Логопедичне лото :" Шишки - вчимо розрізняти звуки Л-ЛЬ" в словах , словосполученнях , скоромовках та віршах.

Про матеріал

Мета даного лото : Автоматизація звуків л-ль в словах, словосполученнях, загадках, скоромовках , віршах.

Гра 1. Перед дитиною кладуть картинку із зображенням ялинки. Поруч картинки із зображенням предметів, якими ялинку слід прикрасити (9 — по числу шишок). Дитині пропонують уважно розглянути та назвати малюнок і прикрасити ним ялинку.

Гра 2. Дитині пропонують скласти речення з двома словами (картинками).

Гра 3. Дитина повторює вірш, скоромовку , чистомовку , відгадує загадку.

Розвиток уваги, пам,яті , мислення .

Гра 4. Чого нестало? Пригадати , якими картинками прикрашали ялинку .

Гра 5 . Який, яка, яке, які? Підбір слів ознак- предмета .

Гра 6. Дитині пропонують прикрасити ялинку предметами однієї лексичної теми : « дикі тварини», «домашні тварини»,», «одяг», «фрукти», «продукти харчування»,«професії»,»птахи»,

«Дерева» , «ягоди» .

Розвиток фонематичного слуху вміння визначати місця звука у словах( початку, посередині та в кінці ).

Гра 7. На столі зображення двох ялинок , дитина повинна прикрасити одну ялинку картинками в назві яких є звук Л , а іншу картинками в назві яких є звук ЛЬ.

Перегляд файлу


 

 

 

Судно, скарб, людей, печери.В мулі залишки галери..Відшукає  все це враз Під водою…водолаз

Хижак на риб полює,де кров лише почує,за мить вже там вона і для людей страшна….акула

Хто  вранці  ходить на  чотирьох ногах ,  удень—на  на  двох,  а  ввечері—на  трьох  ?

На вікні він в нас росте та ніколи не цвіте. Корисний та лікувальний  на смак він  гіркуватий . Лікар  наш  чудовий.  Він  лікує всіх підряд. 

***Яка кімнатна   рослина  за  повір,ям  живе  100  років ?

Спинку має, та не лягає, на чотирьох ногах стоїть, та не вміє ходити…( с т і л е ц ь )

Що за дивна непосида на стежинку шишки кида, з гілочки стриба на гілку/?Рудохвоста  жвава….

Смачна, солодка та  з шоколадом може бути….

Маленька, металева , гостра…..

Довга, скляна…..

День у день працюю в гаї, по корі дерев я б,ю  ,та не цвяхи забиваю – шкідників я дістаю…

В ньому білочка горішки тримає , темне  та затишне…

Поміж квітами весни найяскравіші вони , дуже ніжний запах мають,   в назві колір свій ховають…

Цей птах довгу шию має, ще

там де тепло 

проживає.Довгоногий цей пан має рожевий  жупан…

Довгий , кольоровий  зав,язують  на  сорочку чоловікам..

Теплий, довгий , зручний , лікарський….

Тіло ,як у черв,ячка, вуса наче у жучка,  крила гарні кольорові, наче квіточки  казкові…….

Зменшена копія планети  Земля…..

Частина  тіла людини  на  якій знаходяться очі….

Ці розумні свистуни всім відомі з давнини. Здогадатись ви повинні  :  в  хвилях граються(  фі-ни-дель). 

 

Росте високо,  кругле, червонобоке,  налилося соком….

 

 

 

 

 

І влітку, і зимою одне  вбрання у нас  ,  На  свято ми приходимо у

Новорічний час..

 

 

 

Алиця—алиця—алиця— це палиця . 

Алиця—алиця—алиця--це жовта  палиця .  

Алиця---алиця---алиця— це довга палиця .

 

 

 

На  городі  це страшне  чудо  лякає  птахів..

 

 

 

Купила халат  камбала  та одягти  незмогла. Подумала  камбала   і   халат    малечі віддала.  

 

 

 

Хто в  цирку  виступає та  діток  звеселяє…

 

 

 

Як суниця та гарніша, значно більша і смачніша , на грядках вона  цариця.

Має назву….

 

 

 

Вид спорту. Швидкий, витривалий …На  велосипеді їздить…

 

 

 

У  парку  квіти садіть  на  велику….

  

Ал—ал—ал—це  зал . 

Ал—ал—ал—це великий  зал .  

Ал –ал—ал—ми  поїхали  на  бал .

  

Не зміг сидіти  на вікні,  у  лісі  всім  співав  пісні,  але  коли  зустрів  Лисицю,  та пісня  мусила  скінчиться .

  

Мала,  а  великих  лякає,  бо  голку  у хвостику  має-  як  вкусить  когось  ,  то  вмирає.  ***  

В  неї  є велика  хата   на     духмяний  мед  багата  .    

 

 

 

 

 

Чорна плитка  ,  золота  накидка  ,  подарунок  до   свят  ,  це     солодкий…….

 

Він  виріс  із зерниночки ,  тоненької  билиночки,  тепер  вже  вуса  має  і  золотом  весь сяє  .

 

Злий  зелений пароплав  в  ріках  Африки  пірнав .  Хто  на  зустріч  пропливає , пароплав  усіх  ковтає .

 

Все ,як  в  мене :  ручки  й  ніжки  . Покладу  її   у  ліжко  ,  пісню заспіваю  і  заколихаю .  

 

 

 

Мої  пальчики ось  так  гарно  складаються  в 

…….

Олос – олос – олос  -  пшеничний  колос . Льоля – льоля – льоля – зелена  квасоля .

 

Без  рук  ,  без  ніг ,  на  животі  ходить  по  воді  .

 

Букву «Л»   на  « Р»  міняєм ,  слово  «рак»    маєм  .

 

Як  настане  нічка  темна,  хатнє сонце  увімкнемо .  Чик.—і  лампочка  сіяє  ,  темрява  в  куток  тікає  . 

 

 

 

 


 



 

 

 

Рівну  риску  проведи і  квадратик  спробуй,  та  у  руки  ти  візьми  цю  струнку  особу.  Натиск витримає  стійко  впевнена,  кольорова,  струнка.. 

 

 

Я—красуня хитрувата,  вбрана  пишно,  як  на  свято . 

Стережіться, зайченята,  коли  вийду  полювати  .

  

Жовтобокі братики  й  сестрички  називаються  …

  

Восени  у  нього крона  наче  золота  корона .

Лина – лина  лина –зацвіла  калина  .

Альма – альма  - альма  -  велика  пальма  .

 

Стоять два   кола, на  колах  - бочка, 

На  бочці  купина . На  купині  ліс  -  дрімучий  . 

 

Люк-лук-люк—

невеликий  люк.  

Люк-лук-люк—

небезпечний люк.

 

Зранку йде  на  чотирьох  ,  удень 

- на  двох  ,  а  ввечері   на   трьох.  

 

Смачні  червоні  ягоди родить  ,   з  колючками  і  кропивою  дружбу  водить  .

 

Ляшка-лашка-

ляшка   синя неваляшка.

 

Оце так  дивина :  на  голові  дерева  аж  два .

 

Дві матері  поряд  живуть,  по  п,ять  синів  мають,  усі  роботящі,  немає ледачих . 

 

 

На  новий рік  ми прикрашаємо 

ялинку .  А  в  спекотних  країнах  новорічним  деревом є  пальма.  Ялинку прикрашають  недавно ,а  пальму—багато  років. 

 

 

 

Довге, коричнове,  зручне, 

шерстяне…

 

Птах  поважно походжає, 

У хвості  квітник  ховає . Як  розпустить  він  хвоста  ,  наче  ружа розцвіла  .

 

У  нас  у  хаті робот,  має  він  великий  хобот.  Любить  робот  чистоту  і  гуде— співає:»У—У—У»

 

 

На ній  дома  їжу  готують  .

 

Коли  стихія    лютує він  нас  від  біди  врятує .

 

Взимку—біле, навесні—чорне,  влітку—зелене,  восени—стрижене. 

 

Прохолоди  чиста просинь  -  на  поріг  ступає  осінь.  Вдаль  від  рідної  землі  линуть  в вирій….

 

 

  

Ця драбина   лежить  ,  а  паровоз  по  ній  біжить  .

  

Махає нам  з  тобою  він  однією  рукою  .  Та  ходити  там  не  слід  ,    лише покаже  -  тоді  шлях   -   відкритий  . 

 

 

Холодно .  Ще  бджоли  сплять  ,  а  вони  уже  летять  до  найперших  квіточок мед   збирать  для  діточок  .  

 

 

В небесах---  залізний птах,  а  в  ньому  люди  сидять ..

 

 

Не червоний , а зелений,  кисле  листячко у нього.

Зелень ця  усім  відома .

 

Військова,  зручна, сіра…

 

Має  він  свою роботу--  нас  рятує  в  день  спекотний.

 

Жовті і дрібненькі ягоди кисленькі, як маленькі горошини, обліпили деревину…

 

Висіла усе літо і не могла дозріти. Пройшла осіння злива, в саду дозріла..

 

 

Цінну  шкурку має, зайців  й  білок  їсти полюбляє.

 

Без  страви  дуже  не смачна  ,  а  стравам  смак  дає  вона .

 

Дитинча  корови ---це….

 

Нам показує  вікно  спорт,  новини   кіно…

 

Тюлень  весь  день стріляв  в  мішень ,  а  потім  в  морі  сів  на  пень,  сказав :  -Тепер—я нітелень.  Втомивсь  за  день  старий  тюлень .  (Володимир  Кленц)

 

Синьоока

 ця заброда  водить в житі хороводи.  Де вона  вінки  спліта, там рідкі ростуть жита.

 

Пахучий ,  пом,якшує 

шкіру…

 

Ніс у нього замість крана: все підніме і дістане . Він вантажник  і  тягач,  ним  керує 

наглядач…

 

Виріс у полі на добрій землі , місце найкраще знайшов на столі ….

 

Щоб  хліб  залишався свіжим та  смачним  кладуть  його у…

 

Стоїть завод  у полі. Який? А це секрет. Працюють  в ньому бджоли,  виготовляють мед .


 


 

 

 

 

І червона й соковита, та гірка вона все літо. 

Припече мороз—вона 

стала  добра  і смачна.

 

Все  в  руках його  горить,  молот  дзвінко  стукотить  і  розпечене  залізо  набуває форми  різні…

 

Із  хмаринок падає  маленька  ,  мокра….

 

Біля тіла вухо ,  а  голови  нема.    *****

Черева  з  вухами накриті  капелюхами  ,  а  з—під  капелюхів  пара  йде . 

 

 

Птахів в зоомагазині тримають в  метелевій….

 

У  шпаринку  влазить в  дім,  а  потім  всі  ідуть  за  ним .

 

На  піаніто  стоять вряд  білі  і  чорні….

 

Маленьких  дітей возять  у  ….

 

Хто  вчить  дітей читати  і  писати ,  природу  любить,  та  старших  поважати.. 

 

 

Як  на  квітку  цю подути---  враз  злітають  парашути  .

 

Що  немає  ні початку  ,  ні  кінця ?

 

Біжать  край  доріжки борода  та  ріжки  ..  ***  

З  бородою  народився та  ніколи  не  голився.. 

 

 

Шия  довга  й  ніжна, пір,я  білосніжне.  Їсть  траву,  комашок,  рибу  й  черепашок.. 

 

 

Дощик заховався  в  неї,  щоб  полити  нам  лілеї . 

 

Бормашинки  чути

звук,  знову  хтось лікує  зуб….

 

Він повернувся  із  польоту  адже   літаки--- це  його  робота….

 

Синя  казка  ,  синій сон---зацвіта  у  полі…

 

Цей лікар не простий, лікує  людям  очі,   навіть  якщо  погано бачиш  розглянеш ти  все  в  окулярах..

 

Пишна квітка  білабіла, на  листочок тихо  сіла. Річка  квітоньку  колише,  джміль про неї  вірші  пише…

 

Має  пан золотий  жупан,  а  всередині--кисляк .Хто  скуштує,  скривиться  всяк .


 


 

  

  



 

 

 

 

Варіанти   гри

 

 

Автоматизація звуків л-ль в словах, словосполученнях, реченнях, загадках, скоромовках , віршах.

 

Гра  1. Перед дитиною кладуть картинку із  зображенням  ялинки. Поруч картинки із зображенням   предметів,  якими  ялинку  слід  прикрасити  (9 — по числу шишок). Дитині  пропонують  уважно розглянути та назвати малюнок  і  прикрасити ним  ялинку.

 

Гра 2. Дитині пропонують скласти  речення з  двома  словами  (картинками). 

 

Гра 3. Дитина повторює вірш, скоромовку , чистомовку ,  відгадує  загадку.

 

Розвиток  уваги,  пам,яті  , мислення .

 

Гра 4. Чого нестало?   Пригадати  ,  якими  картинками  прикрашали  ялинку .  Гра  5 .     Який,  яка,  яке,  які?  Підбір  слів  ознак-  предмета .

 

Гра 6. Дитині пропонують  прикрасити ялинку  предметами  однієї  лексичної  теми  :  «  дикі тварини», «домашні  тварини»,», «одяг»,  «фрукти», «продукти харчування»,«професії»,»птахи»,  

«Дерева» ,  «ягоди» .                      

 

Розвиток  фонематичного  слуху вміння  визначати  місця  звука у  словах(  напочатку, посередині  та  в кінці  ).

 

Гра 7. На  столі зображення   двох  ялинок  ,  дитина  повинна  прикрасити  одну  ялинку картинками   в  назві  яких  є  звук  Л  ,  а  іншу  картинками  в  назві яких  є  звук  ЛЬ. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
20 липня 2018
Переглядів
2140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку