Конспект авторського заняття з дітьми раннього віку
«Хто сказав М’яв?» за твором Василя Сухомлинського
Мета: - закріпити знання дітей про те, хто як кричить (півник, мишка, пес, бджола, жаба, кіт) – розвивати пам’ять, мислення)
Вчити передавати зміст у певному порядку, дотримуючись послідовності твору, використовуючи прості, розповідні та запитальні речення. Ввести в активний словник слова: цуценя, пес. Пояснити значення слів: нірка, волохатий. Вчити підбирати антоніми: маленька (мишка) – великий (пес). Формувати почуття дружності.
Матеріал: іграшковий Карсон, книжка, маски до рухливої гри «Кошенята і цуценята», іграшковий собачка, бджола, мишка, півник, жабка, кішка, флонелограф і фігурки героїв твору.
Хід заняття
Проти неї гріється, без водички миється.
В нього лапки з подушками.
Як ступа ніхто не чує.
Тихо крадучись полює.
І маленькі сірі мишки утікають ледь від….
Звучить «М’яв» (діти можливо скажуть що це кіт)
Перше читання твору В.Суттєєвої «Хто сказав М’яв?» (у перекладі на українську мову).
Пояснення слів.
Нірка – це домівка мишки.
Волохатий –кудлатий.
Цуценя – це малий собачка.
Пес – великий собака.
Фізкульт-хвилинка. Рухлива гра: «Кошенята і цуценята»
Дид. Гра «хто як кричить?»
(вихователь показує іграшкових півника, бджолу, мишку, собачку, жабку, кота.)
Повторне читання ( використовуючи флонелограф).
Запитання після прочитаного твору. (задає іграшковий Карсон)
Переказування твору. (вихователь розповідає, роблячи паузи. Діти продовжують речення одночасно чепляючі фігурки героїв на флонеографі).
Підсумкова бесіда. «Кого шукало цуценя?»
Логоритмічна гра «Звуконаслідування»
Карсон хвалить дітей і обіцяє принести ще цікавішу книжку на наступний раз.
Прощається з дітьми.