. Суть дидактичних ігор полягає в тому, щоб розбудити пізнавальну активність дитини, сприяти становленню самостійності в мисленні й діяльності. Навчальна дидактична гра - варіативна форма організації, що динамічно розвивається, цілеспрямованої взаємодії всіх її учасників при педагогічному керівництві з боку вчителя. Суть цієї форми складає взаємозв'язок імітаційного моделювання та рольової поведінки учасників гри у процесі рішення типових навчальних задач досить високого рівня проблемності. Гра розкриває особистісний потенціал дитини: кожний учасник демонструє свої власні можливості окремо й у спільній діяльності з іншими учасниками.
Дидактичні ігри кардинально змінюють технологію навчання. Суть їх полягає в тому, щоб розбудити пізнавальну активність дитини, сприяти становленню самостійності в мисленні й діяльності. Навчальна дидактична гра - варіативна форма організації, що динамічно розвивається, цілеспрямованої взаємодії всіх її учасників при педагогічному керівництві з боку вчителя. Суть цієї форми складає взаємозв'язок імітаційного моделювання та рольової поведінки учасників гри у процесі рішення типових навчальних задач досить високого рівня проблемності. Гра розкриває особистісний потенціал дитини: кожний учасник демонструє свої власні можливості окремо й у спільній діяльності з іншими учасниками. Дитина виступає творцем не тільки ігрових ситуацій, а і власної особистості, вирішує питання самоврядування, знаходить шляхи та засоби оптимізації своєї діяльності, виявляє свої недоліки та вживає заходи для їх усунення, учиться переборювати психологічні бар'єри у спілкуванні з різними людьми, удосконалює якості своєї особистості.
Назва гри: «Математичне лото»
Мета гри: закріпити знання назв чисел по-англійськи.
Опис гри: діти діляться на три групи по 4-5 осіб, складають і розв'язують приклади, називаючи числа по-англійськи, потім «ходять у гості» до інших столів, читаючи їх приклади. Таким чином, вони по черзі виступають в ролі учнів і вчителів, і читають з набагато більшим задоволенням, ніж якби вони читали ті ж приклади, просто написані на дошці.
Назва гри: «what's missing?» (Що зникло?)
Мета гри: закріпити лексичне значення слів; розвивати увагу, пам'ять.
Опис гри: розкласти на столі не більше шести картинок, об'єднаних
за тематикою або розрізнених. Попросити дітей назвати і запам'ятати їх і по команді «Shut your eyes!» закрити очі. Прибрати одну картинку і по команді «Open your eyes!» попросити дітей відкрити очі і вгадати якої картинки не вистачає. Наприклад:
- Shut your eyes!
- Open your eyes! What's missing?
- A dog!
Назва гри: «Відлуння»
Мета гри: розвиток фонематичного слуху.
Опис гри: Відвернувшись убік, виразно пошепки вимовити звук або слово.
Діти як відлуння, повторюють звук або слово за вами.
Назва гри: «будь Ласка, покажи» («Please, show me...»)
Мета гри: закріпити знання назв тварин.
Опис гри: розкласти на столі картинки із зображенням вже відомих тварин. Запропонувати дітям на прохання «Please, show me...» (наприклад, a cat) показати картинку кішки, і так далі.
Назва гри: «Що ти вмієш робити?» («What can you do?»)
Мета гри: закріпити мовний зразок «Я можу» («I can»).
Опис гри: запропонувати дитині уявити себе ведмедем, лисицею і т. д.,
використовуючи маску. На питання «What can you do?» попросити відповісти «I can jump» або «I can run».
Назва гри: «Зіпсований телефон»
Мета гри: закріпити вивчений матеріал по заданій темі; розвивати фонематичний слух.
Опис гри: об’єднати дітей у дві команди. Чітко вимовити на вухо провідному першої команди слово або фразу; інше слово або фразу сказати на вухо провідному другої команди. Діти по ланцюжку передають на вухо сказане вчителем, намагаючись не зіпсувати лінію». Команда виграє, якщо слово або фраза були правильно передані від першої дитини до останнього .
Варіанти: This is a little mouse.
This is a big dog.
Назва гри: «Рими з м'ячем»
Мета гри: закріпити назви прикметників, що позначають колір.
Опис гри: запропонувати дітям гру в рими із зазначенням кольору. Передаючи одному з дітей м'яч, сказати: «A red cock». Повертаючи вам м'яч, дитина може відповісти: «A green frog». Гра продовжується до тих пір, поки всі діти не візьмуть у ній участь.
Можливі рими:
a grey have - a black bear
a white cat - a grey bet
a blue box - a red fox.
Назва гри: «Shopping»
Мета гри: розвиток навичок діалогічного мовлення.
Опис гри: запропонувати дітям гру в магазин. Сказати: «let's play shop!». Виберіть «продавця» і розкладіть кілька іграшок у магазині для продажу.
Покупець: стук, стук, стук! May I come in?
Продавець: Come in, please.
Покупець: Good morning!
Продавець: Good morning!
Покупець: Please give me a brown box.
Продавець: you are Here.
Покупець: Thank you. Good bye.
Продавець: Good bye.
Назва гри: «I have»
Мета гри: введення прислівника «too» (теж)
Опис гри: викликати двох дітей і запропонувати їм уявити себе кішкою або мишкою. Починає гру кішка, а мишка повторює за нею, додаючи слово «too».
Кішка: I have one tail.
Мишка: I have one tail too , і так до тих пір, поки не будуть відпрацьовані нові слова цього заняття.
Назва гри: «Теремок»
Мета гри: закріплення вивчених мовних зразків.
Опис гри: Розставити стільці спинкою вперед. Побудувати з них «теремок». Розподілити ролі маленької зеленої жабки, великої рудої лисиці, маленького сірого зайчика, великого чорного кота, маленької білої собачки.
Гра починається зі стуку в двері. Діти, виглядаючи у «віконця» (отвори в спинках стільців), запитують хором «Who are you?». Дитина, виконуюча роль жабки, каже: «I'm a little green frog» . «May I come in?». Діти хором відповідають: «Come in, please». Жабrа: «Thank you!» Потім проходять всі діти по черзі, питаючи: «Who lives in the house?» Зустрічаючи чергового гостя, кажуть: «Let's live together!».
Назва гри: «Провід»
Мета гри: закріплення блоку «питання-відповідь» по будь-якій темі.
Опис гри: учні шикуються в дві шеренги, (діти стоять потилицями один до одного). Першим двом учням із протилежних команд вчитель ставить питання (наприклад, «what's your name?» Діти повинні відповісти, і, повернувшись, задати те ж питання учням, які стоять за ними. Останні також відповідають, повертаються і задають питання наступним і т.д. Ця гра асоціюється з передачею сигналу по дроту. Чия команда швидше «передасть сигнал», та і отримує бал. Можна включити в урок гру «Що я роблю?» на повторення дієслів. Два учня з однієї команди задумують дієслово і показують жестами іншій команді. Школярі повинні назвати англійською мовою дієслово, що описує ця дія. Якщо вони називають правильно, то отримують бал