Мета даного лото : Автоматизація звуків л-ль в словах, словосполученнях, загадках, скоромовках , віршах.
Гра 1. Перед дитиною кладуть картинку із зображенням ялинки. Поруч картинки із зображенням предметів, якими ялинку слід прикрасити (9 — по числу шишок). Дитині пропонують уважно розглянути та назвати малюнок і прикрасити ним ялинку.
Гра 2. Дитині пропонують скласти речення з двома словами (картинками).
Гра 3. Дитина повторює вірш, скоромовку , чистомовку , відгадує загадку.
Розвиток уваги, пам,яті , мислення .
Гра 4. Чого нестало? Пригадати , якими картинками прикрашали ялинку .
Гра 5 . Який, яка, яке, які? Підбір слів ознак- предмета .
Гра 6. Дитині пропонують прикрасити ялинку предметами однієї лексичної теми : « дикі тварини», «домашні тварини»,», «одяг», «фрукти», «продукти харчування»,«професії»,»птахи»,
«Дерева» , «ягоди» .
Розвиток фонематичного слуху вміння визначати місця звука у словах( початку, посередині та в кінці ).
Гра 7. На столі зображення двох ялинок , дитина повинна прикрасити одну ялинку картинками в назві яких є звук Л , а іншу картинками в назві яких є звук ЛЬ.
Судно, скарб, людей, печери.В мулі залишки галери..Відшукає все це враз Під водою…водолаз |
Хижак на риб полює,де кров лише почує,за мить вже там вона і для людей страшна….акула |
Хто вранці ходить на чотирьох ногах , удень—на на двох, а ввечері—на трьох ? |
На вікні він в нас росте та ніколи не цвіте. Корисний та лікувальний на смак він гіркуватий . Лікар наш чудовий. Він лікує всіх підряд. ***Яка кімнатна рослина за повір,ям живе 100 років ? |
Спинку має, та не лягає, на чотирьох ногах стоїть, та не вміє ходити…( с т і л е ц ь ) |
Що за дивна непосида на стежинку шишки кида, з гілочки стриба на гілку/?Рудохвоста жвава…. |
Смачна, солодка та з шоколадом може бути…. |
Маленька, металева , гостра….. |
Довга, скляна….. |
День у день працюю в гаї, по корі дерев я б,ю ,та не цвяхи забиваю – шкідників я дістаю… |
В ньому білочка горішки тримає , темне та затишне… |
Поміж квітами весни найяскравіші вони , дуже ніжний запах мають, в назві колір свій ховають… |
Цей птах довгу шию має, ще там де тепло проживає.Довгоногий цей пан має рожевий жупан… |
Довгий , кольоровий зав,язують на сорочку чоловікам.. |
Теплий, довгий , зручний , лікарський…. |
Тіло ,як у черв,ячка, вуса наче у жучка, крила гарні кольорові, наче квіточки казкові……. |
Зменшена копія планети Земля….. |
Частина тіла людини на якій знаходяться очі…. |
Ці розумні свистуни всім відомі з давнини. Здогадатись ви повинні : в хвилях граються( фі-ни-дель).
|
Росте високо, кругле, червонобоке, налилося соком…. |
І влітку, і зимою одне вбрання у нас , На свято ми приходимо у Новорічний час.. |
Алиця—алиця—алиця— це палиця . Алиця—алиця—алиця--це жовта палиця . Алиця---алиця---алиця— це довга палиця . |
На городі це страшне чудо лякає птахів.. |
Купила халат камбала та одягти незмогла. Подумала камбала і халат малечі віддала. |
Хто в цирку виступає та діток звеселяє… |
Як суниця та гарніша, значно більша і смачніша , на грядках вона цариця. Має назву…. |
Вид спорту. Швидкий, витривалий …На велосипеді їздить… |
У парку квіти садіть на велику…. |
Ал—ал—ал—це зал . Ал—ал—ал—це великий зал . Ал –ал—ал—ми поїхали на бал . |
Не зміг сидіти на вікні, у лісі всім співав пісні, але коли зустрів Лисицю, та пісня мусила скінчиться . |
Мала, а великих лякає, бо голку у хвостику має- як вкусить когось , то вмирає. *** В неї є велика хата на духмяний мед багата .
|
Чорна плитка , золота накидка , подарунок до свят , це солодкий……. |
Він виріс із зерниночки , тоненької билиночки, тепер вже вуса має і золотом весь сяє . |
Злий зелений пароплав в ріках Африки пірнав . Хто на зустріч пропливає , пароплав усіх ковтає . |
Все ,як в мене : ручки й ніжки . Покладу її у ліжко , пісню заспіваю і заколихаю .
|
Мої пальчики ось так гарно складаються в ……. |
Олос – олос – олос - пшеничний колос . Льоля – льоля – льоля – зелена квасоля . |
Без рук , без ніг , на животі ходить по воді . |
Букву «Л» на « Р» міняєм , слово «рак» маєм . |
Як настане нічка темна, хатнє сонце увімкнемо . Чик.—і лампочка сіяє , темрява в куток тікає .
|
|
|||
Рівну риску проведи і квадратик спробуй, та у руки ти візьми цю струнку особу. Натиск витримає стійко впевнена, кольорова, струнка..
|
Я—красуня хитрувата, вбрана пишно, як на свято . Стережіться, зайченята, коли вийду полювати . |
Жовтобокі братики й сестрички називаються … |
Восени у нього крона наче золота корона . |
Лина – лина лина –зацвіла калина . Альма – альма - альма - велика пальма . |
Стоять два кола, на колах - бочка, На бочці купина . На купині ліс - дрімучий . |
Люк-лук-люк— невеликий люк. Люк-лук-люк— небезпечний люк. |
Зранку йде на чотирьох , удень - на двох , а ввечері на трьох. |
Смачні червоні ягоди родить , з колючками і кропивою дружбу водить . |
Ляшка-лашка- ляшка синя неваляшка. |
Оце так дивина : на голові дерева аж два . |
Дві матері поряд живуть, по п,ять синів мають, усі роботящі, немає ледачих .
|
На новий рік ми прикрашаємо ялинку . А в спекотних країнах новорічним деревом є пальма. Ялинку прикрашають недавно ,а пальму—багато років.
|
Довге, коричнове, зручне, шерстяне… |
Птах поважно походжає, У хвості квітник ховає . Як розпустить він хвоста , наче ружа розцвіла . |
У нас у хаті робот, має він великий хобот. Любить робот чистоту і гуде— співає:»У—У—У» |
На ній дома їжу готують . |
Коли стихія лютує він нас від біди врятує . |
Взимку—біле, навесні—чорне, влітку—зелене, восени—стрижене. |
Прохолоди чиста просинь - на поріг ступає осінь. Вдаль від рідної землі линуть в вирій…. |
|
|||
Ця драбина лежить , а паровоз по ній біжить . |
Махає нам з тобою він однією рукою . Та ходити там не слід , лише покаже - тоді шлях - відкритий .
|
Холодно . Ще бджоли сплять , а вони уже летять до найперших квіточок мед збирать для діточок .
|
В небесах--- залізний птах, а в ньому люди сидять .. |
Не червоний , а зелений, кисле листячко у нього. Зелень ця усім відома . |
Військова, зручна, сіра… |
Має він свою роботу-- нас рятує в день спекотний. |
Жовті і дрібненькі ягоди кисленькі, як маленькі горошини, обліпили деревину… |
Висіла усе літо і не могла дозріти. Пройшла осіння злива, в саду дозріла..
|
Цінну шкурку має, зайців й білок їсти полюбляє. |
Без страви дуже не смачна , а стравам смак дає вона . |
Дитинча корови ---це…. |
Нам показує вікно спорт, новини кіно… |
Тюлень весь день стріляв в мішень , а потім в морі сів на пень, сказав : -Тепер—я нітелень. Втомивсь за день старий тюлень . (Володимир Кленц) |
Синьоока ця заброда водить в житі хороводи. Де вона вінки спліта, там рідкі ростуть жита. |
Пахучий , пом,якшує шкіру… |
Ніс у нього замість крана: все підніме і дістане . Він вантажник і тягач, ним керує наглядач… |
Виріс у полі на добрій землі , місце найкраще знайшов на столі …. |
Щоб хліб залишався свіжим та смачним кладуть його у… |
Стоїть завод у полі. Який? А це секрет. Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед . |
|
|||
І червона й соковита, та гірка вона все літо. Припече мороз—вона стала добра і смачна. |
Все в руках його горить, молот дзвінко стукотить і розпечене залізо набуває форми різні… |
Із хмаринок падає маленька , мокра…. |
Біля тіла вухо , а голови нема. ***** Черева з вухами накриті капелюхами , а з—під капелюхів пара йде .
|
Птахів в зоомагазині тримають в метелевій…. |
У шпаринку влазить в дім, а потім всі ідуть за ним . |
На піаніто стоять вряд білі і чорні…. |
Маленьких дітей возять у …. |
Хто вчить дітей читати і писати , природу любить, та старших поважати..
|
Як на квітку цю подути--- враз злітають парашути . |
Що немає ні початку , ні кінця ? |
Біжать край доріжки борода та ріжки .. *** З бородою народився та ніколи не голився..
|
Шия довга й ніжна, пір,я білосніжне. Їсть траву, комашок, рибу й черепашок..
|
Дощик заховався в неї, щоб полити нам лілеї . |
Бормашинки чути звук, знову хтось лікує зуб…. |
Він повернувся із польоту адже літаки--- це його робота…. |
Синя казка , синій сон---зацвіта у полі… |
Цей лікар не простий, лікує людям очі, навіть якщо погано бачиш розглянеш ти все в окулярах.. |
Пишна квітка білабіла, на листочок тихо сіла. Річка квітоньку колише, джміль про неї вірші пише… |
Має пан золотий жупан, а всередині--кисляк .Хто скуштує, скривиться всяк . |
Варіанти гри
Автоматизація звуків л-ль в словах, словосполученнях, реченнях, загадках, скоромовках , віршах.
Гра 1. Перед дитиною кладуть картинку із зображенням ялинки. Поруч картинки із зображенням предметів, якими ялинку слід прикрасити (9 — по числу шишок). Дитині пропонують уважно розглянути та назвати малюнок і прикрасити ним ялинку.
Гра 2. Дитині пропонують скласти речення з двома словами (картинками).
Гра 3. Дитина повторює вірш, скоромовку , чистомовку , відгадує загадку.
Розвиток уваги, пам,яті , мислення .
Гра 4. Чого нестало? Пригадати , якими картинками прикрашали ялинку . Гра 5 . Який, яка, яке, які? Підбір слів ознак- предмета .
Гра 6. Дитині пропонують прикрасити ялинку предметами однієї лексичної теми : « дикі тварини», «домашні тварини»,», «одяг», «фрукти», «продукти харчування»,«професії»,»птахи»,
«Дерева» , «ягоди» .
Розвиток фонематичного слуху вміння визначати місця звука у словах( напочатку, посередині та в кінці ).
Гра 7. На столі зображення двох ялинок , дитина повинна прикрасити одну ялинку картинками в назві яких є звук Л , а іншу картинками в назві яких є звук ЛЬ.