28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Дидактичні матеріали за темою "План і карта" для 6 класу.

Про матеріал

Завдання для використання на уроках географії у 6 класі при вивченні способів зображення Землі, порівняння масштабів, перетворення різних видів масштабу, поняття про азимут.

Перегляд файлу

 

         Дидактичні матеріали по темі «Способи зображення Землі»    

 

1.  Визначити переваги і недоліки різних способів зображення Землі.

     Вид зображення

           Переваги

           Недоліки

       Знімок

 

 

       Глобус

 

 

       Карта

 

 

        План

 

 

 

 

 

2.  Назвати вид зображення Землі за його ознакою:

1. Створюється миттєво (знімок)

2. Передає форму Землі (глобус)

3. Має великий масштаб (план)

4. Створюється без урахування кулястості Землі (план)

5. Має спотворення (карта)

6. Можуть бути плановий або перспективний (аерофотознімок)

7. Незручний у використанні (глобус)

8. Модель Землі (глобус)

9. Має дрібний масштаб (глобус, карта)

10. Зображує земну поверхню на площині (карта, план)

11. Має детальне зображення (план)

12. Не має умовних позначень (знімок)

 

3. Встановити співвідношення між наведеними термінами і їхніми характеристиками:

__ План  1. Враховується кривизна земної поверхні.

__ Карта 2. Креслення невеликої території в великому масштабі.

__ Глобус          3.Зображення великих площ в дрібному масштабі.

 

 

 

 

 

                 Дидактичні матеріали по темі «Масштаб»

 

1. Перевести масштаб з одного виду в інший:

Завдання 1                                                  Завдання 2      

    Числовий

  Іменований

1:1000

 

1:3 000 000

 

1:2 500 000

 

      Числовий

      Іменований

 

 в 1см  10км

 

 в 1см  500км

 

 в 1см  150м

Який з масштабів є найбільшим, який – найменшим?

Зображення якої карти є більш детальним?

Які масштаб можна використати для плану, які – для карти? Доведіть правильність свого вибору.

 

2. Порівняйте масштаби (поставте знак  >  або  <)

а)  в 1 см 10 км _____ 1:10 000 000

б)  в 1 см 500 м _____1:500 000

в)  в 1 см 40 км _____1:10 000 000

г)  в 1 см 100 м _____1:20 000

д)  в 1 см 5 км   _____1:400 000

 

3. Перетворіть масштаби

       Числовий

         Іменований   

           Лінійний

 

 

 

      1           0         1         2         3         4 км

       ._____._____._____._____._____.

 

       1:40 000 000

 

 

 

        в 1 см  25 км

 

            1:2 000

 

 

 

 

 

      50         0        50      100     150     200 км

       ._____._____._____._____._____.

 

 

 

      Дидактичні матеріали по темі «План. Основні ознаки плану»

 

1. Зашифруйте названі в тексті об’єкти, використавши відповідні умовні знаки.

а) Наш клас вирушив зі школи _______ на екскурсію. Спочатку ми йшли ґрунтовою дорогою _______, праворуч якої тягнувся фруктовий сад______ ,а ліворуч – рілля _______. Невдовзі ми опинились біля річки _______ та, пройшовши по мосту _______ , вийшли до вітряка _______.

 

б) Мандрівники рухалися повз невелике озеро_______ крізь мішаний ліс ______, який переходив у чагарник ______. Щоб скоротити шлях, вони йшли стежкою _______ повз болото _______, потім лукою _______. Через 15 хвилин група вийшла до річки _______ та на березі розбила табір.

2.

3. Визначення масштабів планів за даними про відстані на місцевості і відрізки на плані, що відповідають цим відстаням.

Завдання

Варіант 1: Визначити масштаб плану, якщо відомо що відстань між джерелом і озером на плані становить 3см, а на місцевості ця відстань складає 600 м.

Варіант 1: Визначити масштаб плану, якщо відомо що відстань між мостом і озером на плані становить 4 см, а на місцевості ця відстань складає 1000 м.

Правила обчислення:

- визначити, скільки метрів відповідає одному сантиметру плану;

- записати відношення як числовий масштаб;

- перевести числовий масштаб в іменований;

- накреслити лінійний масштаб.

 

 

      Дидактичні матеріали по темі «Карти. Класифікація карт».

 

1. Виписати  № ознаки що характерна для:  а) плану; б)карти.

  1) масштаб 1:5 000 і більше.

  2) масштаб дрібніший за 1:5 000.

  3) нанесені всі об’єкти і деталі місцевості.

  4) нанесені вибірково найважливіші об’єкти .

  5) об’єкти нанесені в масштабі з спотвореннями.

  6) напрям північ – південь позначається стрілкою.

  7) об’єкти нанесені в масштабі без спотворень.

  8) позначено паралелі і меридіани.

  9) відсутня градусна сітка.

  10) населений пункт позначено кружечком.

  11) можна виміряти ширину річки.

  12) не можна виміряти ширину річки.

 

а) план______________________________

б) карта_____________________________

 

 

 

2. Проаналізуйте карти атласу і заповніть таблицю

 

 Назва карти

                        Класифікація

 

Картографічна

    проекція

         За    

 охопленням

   території 

        За                  

    змістом

         За

  масштабом

 

 

 

 

 

 

 

3. Визначте, до яких типів карт за змістом, масштабом і охопленням території можна віднести перечислені нижче карти.

1) геологічна карта світу (М 1:100 000 000),

2) карта ґрунтів України (М 1:3 000 000),

3) фізична карта Африки (М 1:30 000 000),

4) політична карта Європи (М 1:5 000 000),

5) фізична карта Індійського океану (М 1:10 000 000),

6) карта промисловості Німеччини(М 1: 2 500 000),

7) карта транспорту Донецької області (М 1:250 000),

8) карта рослинності Краснолиманського району (М 1:50 000),

9) карта сільського господарства Південно-Східної Азії (М 1:6 000 000),

10) карта ґрунтів колгоспу ім. Калініна (М 1:10 000),

11) карта густоти населення світу (М 1:75 000 000),

12)Кліматична карта Луганської області (М 1: 300 000).

 

За змістом:                         а) _________________________________________

                                            б) _________________________________________

 

За масштабом:                   а) _________________________________________

                                            б) _________________________________________

 

За охопленням території: а) __________________________________________

                                             б) __________________________________________

                                             в) __________________________________________

                                             г) __________________________________________      

 

 

4.Встановіть співвідношення між наведеними термінами і їхніми характеристиками:

__ Меридіани      1. Кола на глобусі, проведені паралельно екватору

__ Паралелі         2. Кут між напрямом на північ і напрямом на об’єкт  

__ Азимут           3. Дуги на глобусі, проведені від полюсу до полюсу      

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку