Дидактичний матеріал для надолуження шкільної програми

Про матеріал
Це дидактичний матеріал - завдання у вигляді карток для дітей з низьким та середнім рівнями навчальних досягнень, які допомагають надолужити шкільну програму. Рекомендовано використовувати для учнів 6-9 класів.
Перегляд файлу

                                              Картка № 1.

      Виправити помилки в  реченні, використовуючи зразок, підкреслити головні члени речення.

 

 Співачька дебютувала  партією Оксани у опері  Черевички П.Чайковського згодом підтвердила успіх блискуче виступивши  в  опереті  "Запорожці за дунаєм".

 

 Співачка дебютувала  партією Оксани в опері  Черевички П.Чайковського,  згодом підтвердила успіх,  блискуче виступивши  в  опереті  "Запорожці за Дунаєм".

 

                                              Картка № 2.

   Виправити помилки в  реченні, використовуючи зразок, підкреслити головні члени речення.

   Партія наталки у виконанні О.петрусенко з опери наталка Полтавка (музика  Миколи лисенка)  принесла співачьці  народну славу. Її виконання надумку знавців є шидевром вокалної творчесті і на  разі небуло перевершено.

 

   Партія Наталки у виконанні О.Петрусенко з опери «Наталка Полтавка» (музика  Миколи Лисенка)  принесла співачці  народну славу. Її виконання, на думку знавців, є шедевром вокальної творчості і наразі не було перевершено.

 

                                               Картка №3.

 Виправити помилки в  реченні, використовуючи зразок. Виписати дієприкметники ( наприклад, написана, створений).

 

 У 2000 рокі  випущено поштову марку україни  присвячинну 100-річю від дня народженя оксани петрусенко. У 2010 році національним Банком україни  випущинна в обіг памятна монета (5 гривен).

 

У 2000 році  випущено поштову марку України, присвячену 100-річчю від дня народження Оксани Петрусенко. У 2010 році Національним банком України  випущена в обіг пам'ятна монета (5 гривень).

 

                                         Картка №4.

  Виправ помилки в прикметниках (відповідають на запитання: який? яка? яке? які?). Запиши речення, прикметники підкресли хвилястою лінією – означенням.

Путивльски старовинни храми прикрашають місто.   Осінне сонце заглядає в Сейм. Я побачив швидкіх лелек.

 

Картка № 5

   Виписати з тексту іменники (хто? що?), визначити рід, число, відмінок за схемою-підказкою.

 

Як путівець між нивами — проста, барвиста, наче далеч веселкова.

Такою увійшла до нас в уста і в долі заясніла наша мова.

З роси, проміння, шуму колосків я вам дарую чисте першослово,

аби з ясних слов'янських берегів  світі засвітилося Дніпрово.

 

 

Картка № 6

Перепишіть речення, визначте його предикативний центр (підмет і присудок).

 

Коли ти плекаєш слово, мов струна, воно бринить.

Калиново, барвінково рідна мова пломенить.

 Коли мовиш, як належить,  слово чисте, як роса...

І від тебе теж залежить мови рідної краса. (Д.Білоус)

 

                                             Картка № 7

  Вивчіть скоромовку й запишіть її з пам’яті. Вкажіть іменники, визначте їх

відмінок за схемою-опорою.

 

Сім братів — малярів  в королівстві кольорів.

           Кожен маляр королює — в королівстві малярує. 

 

                                                     Картка №8

  Поставити коми при дієприкметниковому звороті. Дієприкметниковий зворот виділено кольором.

  Тарасовою світлицею назвав народ музей Кобзаря   створений на Чернечій горі в Каневі.

   Твори написані Кобзарем Дармограєм завжди користувалися  великим попитом.

              Картка №9

 Виписати з вірша прикметники (відповідають на запитання: який? яка? яке? які – синя, весела) та дієприкметники (який? яка? яке? які? – розписана, простелений), розподіливши їх у два стовпчики.

      Рідна мово! Зелена діброво! Чую пісню твою запашну. Ти квітуєш пелюстками слова у морозних димах полину. Я прошита травою густою, я промита  Дніпром до кісток. Рідна мово, без тебе ніхто я,  мов відірваний вітром листок. (П.Перебийніс).

 

 

 

 

 

                                                             Картка № 10

Виписати з тексту прикметники (відповідають на запитання: який? яка? яке? які?) та іменники (відповідають на запитання: хто? що?). Запишіть їх в окремі стовпчики.

                 Слова, слова...Вони в собі всі різні:

Тривожні й тихі, радісні й сумні,

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Лукаві й чесні, мудрі і смішні...

Знайди те слово — вічне і земне.

За часом час нам світ перестилає.

Минуще все. Лиш слово не мине

 І та любов, що смертю смерть здолає.

                                                           М.Ткач

 

 

Картка № 11

       Перепишіть речення, відділіть комами звертання (виділені кольором). Спробуй скласти своє речення з одним із цих звертань. Не забудь поставити розділові знаки.

   Ти постаєш в ясній обнові.   Як пісня линеш  рідне слово!

 Ти  наше диво калинове   кохана материнська мово!

 

Картка №12

    Поставте розділові знаки в кінці речень. Визначте тип речень за метою висловлення (розповідні – повідомляється, ставимо крапку; питальні  – питається, знак питання; спонукальні   – висловлюється заклик, прохання, наказ, ставимо крапку чи знак оклику).

  1.Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її, вічно живу і нову, і мову її солов'їну

2.О рідне слово, хто без тебе я

3. Ти даєш поету дужі крила, що підносять правду в вишину.

Вченому ти лагідно відкрила мудрості людської глибину

 

                                     Картка №13

  Виписати з тексту дієслова, поставити до них запитання.

(Наприклад, говорив – що робив?)

    «Усі основні європейські мови можна вивчити за 6 років, свою ж рідну треба вчити ціле життя», — писав Вольтер. Засади словесної май­стерності закладаються у школі. Саме тут дитина найбільшою мірою за­своює через рідну мову досягнення і надбання української та світової культури, виявляє свою індивідуальність. Але володіти мовою і знати всі її таємниці — різні речі. Вивчаймо українську!

 

 

 

                                               Картка №14

Перепиши текст, постав розділові знаки.(Запам’ятай, що коми ставимо завжди перед сполучниками а, але, що, щоб, коли, як).

 

         Пам’ятай що наша країна не підкорялася ні одному завойовнику. Знай що справжнього патріота нашої Батьківщини можна вбити, спалити, закопати живим у землю як це робили звірі-фашисти але підкорити не можна.

                              Картка № 15

  Виписати з вірша прикметники (який? яка? яке? які – синя, весела), визначити рід (чоловічий, жіночий, середній).

 

 Рідна мово!

Несеш барвінь гарячу, яру в небесну синь пташиним граєм.

 І, спивши там від сонця жару, зеленим дихаєш розмаєм.

Плекаймо в серці кожне ґроно, прозоре диво калинове.

 Хай квітне, пломенить червоно в сім'ї великій, вольній, новій.

 

                                             Картка № 16

   Прочитай уважно текст. Як ти розумієш його зміст? Вкажи відомі частини мови, встав, де потрібно пропущені букви.

 

   Той,  хто по-справжн…ому  любит…  Батьківщ…ну, в усіх відноше…ях справжня людина. Наша Батьківщина – це могутнє тисячоліт..нє дерево. То нехай кожен із нас буде не сухою, бе…плідною колючкою на ц…ому дереві, а ж…вою гілкою.

 

                                              Картка № 17

Запишіть текст, підкресліть дієслова, визначте їх час.

 

    Пишімо більше ніжних слів  знайомим, друзям і коханим.

 Нехай комусь тепліше стане від зливи наших почуттів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відредагуйте текст.

 Рідна, мова! зелена, діброва! Чую пісьню твою запашну. Ти квітуєш пелюстками слова у морозних димах полину. Я прошита травою густою я промита  дніпром до кісток. Рідна, мово без тебе ніхто я  мов відірваний вітром листок.

Сьогодні напевно небуде дощу. Васильку принеси будь-ласка печево. А дівчинку здається ніною звуть. Тут все дивовижне ці кручі і гори тополі і верби пісні українські й легенди.

Відредагуйте текст.

 Рідна, мова! зелена, діброва! Чую пісьню твою запашну. Ти квітуєш пелюстками слова у морозних димах полину. Я прошита травою густою я промита  дніпром до кісток. Рідна, мово без тебе ніхто я  мов відірваний вітром листок.

Сьогодні напевно небуде дощу. Васильку принеси будь-ласка печево. А дівчинку здається ніною звуть. Тут все дивовижне ці кручі і гори тополі і верби пісні українські й легенди.

Відредагуйте текст.

 Рідна, мова! зелена, діброва! Чую пісьню твою запашну. Ти квітуєш пелюстками слова у морозних димах полину. Я прошита травою густою я промита  дніпром до кісток. Рідна, мово без тебе ніхто я  мов відірваний вітром листок.

Сьогодні напевно небуде дощу. Васильку принеси будь-ласка печево. А дівчинку здається ніною звуть. Тут все дивовижне ці кручі і гори тополі і верби пісні українські й легенди.

Відредагуйте текст.

 Рідна, мова! зелена, діброва! Чую пісьню твою запашну. Ти квітуєш пелюстками слова у морозних димах полину. Я прошита травою густою я промита  дніпром до кісток. Рідна, мово без тебе ніхто я  мов відірваний вітром листок.

Сьогодні напевно небуде дощу. Васильку принеси будь-ласка печево. А дівчинку здається ніною звуть. Тут все дивовижне ці кручі і гори тополі і верби пісні українські й легенди.

 

doc
Додано
25 березня 2019
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку