Дидактичні ігри для уроків математики в НУШ

Про матеріал
Ефективними засобами пробудження живого інтересу до вивчення предмета математики в початкових класах поряд з іншими методами є дидактичні ігри. Застосування ігор на уроці математики допомагає вчителю урізноманітнити роботу учнів, зняти напруження від звичайної навчальної діяльності, переключити увагу школярів.
Перегляд файлу

Гра «Визнач курс руху літака»

Мета: закріплення прийомів додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток.

Ігровий матеріал: малюнки літаків.

Хід гри

Вчитель викликає до дошки трьох учнів ( пілотів) із кожного ряду команди . Вони ведуть свої літаки по вказаному курсу , зашифрованому прикладами , до яких додаються 3 відповіді : 1 – правильна , 2 – неправильні . Пілоти повинні визначити маршрут: показати стрілкою правильний шлях , розв’язуючи приклади знизу вверх.

7       15      13

 

14      12     13

 

10      11     12

9+4

 

8+4

 

7+4

12     15        1

 

14      15     13

 

16       14    15

8+7

 

7+7

 

9+7

15     14      17

 

14     13      18

 

13       11    12

9+6

 

7+6

 

6+6

20     18      14

 

17      19     14

 

14       13    15

8+6

 

9+5

 

8+5

Кожна команда допомагає своєму командиру правильно вибрати шлях руху літака

Гра «По заметах»

Мета: формувати навички  розв’язування  виразів на різні математичні дії.

Хід гри

Із білого паперу виготовляємо невеликі картки, з одного боку яких записуємо приклади табличних дій.  Картки розкладаємо на підлозі білим вверх. Кожна картка — це замет.  Виходить двоє учнів. Вони по черзі піднімають картки, роблять крок вперед (крокують по заметах) і називають відповіді. Клас слідкує за відповідями цих двох учнів. Той, хто назвав відповідь неправильно, провалюється в замет.  Учень, який провалився, назначає собі заміну з дітей, які сидять за партами.

Примітка: можна грати, поділивши клас на дві команди.

При підведенні підсумків враховується швидкість виконання завдань і

кількість помилок.

Гра  «Зваримо борщик»

Мета: розв’язування виразів на різні математичні дії.

Хід гри

На дошці виставлена картинка із зображенням каструлі. Поряд на набірному полотні виставлені зображення овочів: морква, буряк, цибуля, картопля, капуста, помідори.

Ведучий. Зараз ми дізнаємося, чи вміють учні нашого класу варити борщ. На кожному овочі написаний приклад. Треба розмістити відповіді до прикладів у порядку зростання, завдяки цьому ми знатимемо, в якому порядку кидати овочі в борщ.

ANd9GcQElbC_WIcG4no2N9MwoGxtbN1tpXlkBniw6UO3TvvLCBo9a_N8eVAHAQANd9GcQYzLYAXaQQeM1WEjOb3mYh0CfLq4QNkW1ln603wr8i1BOSXe4vIRn7AYEANd9GcSVKU9aqFmIJdblv_I7bR1nGAaY_u88Hx3Jna8OwIm5aSVUAYth7rAwUswANd9GcTCencnlTS7y47KU92GzNQemmPXJeFeoYuCWq1Yd7qlRukK_JBr98XAjAANd9GcRgwy4UY1nJSwpQkpGQnXydpx3L14Y6QS2OuQbMASUn2No9D9alfRQHwYQ

123 + 100       523 – 500           478 – 78               192 + 8

600 – 300        560 + 40              985 -900               467 + 33

Гра «Дільники»

Мета: вчити застосовувати вивчений матеріал з таблиці ділення .

Хід гри

Клас поділяється на три групи: «дільники» 2, 3 і 5. Учитель називає яке-небудь число і пропонує підняти руки учням тієї групи «дільників», на які ділиться не тільки на один з дільників 2, 3 і 5, а й на два з них чи на всі одночасно 30, 16, 25 105, 310 і т.д.

Хід гри

Учитель в одній руці піднімає картку з одноцифровим числом, наприклад 6, у другій руці – картку з двоцифровим числом, наприклад 48. Учні піднімають картку з таким числом, яке в добутку з числом 6 дорівнює 48. Отже, піднята карта з числом 8 правильна.

В ігровій ситуації змагаються учні по рядах парт. В якому ряді більше правильних карток, з того ряду обирається ведучий, який виконує функції вчителя.

Гра-змагання «Найкращі лучники»

Мета: розвиток навичок розв’язування виразів на множення і ділення .

Хід гри

На дошці 3 таблиці з прикладами (за кількістю рядів у класі). Це картка- мішень. Учні з кожного ряду по одному виходять до таблиці і стрілкою влучають у ціль (поєднують приклад з відповіддю). Виграє та команда, яка без помилок влучить у всі цілі.

Приклад карток-мішеней

7 • 8 - 30   42 - 21 : 3    (92 - 36) : 7    12 • 4 + 8 • 4    100 - 9 • 9    52 + 6 • 8   32 : 8 :1 15 : 3 • 6 - 10     (72 - 12) : 10    (4 • 8 - 20) : 6

48  8 4  80  20  35  6 2  26  19

Гра  з  «Арифметики Л. П. Магніцького»

Мета: розвивати логічне мислення .

Хід гри

Занумеруємо дні тижня так: неділя-перший день, понеділок – другий і т.д. задумайте будь-який день тижня, помножте його номер на 2, додайте до добутку 5, помножте суму на 5, допишіть до знайденого числа справа нуль і назвіть результат.  Ведучий від названого результату віднімає 250. Ця різниця завжди виражає круглі сотні. Цифра сотень дає номер задуманого дня.

Коли гру проводять на уроці, кожен учень задумує день тижня і виконує всі пропоновані вчителем обчислення, потім учні по черзі називають результати. а вчитель відгадує задумані дні. Після цього діти повинні пояснити «секрет» фокуса.

Гра «Жабка – мандрівниця»

Мета: формувати вміння правильно розміщувати числа числового ряду в межах 20.

Обладнання: зображення жабки та будинка, прикріплені до дошки з різних боків, числа від 11 до 20, записані між ними.

Хід гри

Допоможіть жабці дострибати до свого будиночка.

Правила гри: учні у зошитах записують числа від 11 до 20  у правильному порядку. Потім один учень виходить до дошки і проводить жабку до її «будинку». Усі інші перевіряють правильність виконання завдання

Гра «Йдемо в ліс по гриби»

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів з письмової нумерації чисел в межах 10.

Обладнання: набір цифр для кожного учня, «кошики», набірне полотно та 10 зображень грибів.

Ігрова дія: учні «збирають» у кошики гриби.

Хід гри

На набірному полотні вчитель виставляє гриби , учні рахують їх кількість та кладуть у кошик картку із відповідним числом , потім учитель виставляє наступну кількість грибів . Для підбиття підсумків учитель записує на дошці всі числа , які повинні бути в кошиках учнів , а вони перевіряють . Перемагає той , хто правильно поклав усі цифри.

Гра «Доповни до 7»

Мета: розвиток уваги; закріплення знань складу числа.

Обладнання: сигнальні картки.

Хід гри

Вчитель називає числа 2, 4, 1, 5, 3, 6 . Діти повинні за допомогою сигнальних карток доповнити назване число до 7. За допомогою гри можна повторити склад будь якого числа.

 

docx
Додано
15 березня
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку