Тема: Дидактичні ігри з інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія, НУШ 6клас» до розділу І «Життя людей у первісні часи», урок «Кам’яний вік в історії людства ».
Завдання систематизовано за програмою НУШ.
Використання різноманітних чайнвордів, пеавордів, кросвордів, буквенних єралашів, тестових завдань та історичних диктантів перетворить не лише процес навчання учнів, а й процес перевірки їх знань на захоплюючу гру.
Буквенний єралаш
Завдання. Переставте букви й складіть слова.
Відгадай !!!
Завдання. Прочитайте характеристики й визначте історичний період, про який ідеться.
плотів; приручення перших тварин (собаки, свині, кози). (Мезоліт.)
Історичний диктант
Завдання. Прочитайте текст. Знайдіть у ньому історичні помилки й виправте їх.
Найдавніший період людства за археологічною періодизацією називають неолітом (новокам’яним) (давнім кам’яним – палеолітом) віком. Таку назву вчені пояснюють тим, що важливу роль у господарському житті людини відігравав кремній (камінь). Збільшення об’єму мозку людини в ході еволюції вимагало поліпшення харчування, тому скотарство (полювання) як джерело м’ясної їжі стало основним заняттям людини. Палиця (спис) - основне знаряддя давніх мисливців доби палеоліту. Лук і стріли набули поширення в епоху енеоліту (мезоліту). Для рибальства використовували загострені палиці (гарпуни), що значно покращувало улов. Від холоду та голоду первісну людину надійно захищав гарпун (вогонь). Щоб обжити навіть території з несприятливими природними умовами первісні люди поодинці (групами) пересувалися по місцевості. Найдавнішими заняттями первісних людей були землеробство, скотарство, гончарство (збиральництво, полювання, рибальство). В епоху енеоліту найважливішим засобом спілкування стали жести (мова).
Кросворд
Завдання. Розв’яжіть кросворд:
|
|
5 |
6 |
|
|
3 |
|
|
|
||
2 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
По горизонталі:
По вертикалі:
Чайнворд
Завдання. Розв’яжіть чайнворд:
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
6 |
|
|||
2 |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
8 |
|||
|
|
7 |
|
|||
3 |
|
4 |
|
|
|
Моноворд
Завдання. Розв’яжіть моноворд:
|
|
|||||||||
1 |
|
|
о |
|
|
|
||||
2 |
|
|
о |
|
|
|
||||
3 |
|
|
о |
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
о |
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
о |
|
||||
|
6 |
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
о |
|
|
|
||
8 |
|
|
о |
|
||||||
9 |
о |
|
|
|||||||
|
||||||||||
Пеаворд (парний кросворд.)
Завдання. Розв’яжіть пеаворд:
1 |
|
|
|
|
|
с |
т |
|
|
|
|
|
2 |
с |
т |
|
|
|
|
||||
|
3 |
т |
|
|
|
|
|||||
4 |
|
|
|
|
|
с |
т |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
с |
т |
|
|
||||
Підбери пару
Завдання. Установіть відповідність між поняттям та його визначенням.
1. Мезоліт |
А.Знаряддя полювання, яке набуло найбільшого поширення в епоху мезоліту. |
2. Мамонт |
Б. Назва давнього кам’яного віку. |
3. Мова |
В. Одне з найдавніших знарядь праці. |
4. Рубило |
Г. Середньо - кам’яний вік. |
5. Лук |
Д. Найважливіший засіб людського спілкування. |
6. Палеоліт |
Е. Велика тварина льодовикового періоду. |
7. Археологія |
Є. Величезна товща криги. |
8. Льодовик |
Ж. Наука, яка вивчає історію людства за речовими джерелами. |
Відповіді: 1 – Г, 2 – Е, 3 – Д, 4 – В, 5 – А, 6 – Б, 7 – Ж, 8 – Є .
Тестові завдання:
А неоліт
Б палеоліт
В мезоліт
А лопата
Б рубило
В рало
А енеоліт
Б палеоліт
В мезоліт
А етнографія
Б археологія
В географія
А жести
Б міміка
В мова
А землеробство
Б полювання
В скотарство
А льодовик
Б піщаник
В наст
А геологія
Б географія
В історія
А бізон
Б мамонт
В носоріг
А лук та стріли
Б палиця-скребачка
В рубило
А гарпун
Б невід
В лук
А лисиця
Б шерстистий носоріг
В кріт