Мета :розрізняти звуки Ш - С та відповідні букви , порівнювати їх за артикуляцією і звучанням ; закріплювати навички звуко - буквеного та складового аналізу й синтезу слів ; удосконалювати навички читання та письма ; збагачувати словник словами із лексичної теми : «Професії» ; розвивати зорову та слухову зосередженість , пам'ять , уяву , логічне мислення ; розвивати дрібну моторику пальців рук ; виховувати культуру мовлення .
Обладнання : сигнальні картки , дидактичні ігри : «Лабіринт» , «відгадай професію», індивідуальні картки « відгадай професію - запиши слова за порядковим номером » , гра-завдання «Крокуй ! » , предметні малюнки.
Конспект логопедичного заняття на тему :
«Диференціація звуків Ш – С в складах та словах зі збігом приголосних» . Лексична тема : «Професії» . Дисграфія , зумовлена ФФНМ - 2-й клас .
Мета :розрізняти звуки Ш - С та відповідні букви , порівнювати їх за артикуляцією і звучанням ; закріплювати навички звуко - буквеного та складового аналізу й синтезу слів ; удосконалювати навички читання та письма ; збагачувати словник словами із лексичної теми : «Професії» ; розвивати зорову та слухову зосередженість , пам'ять , уяву , логічне мислення ; розвивати дрібну моторику пальців рук ; виховувати культуру мовлення .
Обладнання : сигнальні картки , дидактичні ігри : «Лабіринт» , «відгадай професію», індивідуальні картки « відгадай професію - запиши слова за порядковим номером » , гра-завдання «Крокуй ! » , предметні малюнки.
Хід заняття
Організаційний момент .
1 Привітання , організація учнів до уроку .
2 Лексична тема «Час» . Відгадування теми .
Запиши літери та відгадай слово .
п |
р |
о |
ф |
е |
с |
і |
ї |
Учитель , лікар чи геолог ,
Письменник , слюсар чи кресляр-
Всі називають головною
Одну професію- школяр!
Бо всім відомо , що без школи ,
Без знань , що мусиш там набуть ,
Не станеш у житті ніколи
Тим , ким в дитинстві мрієш буть ! ( А. Костецький )
***Які професії згадуються у вірші ?
Основна частина .
Повідомлення теми.
Робота в зошиті. Написання літер за стрілочками . (після повторення правильної вимови звуків С -Ш ) .
------записати букви за стрілками :
Характеристика звуків С :
Характеристика звука Ш
Логопед демонструє фішки з позначенням звуків ( губи витягнуті трубочкою , смайлик – посмішка , холодне повітря – сніжинка , тепле повітря - сонечко ) , а діти записують відповідні букви . Перевірка . Логопед диктує склади , а учні пишуть в зошитах першу літеру цього складу , але не ручками , а кольоровими олівцями : С- синій ; Ш- коричневий .
Са шо се ши су шу со ше шо ши си су се …
1. «Пройди лабіринт - 3 .» Збирай вантиж (склади) та підніми відповідну літеру Ш (С ).
3. Повторення чистомовок . Чистомовки - добавлянки .
4. Додай у словник .
5 . Відгадай загадки . Робота в зошиті . Запиши слова за порядковим номером .
Хтоодежу шиє всім :
І дорослим , і малим ,
Дружить з голкою й тканиною ,
Строчить швейною машиною ?
*** Цей лікар не простий ,
Лікує людям очі ,
Навіть якщо погано бачиш
Розглянеш ти все в окулярах ..
6.»Крокуй !».
Пройди шлях чітко промовляючи склади та відгадуй слова піднімаючи відповідні фішки С ( синю) , Ш ( жовту ) .
7. «Відгадай професію ». Чиї ці інструменти ?
Кому належать ці предмети ?
Логопедичне лото « Професії» .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
|
|
||
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відгадай інструменти . (Професію).
2 |
1 |
5 |
3 |
4 |
и |
п |
а |
л |
к |
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
6 |
7 |
4 |
5 |
о |
л |
м |
о |
к |
о |
т |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
4 |
6 |
5 |
7 |
у |
б |
р |
а |
о |
н |
к |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
5 |
4 |
|
|
|
|
|
т |
е |
с |
и |
к |
2 |
3 |
1 |
4 |
6 |
5 |
7 |
а |
р |
к |
а |
і |
б |
н |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
4 |
1 |
5 |
3 |
6 |
8 |
7 |
9 |
к |
л |
с |
ь |
а |
н |
к |
и |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
1 |
2 |
5 |
7 |
4 |
6 |
а |
ш |
п |
е |
ь |
т |
л |
|
|
|
|
|
|
|
Відгадай інструменти . ( Професію) .
4 |
1 |
6 |
5 |
3 |
2 |
о |
д |
о |
т |
л |
о |
|
|
|
|
|
|
2 |
6 |
1 |
3 |
5 |
4 |
8 |
7 |
и |
т |
в |
к |
у |
р |
а |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
1 |
2 |
5 |
4 |
7 |
9 |
6 |
8 |
п |
н |
а |
р |
е |
т |
к |
с |
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
5 |
6 |
7 |
4 |
о |
ж |
н |
и |
ц |
і |
н |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
3 |
5 |
7 |
4 |
6 |
а |
п |
р |
ш |
т |
а |
у |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
2 |
3 |
1 |
5 |
к |
и |
т |
н |
и |
|
|
|
|
|
5 |
4 |
1 |
2 |
3 |
а |
ш |
г |
р |
у |
|
|
|
|
|
Відгадай інструменти . ( Професію ) .
4 |
1 |
8 |
3 |
6 |
5 |
2 |
7 |
а |
р |
і |
к |
и |
в |
у |
ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
8 |
1 |
4 |
5 |
7 |
6 |
2 |
9 |
п |
о |
н |
е |
р |
т |
с |
а |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
5 |
4 |
1 |
3 |
7 |
6 |
л |
і |
в |
к |
а |
і |
ш |
2 |
3 |
1 |
5 |
4 |
7 |
6 |
е |
р |
в |
т |
с |
т |
а |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
1 |
3 |
2 |
і |
н |
ж |
о |
|
|
|
|
2 |
6 |
5 |
4 |
3 |
1 |
і |
и |
к |
а |
з |
р |
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
5 |
4 |
а |
с |
к |
а |
к |
|
|
|
|
|
2 |
3 |
7 |
4 |
1 |
5 |
9 |
8 |
6 |
у |
т |
і |
б |
ф |
о |
т |
с |
л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
3 |
1 |
6 |
2 |
е |
с |
к |
б |
р |
о |
|
|
|
|
|
|
6 |
1 |
4 |
7 |
5 |
3 |
2 |
о |
м |
о |
к |
т |
л |
о |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
4 |
а |
п |
л |
а |
|
|
|
|
3 |
2 |
4 |
1 |
л |
и |
о |
ш |
|
|
|
|
Підсумок заняття.