Інтелект-шоу «Частини мови. Іменник» 4 клас.

Про матеріал

Інтелект-шоу Клас : 4

Тема: «Частини мови. Іменник»

Мета: Узагальнити і систематизувати знання про іменник, відмінювання іменників, удосконалювати вміння вживати в мові іменники - синоніми, іменники - антоніми, як засіб увиразнення мовлення,вміти влучно використовувати слова в прямому і переносному значенні, застосовувати в мовленні багатозначні іменники, навчити самоконтролю,розвивати пам'ять, культуру мовлення, бажання добре вчитися, уміння доводити правильність думки, виховувати любов до рідного краю.

Перегляд файлу

Інтелект-шоу      Клас : 4

Тема: «Частини мови. Іменник»

Мета: Узагальнити і систематизувати знання про іменник, відмінювання іменників, удосконалювати вміння вживати в мові іменники - синоніми, іменники - антоніми, як засіб увиразнення мовлення,вміти влучно використовувати слова в прямому і переносному значенні, застосовувати в мовленні багатозначні іменники, навчити самоконтролю,розвивати пам'ять, культуру мовлення, бажання добре вчитися, уміння доводити правильність думки, виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: нетбуки, проектор, екран, словники іншомовних слів, грамоти.

Хід уроку

  1. Знайомство
  2. Повідомлення теми і завдань.

- Сьогодні на уроці ми проведемо захоплююче мовне інтелект-шоу,яке присвячене нашій малій Батьківщині-Донеччині. Сьогодні ви матимете змогу показати свої:

1. Знання

2. Уміння

3. Навички

4. Ерудицію

5. Кмітливість з теми «Іменник». А чи знаєте ви, що майже кожне друге слово в українській мові це іменник,тому що половина усіх слів в нашій мові припадає на іменник. 

- Перекладіть, будь ласка, це слово на російську мову, на англійську, на німецьку. 

- Я об’єднала вас у команди,в кожній є лідер,тобто керівник,капітан. Це пояснення я прочитала у словнику іншомовних слів, з яким ми обов’язково будемо працювати сьогодні. Ви будете виконувати завдання,грати і заробляти певні бали. Ваше завдання - уважно мене слухати, бути надзвичайно активними,творчими і обов’язково посміхатися.

-Що ж  означає шоу,інтелект?

-У вас на партах лежать «Словники іншомовних слів». Знайдіть і зачитайте значення цих слів, запишіть визначення у зошити.(Інтелект - розум,ум,здатність людини мислити. Шоу-гра, вистава.)

- Отже,якщо інтелект- розум,а шоу-гра, то ми почнемо розумну гру. - Мої вітання!

3.Хід гри

 1 тур «Бліц-опитування»

По- перше, пропоную пригадати все, що знаємо про іменник за допомогою бліц-опитування і отримати свої перші бали для своєї команди. Спробуйте за 30 секунд відповісти на 4 запитання.

•Як називається частина мови, що означає назву предмета ?

•Наведи приклад іменника

•На які питання відповідає іменник?

• Іменники можуть бути назвами істот і ….

Розумник!

•Наведи приклад іменника-назви істоти.

• Більшість іменників належать до родів, яких? (Чоловічий, жіночий, середній).

•Наведи приклад іменника середнього роду.

• Іменники мають  числа …

Так тримати!

•Наведи приклад іменника,який вживається тільки  у множині

•Що таке відмінювання іменників?

•Скільки відмінків в українській мові?

•На яке питання відповідає кличний відмінок?

Надзвичайно!

•Що таке початкова форма іменника?

• Іменники поділяються на власні та… .

•З якої букви пишуться власні іменники?

•Наведи приклад.

Прекрасно!

Дякую. Підібємо підсумки. (Максимально 5 балів)Усі відповідачі отримуюь… балів.

2 тур «Аукціон власних назв»

-Що вам відомо про власні іменники?

-Закріпити правило написання власних назв з великої букви за допомогою гри «Я знаю 5 назв…». Увага на екрани!

1 група: за допомогою карти Донецької області на екрані нетбука запишіть 5 назв міст.

2 група запишіть 5 назв вулиць міста Донецька.

3 група: до загальних назв допишіть власні.

4 група: запишіть правильно імена та прізвища видатних людей Донеччини.

Перевірка (по одному учню від групи. Як ти багато зробив! Здорово!Це чудова робота. Ти робиш це красиво!). Оцінювання максимально 5 балів. Яке правило ми повторили?

Учні 4 команди згадали імена видатних людей,які народились на Донеччині або присвятили свою творчість нашій Малій Батьківщині. Ким за професією були Григорій Бойко і Володимир Сосюра?За допомогою чого можна записати твори? Яке головне знаряддя праці письменника?Так,це кулькова ручка. А це ручка дверей,це маленька ручка дитини. Тобто слово ручка має декілька значень. Як називаються такі слова?Які ще багатозначні слова ви знаєте? – Складіть речення.

3 тур «Мовний бій»

Увага на екрани!

-На ваших екранах зявилися малюнки багатозначних слів. Складіть речення,в кожному з яких слово вживається у різних значеннях .

Перевірка,максимально 3 бали (по одному учню від групи.). Що таке багатозначні слова?Оголошую 4 тур.

4 тур «Грамотії»

  • 2 група дітей згадувала професію двірника
  • Доберіть до слова двірник (у значенні професії) синонім.
  • Що таке синоніми?
  • Що таке антоніми? Ці знання стануть вам у нагоді при виконанні наступного завдання.
  • Я прочитаю уривок із твору вашого однолітка про Донбас.

   Донеччина – моя мала Батьківщина. Я люблю її у радості і смутку, у щасті й горі. Я закоханий у тишу сільського ранку і безперервний гуркіт міста. Я із задоволенням вдихаю пахощі її ланів, аромати полів. Донеччина - це моя кохана ненька, рідна мати.

Увага на екрани! Завдання буде наступне:

1 група: доберіть синоніми до слова Батьківщина.(яка буква позначає  2 звуки?

2 група: випишіть антоніми: у радості і смутку, у щасті й горі, тиша-гуркіт. (Назви звуки у слові «горе»,)

3 група: випишіть синоніми: пахощі – аромати, полів- ланів, ненька-мати.(В якому слові звуків менше,ніж букв?)

 4 група: доберіть антоніми до слова ранок.(Охарактеризуй звук «р» у слові ранок)

Перевірка,максимум 4 бали (по одному учню від групи ).

Частковий фонетичний аналіз слова.

Фізхвилинка

5 тур

Конкурс «Пантоміма»

Покажіть за допомогою жестів слово «стадіон». Хто перший підніме руку і скаже,а не викрикне,той отримає додатковий бал.

Вірно-це стадіон. Прочитайте речення,яке я склала. На стадіоні «Донбас Арена» проходять спортивні  змагання.

Аналіз іменника за схемою:

  1. Назвіть слово
  2. На яке запитання відповідає?
  3. Яка це частина мови?
  4. Власна чи загальна назва?
  5. Назва істоти чи неістоти?
  6. Рід
  7. Число
  8. Відмінок
  9. З якими словами пов’язане?
  10. Яким є членом речення?

У вас це вийшло.

6 тур

 Відмінковий ланцюжок: я називаю іменник у називному відмінку і викликає учня, який повинен сказати іменник у родовому відмінку, наступний  учень називає іменник у давальному відмінку і т.д.

Оцінювання.

7 тур «Мовні перлинки»

  • Отже,ми згадали перлину нашого міста-стадіон «Донбас Арена»,але є ще багато улюблених місць для кожного з нас,їх ми згадаємо у конкурсі «Мовні перлинки» Назвіть своє улюблене місце в Донецьку.
  • Тобто доречно підсумувати наш діалог прислів’ям «Кожному мила своя сторона». Які ще прислів’я про рідний край ви знаєте?
  • Наступне завдання на екранах нетбуків - записати прислів’я,поставивши іменник   у потрібну форму відмінка і визначити число,рід,відмінок виділеного іменника.

Кожна травичка на своєму (корінь) росте.

Людина без (Вітчизна),як соловей без (пісня) .

Без (верба) та (калина) немає (Україна).

За рідною (земля) і в (небо) скучно.

Перевірка, максиму 4 бали. - Чого вчать нас ці прислів’я?

8 тур Тестування»

  • Наша казкова гра добігає кінця. Я пропоную останній тур-тестування. Усі будуть обговорювати питання, а натискати потрібну відповідь повинен лідер команди. У тесті 5 запитань з трьома варіантами відповідей,правильна лише одна.  Підведіть курсор до слова тест і клікніть один раз. Натисніть середню кнопку. Починайте.

Виставлення балів.

  1. Підсумок уроку
  • Доки я підраховую бали, ви запишіть домашнє завдання.

Домашнє завдання:записати іменники,найважливіші у вашому житті і провідміняти один з них. Які це можуть бути слова?Наприклад,для мене-це слово мама,здоровя.

  • Любі діти,ви сьогодні плідно працювали,поповнили свої скарбнички знань новими словами,знаннями. Кожному із вас я можу поставити лише високий бал і сказати «Дякую». Дуже приємно вчити таких розумних дітей Нагороджується команда … за кмітливість, команда 2- за творчість, команда 3 –за швидкість, команда 4 – за позитивність.

 - Подаруйте мені іменники, якими охарактеризуєте наш урок?(Цікавість, швидкість, новина, … )

 

 

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку