Урок в 3 класі на тему "Математика Таблиця ділення на 9"

Про матеріал

Розробка уроку на тему " тематика Таблиця ділення на 9". В конспекті поставлено мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 9; вправляти їх у застосуванні табличних випадків під час виконання завдань різних видів; формувати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення;виховувати бережливе ставлення до природи.ознайомити учнів з таблицею ділення на 9; вправляти їху застосуванні табличних випадків під час виконання завдань різних видів; формувати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення;виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа I – IIIст. ім. І. Пулюя

смт. Гримайлів 

 

Математика

(Урок – телепередача)

 

 

 

 

                                            Вчитель початкових класів

Бротська Наталія Василівна

 

 

 

 

 

Тема:    таблиця ділення на 9. Вправи й на застосування таблиці

                    ділення на 9. Задачі на зведення до одиниці.

 

 

 

 

Мета:         ознайомити учнів з таблицею ділення на 9; вправляти їх     

                    у застосуванні табличних випадків під час виконання     

                    завдань різних видів; формувати вміння розв’язувати

задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення;виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Форма уроку: урок - телепередача

 

 

 

 

Обладнання: картки для опитування; таблиця усних обчислень;

            схема задачі; таблиця ділення на 9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку.

І. Організація класу до уроку.

 Діти, сьогодні на уроці присутні гості. Будь  ласка,     привітайтеся з ними.

 

В ефірі дитяча телепередача Математичний віночок.  У передачі беруть участь учні 3 класу. Ми будемо  спостерігати за їхньою роботою.

 

План роботи

  1. Повторити і закріпити.
  2. Математична гімнастика.
  3. Робота з дидактичним матеріалом.
  4. Поміркуй, а відповідь знайди в підручнику.
  5. Хвилинка – веселинка.
  6. Логічні завдання.

 

 

Девіз уроку:     Міркуємо – швидко, відповідаємо точно!

                           Рахуємо – вірно, пишемо -  гарно!

Після виконання кожного завдання ми будемо вплітати квітку у математичний віночок.

ІІ.  Контроль, корекція і закріплення знань.

  1. Перевірка домашнього завдання:

 а) рівняння 423. Двоє учнів на дошці розв’язують по одному рівнянню і пояснюють спосіб знаходження невідомого числа.

х : 4 = 8     25: х = 5

х =      х =

х =      х =

б) Учень зачитує тільки відповіді вправи 424.

- Прочитати відповіді  з вправи 424 в порядку зростання чисел.

  2, 3, 5, 8.

2. Картки для опитування.

 

№1

  1. 5 + 46 = 42:7 + 17 =   

71 – 9  7 =     56 – 42 : 7 =

№2

  1. 9 – 9  6 = (36 + 12) : 6 =

5  9 + 9  4 =  36 + 12 : 6 =

Додаткові запитання:

  • Скільки десятків, одиниць у числі 52?
  • Продовж речення: 1дм – це…
  • Якою має бути сторона квадрата, якщо його периметр дорівнює 20см?
  • Яка лінія не має ні початку, ні кінця?
  • Що залишиться на аркуші паперу, якщо доторкнутися до нього олівцем?
  • Як називається лінія, яка має початок і кінець?
  • Як називається прямокутник, у якого всі сторони рівні?
  • Яка міра довжини складається з 100см?
  • Виконавши дані завдання, ми можемо вплести у вінок квітку деревій. Ця квітка є символом нескореності. У народі деревій називають кривавником, тому що він зупиняє кров.

3.Усні обчислення.

  • А тепер проведем усні обчислення:

      а) гра«Ланцюжок»

     -   Скажіть, яке число заховала хмаринка?

 

 

 

    :    .              =       

 

 

 

 

     б) назвати  масу:

      На малюнках зображені ведмежатко і овечка. Маса ведмежатка 9кг, а маса овечки 7кг.

  • Що за тварини зображені на малюнках?

        

  • Назвіть масу 8 овечок.
  • Назвіть масу 9 ведмежат.
  • На скільки більша маса 3 ведмежат, ніж однієї овечки?

в) математичний диктант.

     Прослухавши завдання, треба усно скласти вираз, обчислити його і записати лише відповідь.

  • знайти частку чисел 18 і 2
  • перший множник 2, другий 7. Знайти добуток
  • число 4 збільшити у 4  рази;
  • число 4 збільшити на 4 рази;
  • знайти третину числа 21.

А тепер відгадайте, яку квітку вплетемо у віночок?

                                        Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

                                        А коли весну стрічає,

                                       Сині очі розкриває.

(Барвінок)

 Барвінку належить особливе місце у вінку. Він –символ життя і безсмертя людської душі. Ним прикрашають весільний коровай.

     ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

        Сьогодні на уроці ми будимо вивчати таблицю ділення на 9 і застосовувати її, під час виконання завдань різних видів.

     ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Підготовча робота за вправою 425.

З кожного прикладу на множення скласти приклад ділення на 9.

          9  5 = 45 9  8 = 72   

          9  4 = 36                                 9  6 = 54

      2. Пояснення нового матеріалу.

На дошці висить таблиця множення числа 9. Назвати відповідні приклади таблиці ділення на 9. Всі учні записують таблицю у зошит, а вчитель на дошці.                      

  • Запишіть складену таблицю у зошит.
  • Прочитайте хором усю таблицю.
  • Прочитайте лише ділені.

(Кожне наступне ділене більше від попереднього на 9).

 

  

                                                      Фізкультхвилинка

Два прихлопи, два притопи

                                           На носок, на каблучок.

                                           Руку вправо, руку  вліво

                                           Всі танцюєм гопачок.

   Раз присядем, два присядем

                                                 Настрій гарний,

Покружляли, повертілись

                                            І  тихесенько всі всілись.

 

 

 

 

3. Первинне закріплення.

    а) гра «Мікрофон»

Сорока бере інтерв’ю по таблиці ділення на 9.

    б) письмове розв’язування прикладів 427.

Перший стовпчик коментують біля дошки;

другий – з місця;

решту – записують самостійно з подальшою перевіркою.

 Другим символом відданості українському вінку є ще одна квітка. Ми її можемо вплести, тому що виконали завдання.

 Що це за квітка відгадайте, послухавши загадку.

Сині зірочки пухнасті

Виглядають з жита,

Мов веселі оченята.

Як їх не любити! (Волошки)

- То яку квітку нам треба вплести у вінок? (Вчитель прикріплює волошку до вінка.)

 

V. Розвиток математичних знань.

 1.  Фронтальна робота над задачею 428.

а) читання задачі вчителем вголос;

б) бесіда за змістом задачі.

- Про що говориться в задачі?

- Скільки купили цукерок?

- Скільки копійок заплатили за ці цукерки?

- Що означає число 48? (кількість грошей, які можуть заплатити за цукерки)

- Прочитайте запитання задачі.

 в) повторення задачі за коротким записом.

Повторіть задачу за коротким записом.

 г) складання плану розв’язування задач.

 - Чи можемо ми відразу дізнатися скільки таких цукерок можна купити на 48к? ( Ні, не можемо).

 

- Як ви думаєте, чому? ( Спочатку треба дізнатися, скільки копійок коштує одна цукерка).

- Яку дію треба виконати, щоб дізнатися скільки копійок коштує одна цукерка? (Дію ділення).

- То який план розв’язування задачі?

План розв’язування задачі:

1) Скільки копійок заплатили за одну цукерку?

2) Скільки таких цукерок можна купити на 48к.?

 48: 8 = 6 (ц.)

д) робота в групах

А дальше над цією задачею ми будемо працювати в групах.

Завдання.

1. Яка з даних схем підходить до міркування над опрацьованою задачею? (1)

 

 

 

  :                                             - 

 

 

 :                                             : 

 

 

 

  1. Підкреслити вираз, який є розв’язком даної задачі:

 

48 – 72 : 9 =                48 : (72 : 9) =               (72 – 48) : 9 =

 

  1. Який схематичний вираз підходить до розв’язку даної задачі?

 

 

  -              :         =     (               -          )  :       =                  : (               :         ) =

 

  1. Підкреслити відповідь задачі:

24     59     6     30     42

     5.   Підкреслити правильну відповідь на запитання:

           «Скільки копійок заплатили за одну цукерку?»

          8к;                            6к;              20к.                                                                                                                                                                 6. Підкреслити і записати арифметичні дії, які використані при            розв’язуванні задачі.

  48 – 8 = 40 (к.)

  72 : 9 = 8 (к.)

  72 + 9 = 81(к.)

  48 : 8 = 6 (к.)

      (А тепер представники команд пояснюють виконання завдань)

       Молодці, я задоволена вашими відповідями.

  • Ну що ж, а тепер відгадайте, яку квітку ми зараз вплетемо у вінок.

На стрункій високій ніжці

Біля річки на лужку

У косинці – білосніжці

Стрів я квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхнулася мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: - Ні!

                   ( Ромашка ).

  • Ця квітка є символом дівочої чистоти.

(Вчитель прикріплює ромашку у вінок.)

VI. Підсумок уроку

  • Яку тему вивчали на уроці? Розкажіть таблицю ділення на 9.
  • Що нового дізналися на уроці?

А зараз задачі– цікавинки:

1. У ящику було 3 червоних і 3 зелених палички. Хлопчик взяв 4 білі. Скільки паличок залишилося?

         ( 3 червоних і 3 зелених )

  1. У трикутника відрізали 3 кути. Скільки залишилося кутів? ( 6 кутів )

Домашнє завдання: Виконати вправу 431 і розвязати задачу 432.

  • Чи зрозуміла вона?

Варіант  1- розв’язує її окремими діями.

Варіант  2 –розвязує її виразом.

Молодці! Із завданням уроку ви справилися. І ми можемо вплести ще одну квіточку у віночок. Це квітка сонечка і зовуть її ( Соняшник ).

А які ви вірші чи загадки знаєте про цю рослину?

(Учні розповідають вірші і загадують загадки.)

Вчитель вплітає квітку соняшника у віночок. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    

   

 

 

 

 

doc
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
1186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку