Діагностувальні роботи включають в себе 8 робіт для перевірки рівня сформованості знань та вмінь учнів з навчального предмета читання у 2 класі.
Документ для перегляду завантажився погано, проте коли скачуєте - з ним все гаразд.
2 клас
Діагностувальні роботи
№ роботи
Семестр
Вид діагностувальної роботи
Сторінки
1 Аудіювання. «Найласкавіші руки» 3-4 (за В.Сухомлинським)
2 Усний переказ. «Як лисиця рибу ловила» І 5 (за Г.Майстренком).
3 Перевірка навички читання вголос. «Золоті бджоли» 6 (за М.Слабошпицьким)
4 Аудіювання. «Горіх» (за Є.Шморгуном)
7-8
5 Аудіювання. «Гаряча квітка» (за В.Сухомлинським»
9-10
6 Робота з літературним твором. «Скляний чоловічок»
11-13 (за В.Сухомлинським»
ІІ
7 Перевірка навички читання вголос. «Про що думала 14 Марійка?» (за В.Сухомлинським)
8 Аудіювання. «Камінь» (за В.Сухомлинським)
15-16
В. Сухомлинський « Найласкавіші руки»
• Послухай уважно текст:
Маленька дівчинка приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилась в юрбі. Загубилася і заплакала:
– Мамо!.. Де моя мама?
Люди оточили дівчинку і питають:
– Як тебе звуть, дівчинко?
– Оля.
– А маму як звуть? Скажи ми зараз її знайдемо.
– Маму звуть … Мама … матуся.
– Люди усміхнулись і знову питають:
– Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі?
– Очі в неї … найдобріші …
– А коси? Які в мами коси – чорні, русі?
–Коси … найкрасивіші …
Знов усміхнулися люди. Питають:
– Ну, скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є, згадай. – Руки у неї … найласкавіші.
Пішли люди й оголосили по радіо: «Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки».
І мама знайшлася. ( 130 слів)
прізвище та ім’я
• Виконай завдання:
1. З ким маленька дівчинка приїхала у місто?
А з бабусею ; Б з мамою; В з татом.
2. Як звали маленьку дівчинку?
А Оля; Б Марійка; В Ксенія.
3. Чому Оля заплакала? А Оля злякалася;
Б Оля загубилася; В Оля вдарилася
4. Що сказала Оля про мамині очі?
А вони карі; Б вони красиві;
В вони найдобріші.
5. Встав у речення пропущене слово.
Маленька дівчинка приїхала з мамою у місто.
6. Встанови послідовність подій у тексті. 1 Пішли люди й оголосили по радіо.
1 Пішли вони на базар.
1 Які в мами коси – чорні, русі?
7. Підкресли речення, яке не зустрічалося у тексті.
• Того року була рання весна.
• Люди оточили дівчинку і питають.
• Маму звуть … Мама … матуся.
8.Підкресли слова, які описують Олю.
Добра, ввічлива, сором’язлива, неуважна, весела, турботлива, спостережлива.
Усний переказ
«Як лисичка рибу ловилп» (за Г.Майстренком)
• Уважно прочитай текст, зверни увагу на словничок.
Словничок:
Блискавично - дуже швидко. Не таланило – не щастило.
Того дня лисиці не таланило на полюванні, от вона й вирішила спробувати щастя в риболовлі.
Підійшла до озера, трохи постояла. Потім нечутно забрела у воду і завмерла, мов закам'яніла. Та вже наступної миті блискавично вдарила лапою і вихопила з води сріблясту рибку.
Проковтнувши здобич, руда хитрунка знову завмерла.
• За планом потренуйся переказувати прочитаний текст
План переказу 1. Невдале полювання.
2. Лисичка-рибалка.
3. Вдала риболовля.
«Золоті бджоли» (за М.Слабошпицьким)
Золоті бджоли
У нас новина: дідусь завів бджіл. 8
Дві маленькі хатки стоять за нашою великою хатою у садку, і я вже 21 зранку біжу до них. 25
Хатки називаються вуликами. Продеру очі, зирк у вікно — сонячні 34 промені стрибають по шибках. 38
Зирк по хаті — їх повна хата. Отак вистрибом літають. Наче ті бджоли. 50
Тільки не гудуть. То на дзеркалі зблиснуть, то у відрі з водою, то на миснику 65 серед посуду. 67
Якби не бджоли — сидів би і дивився. Побіжу до бджіл. 77
Гульк — а на порозі півень. 82
- Кукуріку! — здоровкається зі мною. 86
А я кажу півневі: 90
- Ніколи мені — іду пасти бджіл. 95
Запитання для перевірки свідомості читання:
• Хто завів бджіл?
• Як називаються будиночки, в яких живуть бджоли?
• Скільки вуликів стояло в садку в дідуся?
• Що стрибало по шибках вранці?
• Кого зустрічав хлопчик, бігши до бджіл?
• Що казав хлопчик півневі?
Аудіювання
• Словничок:
Згуба – те, що згубилось.
Смугастий – укритий смугами.
Дрібочка – незначна кількість чогось. Ледачий – той, що уникає праці.
• Послухай уважно текст:
Бабуся передала з села торбинку з волоськими горіхами, бо її онучка Інна їх дуже полюбляла.
Один волоський горіх Інна загубила на подвір’ї. Горобці примітили згубу і зразу підлетіли. Однак шкаралупка на горіхові була для їхніх дзьобиків занадто твердою.
Ледачий голуб теж побачив горіха, але навіть не спробував вилущити його зерня – голубові аби хтось вилущив, то він готовеньке склював би.
Підійшов до горіха великий смугастий кіт. Понюхав його , покачав лапою та й пішов, гордо несучи свого пухнастого хвоста.
Так і лежати б горіхові хтозна-скільки. Але тут – шуг! – на подвір’я опустився грак. Діловито підступив до горіха, дзьобом – тук-тук-тук! Мовляв, відчиняйся!
Шкаралупка не піддавалася.
Тоді грак ухопив горіха в дзьоб, злетів з ним вище сусіднього багатоповерхового будинку та й кинув його звідтіля на асфальтовану доріжку. Шкаралупка тільки хрусь – і розкололася. А грак уже й тут: видовбує зерня до дрібочки та позирає, чи не загубив хто на подвір’ї ще чогось смачненького. (150 слів,)
прізвище та ім’я
• Виконай завдання:
1. Що загубила дівчинка на подвір’ї?
А Гроші
Б Сумку
В Горіх
2. Хто першим примітив згубу?
А горобці;
Б Голуб;
В Грак
3. Чому голуб не виклював горіха?
А Був не голодний;
Б Був ледачий
В Був розумний
4. Що зробив з горіхом кіт?
А З’їв;
Б Понюхав;
В Забрав
5. Як звали дівчинку, що загубила горіх?
6. Яка пташка виявилася найрозумнішою?
7. Грак підняв горіх вище сусідньої багатоповерхівки і
8. З’єднай слова парами.
Горобці лінивий
Голуб кмітливий
Грак цікаві
Аудіювання
• Послухай уважно текст:
Того року була рання весна. В середині квітня зацвіли сади. Настав травень.
Одного ясного ранку Оля вийшла в сад і побачила велику квітку. Вона прибігла до мами й радісно сказала: – Мамо, червона троянда зацвіла.
Мама прийшла, подивилась на червону квітку й усміхнулася. Потім глянула в небо – й занепокоїлась.
З півночі сунула чорна хмара. Повіяв вітер, хмара заступила сонце. Стало холодно.
Мама з Олею сиділи в кімнаті й з тривогою дивилися у вікно.
Мов білі метелики – закружляли сніжинки. Все довкола побіліло. Згодом вітер ущух. Сніжинки вже спадали м’яко, тихо, поки й зовсім перестали.
Мама з Олею вийшли в сад. На зеленому листі – снігові шапки. Землю вкрив білий килим. Тільки троянда червоніла, мов велика жарина. На ній блищали крапельки роси.
– Вона гаряча, їй не страшно, – мовила Оля й радісно посміхнулась. (141 слова)
прізвище та ім’я
• Виконай завдання:
1. Коли відбуваються події, описані в тексті?
А Влітку
Б Весною
В Восени
2. Яка квітка зацвіла у саду?
А Лілія
Б Ромашка
В Троянда
3. Що зробила дівчинка Оля?
А Побігла до мами і поділилася радістю
Б Зрізала квітку і подарувала мамі
В Зателефонувала подружці, щоб похвалитися
4. Чому лице мами стало тривожним?
А Оля зрізала квітку
Б З півночі сунула чорна хмара
В Квітка їй не сподобалася
5. Встав у речення пропущуне слово:
На зеленому листі біліли шапки.
6. Встанови послідовність подій у тексті.
1 Тільки троянда червоніла, мов велика жарина.
1 В середині квітня зацвіли сади.
1 Повіяв вітер, хмара закрила сонце.
7. Підкресли речення, яке не зустрічалося у тексті?
• Мов білі метелики полетів сніг.
• Того року була рання весна. • Мама з Олею сиділи в кімнаті і радісно дивилися у вікно.
8. Підкресли слова, які характеризують Олю:
Добра, сором'язлива, неуважна,весела, турботлива, спостережлива.
Робота з літературним твором
В.Сухомлинський «Скляний чоловічок»
прізвище та ім’я
• Прочитай уважно текст
У одного хлопчика був маленький приятель — Скляний чоловічок. Був зовсім прозорий і вмів угадувати, що думає і переживає його приятель хлопчик.
Не вивчив хлопчик уроки й думає йти гуляти — Скляний чоловічок уже й не зовсім прозорий, а ледь-ледь помутнів і каже хлопчикові: — Не треба так думати, друже. Спочатку зроби діло, а потім гуляй. Соромно стає хлопчикові, він зараз же береться до діла: вивчить уроки, а тоді йде гуляти. Чоловічок мовчить. Але стає прозорий.
Якось у хлопчика занедужав товариш, з яким він сидів за однією партою. Минув день, другий, а хлопчик і не згадує про товариша. Дивиться, а Скляний чоловічок став темний, як хмара.
— Що я зробив чи подумав поганого? — з тривогою питає хлопчик. — Ти нічого не зробив поганого, нічого не подумав поганого… Але ти забув про свого товариша.
Соромно стало хлопчикові, і він пішов провідати хворого. Поніс йому квіти й велике-велике яблуко, яке дала йому мама.
Так Скляний чоловічок учив хлопчика жити. Це була його совість.
• Виконай завдання:
1. Визнач жанр прочитаного твору:
А казка
Б оповідання В вірш
2. Як звали маленького приятеля хлопчика?
А Кришталевий чоловічок
Б Скляний чоловічок В Чесний чоловічок
3. Яку особливість мав Скляний чоловічок?
А вмів весело гратися з хлопчиком
Б вмів угадувати, що думає і переживає його приятель хлопчик
В вмів робити передбачати майбутнє
4. Коли скляний чоловічок ставав темним?
А коли хлопчик грав на комп’юторі
Б коли хлопчик робив або думав щось не правильно В коли хлопчик відвідував хворого товариша
5. Відшукайте речення в тексті і допишіть їх:
• Спочатку зроби діло, а
• Але ти забув про
• Це була
6. Ким насправді був Скляний чоловічок для хлопчика?
А найкращим другом
Б його совістю
В старшим братом
7. Як ти думаєш, чи може дитина обходитися без підказок і порад
дорослих?
Про що думала Марійка? Маленькі діти гралися в піжмурки. Це така гра, коли всі ховаються, а один шукає. Той, хто шукає, мусить знайти всіх. Заховалася маленька синьоока Марійка під високою вербою та й жде. Шукає Миколка. Ось він знайшов Ларису. Та скрикнула, засміялася й побігла. Потім знайшов Петрика. І той скрикнув, засміявся й побіг... Бігають діти, сміються, а Марійку ніхто не шукає. «Чого ж це про мене забули?» – думає вона. Прикро стало Марійці. «Стоятиму під вербою літо, стоятиму осінь, зиму стоятиму. Засну, вкриє мене сніг і пробудить весна. Стану тоненькою вербичкою, шукатимуть мене тато й мама, шукатиме й Миколка, шукатиме Лариса, шукатиме Петрик. І ніхто мене й не знайде, і всі сумуватимуть». Так думала Марійка і від цієї думки з очей її скотилися на траву дві сльозинки, аж хтось торкнувся до Марійчиної руки. То був Миколка. Він шукав Марійку і знайшов її. |
17 24 34 36 45 54 62 70 80 90 100 112 126 137 142 |
Запитання для перевірки свідомості читання:
• В яку гру гралися діти?
• Як грати в піжмурки?
• Де заховалася Марійка?
• Хто шукав?
• Про що думала Марійка?
• Чому дівчинка заплакала?
• Чи знайшов Миколка Марійку?
-14-
В.Сухомлинський «Камінь»
• Послухайте текст
У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.
Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Тож і подумав: «А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю! Ото, мабуть, булькне дуже!»
Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.
Камінь упав на дно і забив джерело. Вода перестала заповнювати криницю. Криниця засохла. Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземці струмки потекли кудись в інше місце. На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів у інший луг. Замовкла соловейкова пісня. Сумно стало в лузі.
Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила прохолодна криниця. Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки.
«Де ж воно все поділося?» — подумав дідусь. (160 слів)
-15-
прізвище та ім’я
• Виконай завдання:
1. Як називається прослуханий текст?
А Камінь
Б Криниця
В Джерело
2. Де багато років жила криниця?
А Під білокорою берізкою
Б Під гіллястим дубом
В Під розлогою вербою
3. Хто одного разу прийшов до дуба?
А Дівчинка
Б Хлопчик
В Дідусь
4. Що зробив хлопчик біля дуба?
А Послухав пісню солов’я
Б Напився води з криниці
В Кинув у криницю камінь
5. Що сталося з криницею?
6. Хто прийшов до криниці через багато років?
7. З'єднай слова парами
Дуб підземний
Луг гіллястий
Струмок зелений
8. Встав слово у речення:
стало у лузі.
-16-