Тема: Вправи на закріплення таблиць множення і ділення. Складання і розв'язуванння рівнянь. Задачі на знаходження третього доданка.
Мета: Закріплювати навички табличного множення і ділення. Узагальнювати вміння розв'язувати рівняння; вправляти у розв'язуванні задач на знаходження третього доданка. Розвивати мислення, кмітливість, оперативність у виконанні математичних завдань. Виховувати згуртованість, вміння працювати колективно.
Розробка вчителя початкових класів Синельниківської ЗОШ №2 Радченко Г.М.
Математика. Урок – «КВК»
Тема: Вправи на закріплення таблиць множення і ділення. Складання і розв’язуванння рівнянь. Задачі на знаходження третього доданка.
Мета: Закріплювати навички табличного множення і ділення. Узагальнювати вміння розв’язувати рівняння; вправляти у розв’язуванні задач на знаходження третього доданка. Розвивати мислення, кмітливість, оперативність у виконанні математичних завдань. Виховувати згуртованість, вміння працювати колективно.
Обладнання. Переносна дошка для запису рахунку, емблеми для команд,пісочний годинник, конверти із завданнями, плакати вболівальників: «Так тримати», «Не вішати носа», «Молодці», «Вперед» та інші, музичний супровід, призи переможцям.
Хід уроку
У святково прикрашеному класі попереду розміщено два столи для команд. Збоку висить переносна дошка для записів рахунку.
|
«Посмішка» |
«Сонечко» |
І завдання |
|
|
ІІ завдання |
|
|
Всього: |
|
|
ІІІ завдання |
|
|
Всього: |
|
|
IV завдання |
|
|
І т.д. |
|
|
Всього: |
|
|
Контроль, корекція і закріплення знань
Перевірка домашнього завдання. До прикладів 474 вчитель записує на дошці відповіді, вставляючи поміж них зайві числа (половина прикладів для першої команди, половина – для другої).
Двоє представників від команд виходять до дошки із виконаними домашніми завданнями і підкреслюють правильні відповіді. При перевірці задачі 473 команди дістають завдання змінити перше число умови так, щоб відповідь вийшла більшою (І команда); меншою (ІІ команда). Журі оцінює швидкість і правильність роботи, отримані бали заносяться в таблицю. (після виконання кожного із завдань журі оголошують результати.)
Завдання для опитування
На дошці заготовлено завдання для двох учнів – представників кожної команди.
|
|
|||||
Склади вираз за таблицею і знайди його значення |
||||||
Зменшуване |
Від’ємне |
Вираз |
Ділене |
Дільник |
Вираз |
|
45+16 |
28 |
|
56-28 |
7 |
|
|
7 * х = 35 |
х *7 = 42 |
|||||
Усні обчислення
а) Математичний диктант
Добуток чисел 6 і 8 збільшити на 42
Додати 7 разів по 6. Скільки отримали?
Добуток чисел 6 і 5 доповнити до 48.
Ділене 25, дільник – різниця чисел 53 і 48. Записати частку.
На скільки годин третина доби більша ніж 1 година?
Від шнура завдовжки 2 м відрізали з дм. Записати довжину решти шнура.
б) «Ланцюжки»
в)Конкурс капітанів
Розвиток математичних знань
Команди обмінюються завданнями, заготовленими заздалегідь.
а) Скласти задачу за коротким записом і розв’язати її виразом протягом 5 хвилин.
б) Скласти вираз за схемою:
Бліц-конкурс.
Протягом хвилини вчитель зачитує приклади, а члени команди за чергою дають відповіді.
Підсумок уроку. Рефлексія.
- Журі оголошує кінцевий рахунок. Учитель оцінює роботу команд, капітанів, уболівальників. Називає команду-переможця. Батьки нагороджують учнів класу призами.
- Яке завдання найбільше сподобалося? Що зацікавило на уроці?