Дидактичні ігри та вправи для дітей з особливими освітніми потребами у початковій школі
1. Вправа «Коробочки».
Мета: розвиток сприймання.
Матеріал: дві коробочи різного розміру, маленькі та великі намистинки.
намистинки. Великі великі потрібно зібрати у велику коробку, а маленькі в маленьку. Після виконання завдання попросити закрити коробки відповідними кришечками.
2. Вправа «Збираємо урожай ».
Мета: розвиток дрібної моторики пальців рук, мислення. Матеріал: шаблон дерева з картону, вирізані овочі з кольорового паперу. Хід : На дереві повинні бути яблука, але прикріплені груші, сливи, яблука, вишні.
Дитині сказати, що це яблуня і попросити зібрати їх.
3. Вправа «Склади предмет по частинах».
Мета : удосконалити вміння розташовувати частини предмета у правильному порядку.
Матеріал : розрізані частини різних предметів (ялинка, будинок, машина і т.д.).
Хід : Розкласти перед дитиною розрізані деталі предмета.
Вона повинна скласти його по частинах.
4. Вправа «Геометричні фігури».
Мета : вивчення геометричних фігур, кольорів.
Матеріал : різні геометричні фігури вирізані з кольорового картону.
Хід : На столі розкладаються геометричні фігури. Дитині потрібно назвати фігури і сказати якого вони кольору.
5. Вправа «Настрій».
Мета: розвиток емоційної сфери, вміння диференціювати емоції і почуття інших людей.
Матеріал: різноманітні малюнки людей з різним виразом обличчя.
Хід: Діти уважно розглядають малюнки. Потім розкладають їх у дві колонки. В одну радість, а в іншу смуток. І говорять, які почуття зображені на кожному обличчі.
6. Вправа “ Впізнай по кольору”
Мета: розвивати милення, увагу.
Матеріал: дрібні предмети, фігурки різних кольорів.
Хід: розкладаються різні предмети контрасних кольорів.
Дитині пропонують відокремити предмети одного кольору
7. Вправа “Опиши предмет”.
Мета : розвиток спостережливості, пам’яті, комунікативності.
Хід: Покласти перед дитиною будь який предмет.
Попросити описати його за різними ознаками.
Можна покласти не один предмет і порівняти їх.
8. Вправа “Послідовність дій”.
Мета: розвиток мислення , визначення правильної послідовності дій.
Матеріал: картинки з зображенням (ранок, день, ніч), (літо, осінь, зима, весна). Хід: Попросити дитину скласти малюнки в правильній послідовності, що за чим йде.
9. Вправа “ Робота з пластиліном”.
Мета: розвиток дрібної моторики рук.
Матеріал: пластилін.
Хід: За допомогою пластиліну попросити скачати різні фігури, овочі. фрукти і т.д.
10. Вправа “ Що змінилось? “.
Мета: розвивати увагу, спостережливість, пам’ять.
Матеріал: кубики різних розмірів і кольорів.
Хід: Перед дитиною сладені кубики в довільному порядку. Дитина закриває очі. Один кубик
забирається. Відкривши очі дитина визначає, що змінилось.
12. Вправа “ Що получиться з...? ”.
Мета: розвиток уваги, уяви,мислення, мовлення.
тканини, насінини, цегли, ноти, букви, гусениці і т.д.
13.Вправа “ Дай відповідь на запитання ? “
Мета: розвиток критичного та логічного мислення.
Хід: Задаємо дитині питання:
Скільки ручок в пустому пеналі?
Скільки ніг у щуки?
Скільки рук собаки?
Скільки крил у корови?
Де ростуть олівці?
Скільки яєць зніс півник?