План. Основні ознаки плану. Визначення масштабів планів за даними про відстані на місцевості і відрізки на плані, що відповідають цим відстаням.

Про матеріал

Вивчення даної теми необхідне для поглиблення знань про план місцевості, визначення його основних ознак, закріплення практичних навичок використання масштабу для вимірювання відстаней на плані і визначення масштабів планів за відомими відстанями

Перегляд файлу

 

 

Географія 6 клас.

 

Тема уроку: План. Основні ознаки плану. Визначення масштабів планів за даними про відстані на місцевості і відрізки на плані, що відповідають цим відстаням.

 

Мета уроку: продовжити формування поняття про план і його основні ознаки, поглибити знання про масштаб, розвивати навички використання масштабу для визначення відстаней, вміння роботи з картою і планом місцевості. Сприяти вихованню самостійності, формуванню компетенції саморозвитку.

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: географічні атласи, лінійки, циркулі-вимірювачі.

 

План уроку:

І Мотивація навчальної діяльності

ІІ Актуалізація опорних знань

ІІІ вивчення нового матеріалу:

 1. Поняття про план місцевості і його знаки.

 2. Система умовних знаків плану.

 3. Визначення масштабів планів за даними про відстані на місцевості і відрізки на плані, що відповідають цим відстаням. Практична робота № 4.

ІV Закріплення – використання планів людьми. 

V Підсумки уроку

 

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності

Вивчення даної теми необхідне для поглиблення знань про план місцевості, визначення його основних ознак, закріплення практичних навичок використання масштабу для вимірювання відстаней на плані і визначення масштабів планів за відомими відстанями, що є вкрай необхідним в таких видах діяльності як туризм, військові справи, проектування, будівництво і багатьох інших.

 

Актуалізація опорних знань.

 1. Поняття про масштаб і види масштабів. Їх характеристика.(Усно)

 2. Порівняти масштаби: в 1см 200м і в 1см 500м. Який з них більший? (Усно)

 3. Переведіть дані масштаби в числові. (Робота біля дошки).

 4. Побудуйте на їх основі лінійні масштаби. (Робота біля дошки).

 5. Де застосовують дрібні, а де великі масштаби? (Усно).

 

 

Новий матеріал

1. План – креслення невеликої ділянки місцевості, виконане у великому масштабі за допомогою умовних знаків і орієнтоване за сторонами горизонту, створене без врахування кривизни земної поверхні.

Ознаки плану (визначаються на основі співставлення плану з картою і визначення характерних рис відмінності по кожному параметру).

- великий масштаб;

- охоплення невеликої території;

- відсутність градусної сітки;

- напрям північ – південь позначено стрілкою;

- рельєф позначено горизонталями без пошарового фарбування;

- виділення окремих об’єктів кольором: гідрографія – синім, рослинність – зеленим, населені пункти – коричневим.

 2. Система умовних знаків плану відзначається детальністю зображення, умовні знаки як правило передають характерні ознаки об’єктів зображеної на плані території (аналіз умовних знаків на стор. 16 – 17 атласу).

3.  Визначення масштабів планів за даними про відстані на місцевості і відрізки на плані, що відповідають цим відстаням. Практична робота № 4.

Завдання

Варіант 1: Визначити масштаб плану, якщо відомо що відстань між джерелом і озером на плані становить 3см, а на місцевості ця відстань складає 600 м.

Варіант 1: Визначити масштаб плану, якщо відомо що відстань між мостом і озером на плані становить 4 см, а на місцевості ця відстань складає 1000 м.

Правила обчислення:

- визначити, скільки метрів відповідає одному сантиметру плану;

- записати відношення як числовий масштаб;

- перевести числовий масштаб в іменований;

- накреслити лінійний масштаб.

 

Закріплення знань

Використання планів людьми. Запитання: в яких видах діяльності люди використовують плани? З якою метою? Чому в цих видах діяльності не використовують дрібномасштабні карти?

 

Підсумки уроку

Після узагальнення відповідей учнів робиться загальний висновок про план як точне і детальне креслення земної поверхні і саме завдяки високій точності знаходить широке використання.

Оцінювання роботи учнів на уроці. 

Домашнє завдання: опрацювати текст параграфа 11 і завдання до нього, накреслити план свого подвір’я в масштабі 1:200.

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
3506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку