Про матеріал
Посібник містить :
всі матеріали розміщені для кожного класу окремо.
Цікаві задачі
1 клас
Дидактичні ігри
Веселі обчислення
Вчитель роздає учням на першій парті, аркуш з записаними прикладами.
Завдання: обчислити приклад і передати наступному учню, який складає свій приклад, використовуючи результат попереднього. Обчислює його і передає наступному.
Прикрась ялинку
Мета: перевірити навички обчислення прикладів на додавання і віднімання в межах десяти.
На дошці макет ялинки в учнів – картки у вигляді новорічних прикрас з прикладами
Полікуй павучка
Мета: перевірити знання складу числа 6
Учні повинні вилікувати павучку ніжки. Вставити потрібні числа.
Спіймай золоту рибку
На дошці рибальські гачки з цифрами і рибки з прикладами.
Учні повинні з’єднати рибку з гачком.
Хмаринка
Мета: повторити склад числа 10.
На сонечко набігли хмаринки, потрібно вставити правильно числа у приклади, щоб їх розігнати
Снігова баба
Мета: повторити склад чисел 9, 3, 8.
З’єднати лініями приклади з правильними відповідями.
Дістань яблуко
Мета: розвивати увагу, навички швидкісного усного обчислення.
Діти ланцюжком розв’язують приклади.
Будівельник
Обчислити приклади записані у віконцях і вставити у відповідний будиночок
Футбол
За сигналом вчителя учні одночасно починають розв’язувати стовпчики прикладів. Відповіді знаходять в одних або інших воротах і проводять стрілочку до відповідних прикладів. Хто швидше заб’є всі голи.
Розшифруй слова
Обчислити приклади і записати букви у відповідні клітинки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
13 |
11 |
9 |
7 |
10 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
7 |
3 |
13 |
7 |
5 |
11 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
7 |
5 |
10 |
6 |
17 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
16 |
9 |
1 |
|
|
|
|
9 |
10 |
11 |
4 |
6 |
10 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
16 |
15 |
|
|
|
Дидактичні ігри
2 клас
Цікаві квадрати
Завдання: поставити в пустих клітинках фігури,яких не вистачає в певній логічній послідовності
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання: поставити числа в пусті клітинки так, щоб сума чисел по вертикалі, горизонталі і діагоналі була однакова.
3 |
3 |
3 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
5 |
|
2 |
2 |
2 |
|
|
4 |
2 |
|
1 |
|
|
|
5 |
0 |
4 |
Завдання: закреслити цифри так, щоб в кожному вертикальному і горизонтальному ряді сума чисел складала 15.
3 |
9 |
7 |
5 |
6 |
1 |
2 |
4 |
2 |
8 |
9 |
7 |
1 |
3 |
2 |
6 |
8 |
1 |
7 |
4 |
2 |
5 |
3 |
8 |
5 |
Завдання: знайти в ряді зайве число. Пояснити чому саме це число зайве.
21 |
44 |
8 |
90 |
16 |
40 |
20 |
30 |
33 |
90 |
66 |
12 |
33 |
44 |
55 |
31 |
33 |
35 |
25 |
39 |
9 |
8 |
7 |
4 |
20 |
Сузір’я
Мета: перевірити вміння дітей будувати логічний ланцюжок.
Завдання: Вписати невідоме число в сузір’я.
Квітник
Завдання: вставити потрібні цифри у квітки, що рівності були правильними.
Пляма
Завдання: доповнити приклади. Поставити цифри так, щоб приклади були виконані правильно.
Напарники
Робота в парах
Встав знак
2 ? 6=12 8 ? 2=4
21 ? 3=7 27 ? 9=3
3 ? 4=12 9 ? 3=3
16 ? 2=8 2 ? 9=18
Виконай обчислення
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання: знайди помилку
Підняти якір
Розв’яжи приклади та відправся в плавання
Геометричний матеріал
Перекласти 5 паличок так, щоб з
16 паличок вийшло два квадрата різного
Прибрати одну паличку, щоб з чотирьох квадратів вийшло три.
Як перекласти дві палички так, щоб з двох трикутників вийшло два?
Перемістіть 4 палички так, щоб з ключа вийшло два однакових квадрата.
Перекладіть дві палички так, що вийшов будинок.
Перекласти дві палички так, щоб вийшло п’ять однакових квадратів.
Цікаві задачі
Третій клас
Дидактичні ігри
Хто швидше?
Закинь м’яча
25 43 37
25+12 74-46 11+26 9+16 80-37
58-21 68-25 60-17 50-25
Яку капустину з’їв кожен зайчик
36
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хто швидше?
Завдання: З’єднати стрілочками числа з відповідями
Збери урожай
Допоможи їжачку зібрати гриби. Бери тільки ті грибочки, на яких відповіді до прикладів з таблиці на 7
|
Завантаж автомобіль
Учні діляться на команди і по черзі розв’язують приклади. Ставлять вантаж до відповідного автомобіля.
Знайди пару
Хто швидший?
Тваринки змагалися між собою хто першим прибіжить
Обчисли приклади і дізнайся хто прибіг першим.
63÷7×4÷6 45÷5×8-68 100-(5×9+18)
Прибери іграшки
Визнач маршрут
Позначити стрілками маршрут в порядку зростання відповідей
Дізнайся зашифроване слово
Напиши відповіді в кросворд словами
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
45÷9
1×1
5×6
10÷5
24÷8
5×4
4×3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
25÷5
9÷1
3×2
1÷1
27÷9
2×6
7×2
5×3
6×5
95÷19×70-343
72÷4-64÷4
100÷50×40÷8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Геометричний матеріал
Розглянь фігури. Спробуй накреслити їх одним рухом.
Накресли дані фігури
Скільки і які фігури ти бачиш на цих малюнках
Цікаві задачі
Четвертий клас
Дидактичні ігри
Швидкий рахунок
Знайти і назвати числа від 101 до 120
101 |
111 |
105 |
103 |
112 |
108 |
115 |
110 |
106 |
114 |
100 |
117 |
107 |
116 |
119 |
113 |
104 |
109 |
102 |
118 |
Підбери ключ
Хто швидше заселить будиночки
Склади пазли
|
|
|
|
|
= |
|
|
|
|
|
|
= |
|
|
- |
|
|
|
= |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
= |
|
|
- |
|
|
|
= |
|
|
|
|
|
|
= |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
= |
|
|
|
|
|
|
= |
|
|
|
|
|
|
= |
|
Знайди відповідь
700-260 |
340 |
540 |
440 |
2350+150 |
2450 |
2500 |
2400 |
930-27 |
903 |
923 |
913 |
2000÷10×5 |
10 |
200 |
100 |
|
|
|
|
1450+210 |
1560 |
1660 |
2660 |
900-390 |
490 |
410 |
510 |
300×100÷5 |
600 |
6000 |
60 |
780-48 |
732 |
742 |
748 |
Комп’ютер
14 |
19 |
40 |
5 |
30 |
45 |
42 |
ні так
60 |
+ ? |
69 |
÷ ? |
23 |
|
|
|
|
- ? |
24 |
÷ ? |
96 |
? ? |
8 |
|
|
|
|
|
47 |
+ ? |
72 |
÷ ? |
2 |
|
|
|
|
?? |
57 |
? ? |
19 |
- ? |
30 |
Цікаві задачі
/Зелені помідори неїстівні, тому обчислення здійснюється тільки з червоними помідорами 10 – (3+3)=5/
/У кожному під’їзді по одній квартирі з номером, який містить цифру 5. При ще цілий під’їзд має десять квартир з таким номером/
/Одне з вихідних чисел – двоцифрове, в якого цифра одиниць 5, а друге одноцифрове, записане тією самою цифрою, що і число десятків у двоцифрового. Сума цих чисел дорівнює 93. Число одиниць у неї – 3. Очевидно, 5 додали 8. Отже, одне число 85, а друге 8; 85+8=93/
/Слід визначити периметр трикутника зі сторонами 5,7 і 9, периметр рівностороннього трикутника зі стороною 7, периметр квадрата зі стороною 6. Порівнюючи периметри, можна дати відповідь/
/З першого поверху до шостого 5 прольотів, з першого до третього – 2 прольоти, отже, сходи на 6 поверх в 2,5 рази вищі, ніж на третій/
/Можна вважати, що гусениця рухається рівномірно, тому на кінець другої доби, тобто у вівторок, о 6год ранку гусениця буде на висоті 6м, а до 18год вона буде на висоті 11м. на висоті 9м вона буде у вівторок о 13год 12хв./
Графічні диктанти
7 – вліво;
2 – вгору;
5 – вправо;
3 – вгору;
3 – вправо;
2 – вгору;
4 – вліво;
5 – вгору;
2 – вліво;
3 – вниз;
6 – вліво;
2 – вгору.
6 вправо; 3 вниз; 2 вліво;
1 вниз; 1 вліво; 1 вгору;
1 вліво; 1 вниз; 1 вліво;
2 вниз; 1 вліво; 1 вгору;
3 вправо; 1 вниз; 1 вліво;
1 вгору; 2 вліво; 2 вгору;
1 вліво; 1 вгору; 1 вправо;
1 вгору; 1 вліво; 3 вгору;
4 вправо; 1 вгору; 1 вліво;
1 вниз; 1 вліво; 1 вгору.
1 вліво; 1 вниз;
1 вниз; 1 вліво;
1 вправо; 1 вниз;
5
2
4
6
4
2
5
7
3
2
3
1
3 - вгору; 7 – вниз;
3 – вправо; 2 – вліво;
1 – вгору; 3 – вгору;
2 – вправо; 4 – вліво;
5 – вниз; 3 – вниз;
5 – вправо; 2 – вліво;
1 – вгору; 7 – вгору;
1 – вправо; 3 – вліво.
(песик)
Починаючи від точки старту.
Команди: 3 клітинки вгору; 2 клітинки праворуч; 6 клітинок вгору; 1 клітинка праворуч; 2 клітинки вгору; 3 клітинки праворуч; 1 клітинка вгору; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка навскіс угору ліворуч; 2 клітинки вгору; 1 клітинка навскіс угору праворуч; 1 клітинка праворуч; 1 клітинка навскіс униз праворуч; 2 клітинки вниз; 1 клітинка навскіс униз ліворуч; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка вниз; 3 клітинки праворуч; 2 клітинки вниз; 1 клітинка праворуч; 6 клітинок вниз; 2 клітинки праворуч; 3 клітинки вниз; 17 клітинок ліворуч. (святковий торт)
Починай від точки старту по лініях клітинок.
Команди: 10 клітинок угору; 2 клітинки навскіс праворуч; 8 клітинок праворуч; подвійна – 2 клітинки вгору і 6 праворуч; 2 клітинки вгору; 2 клітинки навскіс праворуч-униз; 2 клітинки праворуч; 2 клітинки навскіс праворуч-вниз; 2 клітинки вгору; подвійна – 2 клітинки вниз і 1 праворуч; 1 праворуч; 2 клітинки вгору; 2 клітинки навскіс праворуч-вниз; 2 клітинки вниз; подвійна – 2 клітинки вниз і 4 ліворуч; 2 клітинки ліворуч; подвійна – 2 клітинки вниз і 4 ліворуч; 6 клітинок вниз; 4 клітинки ліворуч; 4 клітинки вгору; 8 клітинок ліворуч; 4 клітинки вниз; 4 клітинки ліворуч. (Носоріг)
Команди: подвійна – 2 клітинки ліворуч і 4 вгору; 4 клітинки вгору; подвійна – 2 клітинки ліворуч і 4 вгору; 1 клітинка вгору; 1 ліворуч; 1 вниз; 1 клітинка ліворуч; 1 клітинка навскіс ліворуч-вгору; 1 клітинка вгору; 1 клітинка навскіс праворуч-вгору; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка навскіс праворуч-вгору; 1 вниз; 4 навскіс праворуч-вниз;1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вгору і 1 праворуч; 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вгору і 2 праворуч;1 клітинка праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 ліворуч;1 навскіс праворуч-вниз; подвійна – 5 клітинок вниз і 1 ліворуч; 1 ліворуч; подвійна 4 клітинки вгору і 1 праворуч; 1 клітинка навскіс ліворуч-вгору; подвійна 2 клітинки вгору і 1 ліворуч; 2 клітинки вниз; подвійна – 5 клітинок вниз і 1 ліворуч; 1 клітинка ліворуч; подвійна – 5 клітинок вгору і 1 праворуч; 2 клітинки навскіс ліворуч-вгору; 5 клітинок ліворуч; подвійна – 2 клітинки вниз і 1 ліворуч; подвійна – 1 клітинка праворуч і 3 вниз; 1 клітинка праворуч; 1 клітинка вниз; 1 клітинка ліворуч. (Верблюд)
(Метелик)
4 2
4 2
4 2
2 2
2 2
2 4
2
Математичні розмальовки
Грибочок
2 – блакитний
3 – жовтий
4 – коричневий
5 – зелений
Бурячок
5 – блакитний
6 – зелений
7 – червоний
8 – коричневий
Кораблик
6 – синій
7 – зелений
8 – жовтий
9 – червоний
10 – блакитний
Будинок
10 – жовтий
11 – блакитний
12 – червоний
13 – оранжевий
14 – зелений
15 - коричневий
Квіточка
7 – червоний
8 – жовтий
9 – темно-зелений
10 – світло-зелений
Рибка
15 – блакитний
17 – червоний
19 – жовтий
Задачі-жарти
Завдання з логічним навантаженням
/Потрібно спочатку знайти кількість двоцифрових чисел, у яких цифра десятків менша за цифру одиниць. Чисел, у яких цифрою десятків є 1, маємо 8, у яких цифра десятків 2 -7, у яких цифра десятків 3 - ; далі 5, 4, 3, 2,1. Всього таких чисел буде: 8+7+6+5+4+3+2+1. Аналогічно знаходимо кількість двоцифрових чисел, у яких цифра десятків більша за цифру одиниць. Порівнявши знайдені суми, дізнаємося, що двоцифрових чисел, у яких цифра десятків більша за цифру одиниць, на 9 більше, ніж чисел, у яких цифра десятків менша за цифру одиниць. /
/Усього двоцифрових чисел 90(99-9=90). Щоб їх скласти потрібно 180 розрізних цифр. (2*90=180)/
/Множники, добуток яких дорівнює 500, причому крайні зліва цифри однакові. ці множник -– двоцифрові числа, не менші за 20 і менші за 30. Задовольняють цю умову числа 2- - 25. Отже, в залі 20 рядів, у кожному з них 25 місяць./
/Середній за величиною номер більший за найменший з трьох на 2, але менший від найбільшого теж на 2. Отже, він дорівнює 117:3=39. Таким чином, номери будинків: 37 (39-2=27), 39 і 40 (39+2=41)/
/Тарас приніс 3 листочки/
/49 цукерок відніс до школи Богдан/
5км7мм – 164м16см : 54см * 2см4мм