Конспект уроку з математики розроблено на допомогу учителям, що викладають в 3 класі. Допоможе вчителю розширити вміння учнів у розв'язуванні простих задач на порівняння та на знаходження четвертого пропорційного; підготувати їх до розв'язування рівнянь на знаходження невідомого від'ємника; навчить виконувати дії з іменованими числами. Урок насичений різноманітними цікавими завданнями
Конспект уроку з математики 3 клас
Тема: Розв’язування простих задач на порівняння. Задачі на зведення до одиниці. Дії над величинами.
Мета: Вправляти учнів у розв’язуванні простих задач на порівняння та на знаходження четвертого пропорційного; підготувати їх до розв’язування рівнянь на знаходження невідомого від’ємника; вчити виконувати дії з іменованими числами, в яких потрібно здійснювати перетворення у дрібніші одиниці вимірювання; розвивати спостережливість, уважність; виховувати любов до математики.
Обладнання: індивідуальні картки, японський кросворд
Хід уроку
І. Організаційний момент
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення нового матеріалу
А) Чотири індики пішли на музики,
Танцювали, гупали.
Скільки ніжок тупали? (2 х 4)
Б) В'яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
— Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки.
Бережіть, не загубіть!
Скільки всіх? Перелічіть! (2 х 3)
В) Двоє вулицею йдуть,
По три саджанці несуть.
Скільки ямок треба, діти,
Щоб саджанці посадити? (З х 2)
Г) Сім подружок стали грати,
З паличок складать квадрати,
По квадратику зробили,
Паличок не полічили.
А ви їм допоможіть,
Скільки буде, полічіть. (4 х 7)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вчитель готує на дошці запис
Зменшуване Від’ємник Різниця
90 - 20 = 70
Використовуючи зменшуване і різницю даного прикладу, складемо ще один приклад на віднімання.
90 – 70 = 20
Яким компонентом є число у першому прикладі? (Від’ємником). То який висновок можна зробити з цих двох прикладів?
(Якщо від зменшуваного відняти різницю, отримаємо від’ємник).
3.Розвиток математичних знань
1.Задача № 231
1) 30: 6= 5 (кг) – лимонів у 1 ящику;
2) 5• 4 = 20 (кг) – лимонів у 4 ящиках;
Відповідь: 20 кілограмів лимонів.
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
.
Обернена задача
Для приготування клею взяли 2 склянки крохмалю, а води у 9 разів більше. Скільки води потрібно для приготування крохмалю?
Відповідь: 18 склянок.
Учні розв’язують приклади і записують результат. Потім, знайшовши у великому квадраті маленький квадратик з відповідним номером, зафарбовують його. Таким чином, виконавши всі приклади і зафарбувавши квадрати з потрібним номером, діти отримують зображення цифри або букви.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
6• 6 – 13 = 23 6 • 2 + 10 = 22
42: 6 + 7 = 14 6• 7 – 18 = 24
6 • 8 – 35 = 13 (18+6) :6 = 4
( 7+5) : 6 = 2 6• 5 – 11 =19
18: 6 •3 = 9 36:6 +6 =12
54:6 - 6= 3
Завдання: Порахуй кількість використаних геометричних фігур. Відповідь запиши біля відповідної фігури в таблиці
|
|
|
|
|
1м- 5дм= 5 дм 15см :5 = 3 см
5см • 5 =25 см 1дм 2см : 3 =4см
1м – 5 см =95см 1м 6дм – 8 дм = 8дм
ІV. Підсумок уроку
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду у нас багато кроків
І цікавих, і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє,
Найскладніше ж завдання — життя.
Так намагайтесь вправно все вивчати.
Пам'ятайте: учня скарб — знання!
V. Домашнє завдання
№ 236; 237 с.39