Дидактична гра Тема: Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів.

Про матеріал

Клас розподіляється на групи (4-8). Кожна група отримує карт­ку із ситуативною задачею й визначає, чи є дана ситуація прикла­дом злочину і чому. Потім кожна група оголошує свої ситуації, а решта учнів повинні визначити, чи має місце злочин, аргументу­ючи свою відповідь. Остаточну відповідь дає та група, чия ситуація обговорюється.

Ситуації

1. Одного разу Петро Петрович посварився зі своїм сусідом по да­чі. Вони так і не помирилися, а своїм рідним Петро Петрович часто казав: «Колись куплю рушницю і вб'ю сусіда-негідника». Але він не був агресивною людиною, і його погрози так і зали­шилися словами.

2. 16-річні підлітки намагались відчинити автомобіль сусіда, що стояв у дворі. Сусід побачив їх у вікно і викликав міліцію. Під­літки були затримані.

3. Учень дев'ятого класу не підготувався до контрольної і, щоб зірвати урок, зателефонував до міліції й повідомив, що школа замінована.

4. Сварка 16-річного Петра і 15-річіюго Василя закінчилася бій­кою, під час якої Василь отримав серйозні тілесні ушкодження, після яких півроку пролежав у лікарні.

Перегляд файлу

 

 

Дидактична гра Тема: Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів.

 

Клас розподіляється на групи (4-8). Кожна група отримує карт­ку із ситуативною задачею й визначає, чи є дана ситуація прикла­дом злочину і чому. Потім кожна група оголошує свої ситуації, а решта учнів повинні визначити, чи має місце злочин, аргументу­ючи свою відповідь. Остаточну відповідь дає та група, чия ситуація обговорюється.

 

Ситуації

1.   Одного разу Петро Петрович посварився зі своїм сусідом по да­чі. Вони так і не помирилися, а своїм рідним Петро Петрович часто казав: «Колись куплю рушницю і вб'ю сусіда-негідника». Але він не був агресивною людиною, і його погрози так і зали­шилися словами.

2.    16-річні підлітки намагались відчинити автомобіль сусіда, що стояв у дворі. Сусід побачив їх у вікно і викликав міліцію. Під­літки були затримані.

3. Учень дев’ятого класу не підготувався до контрольної і, щоб зірвати урок, зателефонував до міліції й повідомив, що школа  замінована.

4. Сварка 16-річного Петра і 15-річіюго Василя закінчилася бій­кою, під час якої Василь отримав серйозні тілесні ушкодження, після яких півроку пролежав у лікарні.

 

Метод «Акваріум»

 Учні працюють у групах, створених для виконання попередньо­го завдання.

Порядок роботи:

1)   Кожна група демонструє свою ситуацію;

2)   користуючись відповідними статтями Кримінального ко­дексу, по черзі перед усім класом обговорює свою ситуацію;

3)   метою обговорення має бути визначення виду злочину;

4)інші групи в обговорення не включаються, немовби спо­стерігаючи за діями через скло акваріуму;

5)   група, ситуація, порушення в якій не мало складу злочину, виступає в ролі експертів, що наприкінці оцінюють роботу всіх груп.

 

Робота з правовим документом

Окрім ознак, наявність злочину визначається за йо­го складом.

 

Кримінальний кодекс України

Ст. 18. Суб'єкт злочину.

Суб'єктом злочину є фізична осудна особа, яка скоїла злочин у віці, з якого, згідно з цим кодексом, має наставати кримінальна відповідальність.

Відповідальність настає з 16, за окремі види — з 14 років.

Об'єктом злочину є порушені цінності (матеріальні та нема­теріальні (життя та здоровя)), що охороняються Кримінальним ко­дексом.

Об'єктивна сторона — протиправні діяння або бездіяльність.

Суб'єктивна сторона — наявність вини у формі умислу або че­рез необережність.

Завдання для груп

1. Виявіть склад злочинів в електронних фотопрезентаціях. Робо­та проводиться з використанням методу «Акваріум».

2. Які наслідки матиме злочин, який ви аналізували, для:

а)   потерпілої особи;

б)   особи, що скоїла злочин;

в)  суспільства?

Група експертів робить загальний висновок, чому злочин є найбільш серйозним правопорушенням.

Учитель пропонує групам обрати злочин, який, на їх  погляд,  трапляється найчастіше, і розробити пам'ятку «Як уникнути злочину» (не більше 3-5 пунктів).

Приклади злочинів можуть бути запропоновані вчителем (квар­тирні пограбування, пограбування на вулиці та в громадському транспорті, побиття і т. ін.).

 

 

Начальнику

РВ МВС України в місті...

В. Д. Майорову

 

Федоренка Олега Сергійовича,

який мешкає за адресою...

 

ЗАЯВА

 

Я мешкаю в багатоквартирному будинку. Останнім часом у під'їзді нашого будинку вечорами збирається компанія підліт­ків, які палять та розпивають спиртні напої, після чого гомо­нять, заважаючи відпочивати після роботи тим, хто проживає в нашому під'їзді.

Прошу Вас вжити необхідних заходів для наведення порядку.

 

 

Дата                                                                            Підпис О. С. Федоренко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку