Дидактичні ігри на заняттях з навчання грамоти старших дошкільників

Про матеріал
У даній методичній розробці представлено 2 варіанти дидактичних ігор з навчання грамоти: " Долоньки- склади" та "Магазин складів", які формують у старших дошкільників вміння ділити слова на склади та визначати кількість складів у слові. Ігрові прийоми разом з казковими персонажами допомагають формувати у дітей нові вміння та навички, виховують пізнавальний інтерес. У розробці представлено матеріали до друку.
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

Центр дитячої та юнацької творчості «Сонях»

 

 

Дидактичні ігри  на заняттях з навчання грамоти  старших дошкільників

                                         Підготувала: керівник студії                                   дошкільної підготовки

                                                                                                 «Пізнайко»

                                                                             Кореневич Світлана Михайлівна

 

 

Кривий Ріг

2020

Дидактичні ігри на  заняттях з навчання грамоти, які формують у старших дошкільників вміння ділити слова на склади та визначати кількість складів у слові.

  Основною метою використання дидактичних ігор на заняттях з навчання грамоти на гуртку «Пізнайко» є формування та розвиток у дітей вмінь користуватися українською мовою, як засобом спілкування, засобом вираження емоцій та ставлення до оточуючих та довкілля, а також засвоєння дошкільниками елементарних мовленнєвих та граматичних понять та уявлень.

 Реалізація мети ставить перед керівником гуртка наступні завдання:

      Збагачувати активний та пасивний словник дошкільника словами, які позначають ознаки, якості, властивості предметів та явищ;

      Формувати навички аналізу предметів та явищ, класифікації їх за родовими та видовими ознаками;

      Розширювати мовленнєвий кругозір дітей за допомогою загадок, скоромовок та чистомовок;

      Розвивати фонематичний слух та артикуляційні навички;

      Формувати вміння самостійно визначати послідовність звуків у слові, відчувати звук, як окремий елемент слова;

      Вчити розрізняти голосні та приголосні (тверді та м'які) звуки за звучанням та артикуляцією;

      Вчити позначати звуки умовними знаками та записувати звукові моделі слів;

      Формувати вміння ділити слова на склади, розрізняти кількість складів у слові;

      Формувати вміння ділити речення на окремі слова, розрізняти кількість слів у реченні;

      Формувати навички розгорнутого, послідовного, логічного зв'язного мовлення;

      Формувати уміння складати різні види розповідей і переказувати художні тексти (казки, оповідання тощо);

      Формування навичок діалогічного мовлення у різних життєвих ситуаціях та вмінь обмінюватись інформацією.

Дидактичні ігри, які формують у дошкільників вміння ділити слова

на склади та визначати кількість складів у слові.

Долоньки-склади

Мета: Формувати уявлення про склад; сформувати вміння дітей ділити слова на склади, визначати їх кількість, плескаючи у долоні; розвивати мовлення , пам'ять, мислення; виховувати уважність та активність у грі.

Хід гри 

Педагог: Діти, подивіться хто завітав до нас!

Чи впізнали ви його?

Діти: Так! Це – Змій Горинич.

Педагог: Йому на день народження подарували багато усього (вчитель показує малюнки). Але

голови почали сперечатись, що кому дістанеться. Він хоче, щоб ви йому допомогли. Та перш, ніж розподілити предмети та тварин між головами Змія Горинича, нам необхідно дізнатись, скільки складів у словах. А допоможуть нам у цьому голосні звуки, які ми будемо ловити, плескаючи у долоні. Скільки плесків – стільки і складів. А скільки голів у Горинича?

Діти : 3

Педагог: А дізнатися, що якій голові дістанеться просто – перша голова змія отримала у подарунок односкладові слова, друга голова – двоскладові, а третя – трискладові слова-подарунки.

 Діти розглядають картинки-слова, плескають у долоні та визначають кількість складів у кожному слові (скільки плесків – стільки складів). Кожну картинку-слово дошкільнята розміщують на ігрових полях з долоньками (1 склад, 2 склади, 3 склади).

 

 

Магазин складів

Мета: Формувати знання дітей про складову структуру слова, вміння виділяти кількість складів у слові; розвивати діалогічне мовлення;   розвивати мовлення, пам'ять, мислення; виховувати уважність, активність у грі.

Хід гри

Педагог: Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо до магазину. Що нам знадобиться для цього? 

Діти: Сумка, пакет або кошик та гроші.

Педагог: Магазин, до якого ми з вами вирушаємо дуже дешевий. Там можна придбати продукти харчування лише за 1, 2 або 3 гривні (роздача карток з числами або сувенірних гривень). 

          Та от лишенько, Шапокляк не хотіла платити в магазині та поцупила усі цінники. Нам обов'язково треба відновити їх. Це дуже просто, скільки складів у слові, стільки і коштує товар. А як ми визначаємо кількість складів у слові?

Діти: Ми оплесками ловимо голосні

звуки. Скільки плесків – стільки і складів. 

 Визначивши кількість складів у словах, діти розкладають цінники біля зображення продуктів харчування (1 склад – 1 грн., 2 склади – 2 грн., 3 склади – 3 грн. ) 

Педагог: Тепер саме час піти до магазину та купити різної смакоти за гроші, які ви маєте.

 Діти складають діалог «У магазині»

ДОДАТОК 1

Наочні матеріали до дидактичної гри

«Долоньки-склади»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

                                                                   

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

Наочні матеріали до дидактичної гри 

«Магазин складів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
16115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку