28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Дидактичні ігри на уроці математики.

Про матеріал

Щоб ігрова діяльність на уроці проходила ефективно і давала бажані результати, необхідно нею керувати, забезпечивши виконання таких вимог:

  • *Готовність учнів до участі в грі. (Кожен учень повинен засвоїти правила гри, чітко усвідомити мету її, кінцевий результат, послідовність дії, мати потрібний запас знань для участі у грі).
  • *Забезпечення кожного учня необхідним дидактичним матеріалом.
  • *Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри – зрозуміле, чітке.
  • *Складну гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти.
  • *Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправити, спрямовувати, оцінювати.
  • *Не можна допускати приниження гідності дитини (образливе порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо).
Перегляд файлу

 

http://i.kam-solnyshko.ru/u/1f/9f55b8b72d11e3ab32aed63f19a22d/-/header_owl.pngДидактичні  ігри на уроках математики в початковій школі

 

Щоб ігрова діяльність на уроці проходила ефективно і давала бажані результати, необхідно нею керувати, забезпечивши виконання таких вимог:

 

  • Готовність учнів до участі в грі. (Кожен учень повинен засвоїти правила гри, чітко усвідомити мету її, кінцевий результат, послідовність дії, мати потрібний запас знань для участі у грі).
  • Забезпечення кожного учня необхідним дидактичним матеріалом.
  • Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри – зрозуміле, чітке.
  • Складну гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти.
  • Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправити, спрямовувати, оцінювати.
  • Не можна допускати приниження гідності дитини (образливе порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо).

 

Цікаві дії

Учням пропонують записати трицифрове число (наприклад 168) і прочитати його навпаки (861), виконати віднімання (861-168 =693). Прочитати утворений результат навпаки (396). Знайти суму двох останніх чисел (693+396 = 1089). Результат можна сказати заздалегідь, тому що будь-яке число, а не 432, привести того ж результату, якщо лише дві крайні цифри різні. (Наприклад: 154, 461, 451-154 = 297; 792; 297 + 972 = 1089).

 

Футбол

Клас ділиться на дві команди. Учень з першої команди називає довільний приклад і вказує учня з другої команди, який буде відповідати. Якщо відповідь правильна, то гравець, який відбив «удар», дає завдання першій команді. Якщо відповідь неправильна то «нападаюча» команда дає правильну відповідь і хором говорить «Гол». Учень, якого викликали, може звернутись за допомогою до одного із членів своєї команди. Перемагає команда, яка заб’є більше «голів».

 

Естафета

Для гри клас ділять на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки є учнів. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, розв’язують перші приклади, записують і швидко передають крейду наступним гравцям, які розв’язують наступні приклади і т.д. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то коли до нього дійде черга, він може виправити неправильну відповідь і записати правильну. Після розв’язування всіх прикладів, я перевіряю правильність виконання завдань «суперниками» і визначаю команду-переможця.

 

Кращий шифрувальник

http://www.kostyor.ru/deti/img/klad.jpgНа дошці написано приклади для двох команд та прикріплено картки з числами та буквами. Карток більше, ніж прикладів. Учні послідовно розв’язують приклади, знаходять картку з відповіддю і виставляють її тим боком, де записано букву. Розв’язавши приклади, читають зашифроване слово. Перемагає та команда, яка перша прочитає слово.

 

Де відбудеться стикування космічних кораблів

В космос в заданому напрямку запущено космічні кораблі. Поведуть кораблі 3 льотчики-командири (3 учні від кожної команди по черзі). Всі інші учні – помічники командира. Кожен корабель летить у заданому напрямку. Його шлях зашифрований прикладами, зверху яких написані відповіді, один з них вказує напрям даного корабля. Необхідно стрілками показати правильний шлях польоту кожного космічного корабля. В заданому напрямку кораблі стикуються, стрілками треба показати, де вони зустрінуться. Якщо учні будуть помилятися, то члени команди повинні виправити свого командира. Політ покаже, хто стане справжнім командиром. Учні від кожної команди по черзі виходять до дошки і розв’язують по одному прикладу. Перемагає той екіпаж, який не зробить жодної помилки і правильно вкаже місце стиковки кораблів.

 

Половина третини, четвертина

На дошці зображені три кола, поділені на рівні частини: на 2,3,4.

Ведучий показує на число більше кола, а учні повинні назвати таке число, яке одержать в результаті ділення показаного числа на стільки, на скільки частин поділене коло. Наприклад: ведучий показав число 27, яке стоїть біля кола, поділеного на три рівні частини. Отже, учні повинні назвати число: 27:3=9, тобто число 9.

 

Хто швидше затопить піч

Три доріжки ведуть до одного будинку, який намальований на дошці. На кожній доріжці написано завдання. Виконання завдання починається знизу. Завдання можуть виконувати по одному, два або більше членів команди. Команда, яка виграє, малює дим, який іде із труби.

 

Хто більше збере ягід?

На картках із зображенням ягід на зворотній стороні написані завдання. Учні, обчислюючи їх записують відповіді на дошці, а картки складають на купку. Коли всі завдання виконанні, перевіряється правильність їх обчислень і підводиться підсумок: у кого більше зібрано ягід, той і переможець.

 

Хто швидше засіє поле?

На дошці накреслені геометричні фігури, які неважко розділити на прямокутники, вказані розміри сторін. Учитель говорить: «Зараз весна. Важливо не прогаяти час посіву зернових культур. Хто швидше обчислить площу частин і фігури в цілому, той перший засіє своє поле. Він і може бути переможцем. І так, приготувались, починаємо сіяти!»

 

Не помились

На дошці записані такі числа: 6, 9, 8, 3, 7, 5, 2, 4.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTP1_V6o0D5f6eLgmmG010OMwyog-OF3hEhht2ynMqYjPj9lrJIУчні, які сидять один за одним, повинні швидко дати відповідь від множення кожного із цих чисел, наприклад на 8.

 

Знайди помилку

На дошці можна зробити записи і запропонувати знайти помилку.

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку