Дидактичний матеріал на урок Зар. література 5 кл

Про матеріал
Даний матеріал може бути використаний на уроці зарубіжної літератури та під час проведення позакласних захоів
Перегляд файлу

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Тренінг «Тренери НУШ 5 клас. Зарубіжна / Інтегрована література»

М2. Новий зміст освітньої галузі у 5-6 класі (Зарубіжна література)

 

 

 

Створення  комплексу  дидактичних матеріалів до визначеної теми уроку згідно з   вимогами НУШ.

 

 

 

 

                                                       

           Залікове завдання 2.3

                                      Виконали (група 2)

                                                    

                                                                     Плецис Вікторія Валентинівна

                                                              Казурова Ірина Микитівна

                                                        Чурса Ірина Дмитрівна

                                                              Волкова Юлія  Вікторівна

                                                                      Потьомкіна Вікторія Леонідівна

                                                                  Шинкаренко Олена Сергіївна

 

 

                                                                 2021

ПРОГРАМА:              Модельна навчальна програма

“Зарубіжна література . 5-6 класи” для закладів загальної  середньої освіти.     Автор Волощук Є.В.

 

 

 

ТЕМА:       Протистояння добра і зла в німецькій народній казці «Пані Метелиця»  Повчальний зміст казки. Антитеза як характерний прийом казки

 

 

МЕТА:     

  • встановити причинно- наслідковий зв’язок між вчинками героїнь та подіями казки;
  • за допомогою Кола Ейлера- Вена  визначити спільне та відмінне образів доньки та падчерки, знайти приклади антитези, пояснити їхню роль у казці;
  • охарактеризувати емоційний стан, риси характеру, поведінку та вчинки героїнь казки, підтверджуючи свої думки прикладами з народної мудрості;
  • виявити власне ставлення  та узагальнити власні міркування щодо повчального змісту казки, використовуючи засоби візуалізації.

 

 

(Див. додаток №1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №1                         

                                                       Плецис Вікторія Валентинівна

 

 

Пройдіть за посиланням та виконайте запропоновані завдання 

 

                    Робота з інфографікою за казкою "Пані Метелиця"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №2.

                                                         Чурса Ірина Дмитрівна

 

Використовуючи Кола Ейлера- Вена, порівняйте героїнь казки, визначте

спільні та відмінні риси

 

https://lh5.googleusercontent.com/e9TJoY971OPDAdeTMpOoFTfqZBDZcf2QHJGpYeXa5x6Xdda9er3ieHiI4StolJAfw736w8MKgptaooeEAolw2mJHSIvtgl0qGzH3xnKL_E6fUV_CcA8IdALw5bsQdEOLRsdww6VpEbU=s0

 

 

 

 

 

 

 

Розташуйте подані ілюстрації до твору у відповідності до героїнь. Свої думки підтвердіть цитатами з казки. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №3

 

                                                                     Казурова Ірина Микитівна

 

Охарактеризуйте емоційний стан, риси характеру, поведінку та вчинки героїнь казки, підтверджуючи свої думки прикладами з народної мудрості.

 

Добре роби - добре і буде

(українське)

Хто сіє колючки, той збере будяки

(французьке)

Яка неня - така й доня

(українське)

Хліб не пада з неба - працювати треба!

(польське)

У всякої Федорки свої одговорки

(українське)

Краще бути бідному, та в шані, ніж багатому, та в ганьбі

(німецьке)

Від лінощів усі вади

(іспанське)

Скрізь добре, а дома найкраще

(французьке)

https://lh3.googleusercontent.com/XQI84f97zeK5Hi5CxqLnM0SLEwk1xlrxYrjY7YfE5mVUhHMCySlgyu_ac3x7EBpZvkxrLr7NuQI_AmMZmlvMIDuWS4yllpgV5iJl8wONbhBWZRsuhs4NcvPHKE-ongXXvmSOtVXG5Vo=s0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №4

 

                                                                                   Волкова Юлія  Вікторівна

 

Зайдіть за посиланням

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=lkIvQYfk2gI&feature=emb_logo

Передивіться мультфільм і висловте власне ставлення до персонажів казки після перегляду мультфільма.

Прийоми опитування:

  • Чи такими ви уявляли героїнь ?
  • Хто з героїнь вам сподобався?
  •  

Продовжте речення:

“Я хочу бути схожою на…, тому що…”

 

Розкрийте власне ставлення до персонажів казки, використовуючи слова-характеристики: “зла, груба, ледача, заздрісна, роботяща, добра, щира, безкорислива”.

 

Складіть сенкан до образів, н-д:

Пасербиця

Добра, безкорислива

Працювала, допомагала, дбала

Отримала винагороду за добрі вчинки

Золотий дощ

Вправа “Який герой?” “Який я?” (допомагає висловити своє ставлення до персонажу, порівняти себе з ним)

Зніміть власне відео для Тік- Ток за мотивами казки

 

Завдання № 5

                                                                             Потьомкіна Вікторія Леонідівна

 

Прийом розвитку критичного мислення учнів “Кубик  Блума ” 

використовується наприкінці уроку для остаточного осмислення матеріалу учнями

 

 

Правила використування

 “Кубика Блума”:

  1. Кинь кубик
  2. Дай відповідь  на запитання, сформоване на грані, що випала.
  3. Якщо відповідь неповна, то однокласники можуть доповнити її або скоригувати неточності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Завдання №6

                                                                                        Чурса Ірина Дмитрівна

Створіть візуалізацію до казки ( хмарку тегів), використовуючи подані  шаблони або створені власноруч. Чому саме такий шаблон ви обрали (створили)?

Сформулюйте висновки щодо повчального змісту казки, користуючись створеною візуалізацією

https://lh5.googleusercontent.com/zfq6CASLeNE22IDmVxonxBtey7eUbmS8t7tkdwSveL7NkykZABc4kYlzuRIloZWgh_iMyY1qy0PpBQ-hyWa_V8NLDHJkjHOx2oyK2iecb0dwg7TAK9k8NLxSGKoWNgvQD1ZkCex84gg=s0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №7

                                                                        Шинкаренко Олена Сергіївна

Це я візьму у своє життя..

 

Над цим мені ще потрібно працювати...

Я ніколи не візьму це у своє життя…

« Яблучко моїх відчуттів»

 Вправа на релаксацію. Опишіть свої почуття після уроку, продовживши речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Методично –навчальний комплекс до уроку

Компетентнісний потенціал

Наскрізні вміння

Очікувані результати навчання

 

Завдання

 

Види навчальної діяльності

Вільне володіння державною мовою

 

читати з розумінням

переказує зміст прочитаних художніх творів, використовуючи засоби унаочнення та візуалізації (у вигляді малюнків або коміксів

Завдання за інфографікою казки

комплексне аналітичне обговорення сюжету, героїв, учинків та подій, а також художніх особливостей твору з наведенням прикладів відповідно до поставлених запитань, зокрема – щодо виявлення авторського ставлення до героїв у літературних казках

Громадянські  та соціальні  компетентності

 

висловлювати власну думку в усній і письмовій формі

встановлює причинно-наслідковий зв'язок між подіями

в прочитаному творі

Порівняльна характеристика героїнь к казки( вивизначення спільних та відмінних рис характеру за допомогою Кола Ейлера- Вена)

 

комплексне аналітичне обговорення, героїв, учинків, а також художніх особливостей твору з наведенням прикладів відповідно до поставлених запитань

Культурна компетентність

 

логічно обґрунтовувати позицію;

конструктивно керувати емоціями

характеризує емоційний стан, риси характеру, поведінку

та вчинки казкових персонажів,наводить приклади з художнього тексту відповідно до питань та завдань; виявляє ставлення до персонажів у казці;

Характеристика емоційного стану героїнь з підтвердженням своїх думок прикладами з народної мудрості та рефлексія власної діяльності

пояснює особливості побудови

образів та мови фольклорної казки, наводячи відповідні приклади;

Інноваційність

критично і системно мислити;

розв’язувати проблеми

формулює висновки щодо повчального змісту казок та

їхніх художніх особливостей

Розкриття власного ставлення до героїнь, складання сенкану.

Порівняння образів з мультфільму та власних уявлень

аргументований виступ у дискусії щодо

моральних проблем, порушених у художніх

творах та їхнє значення для власного життя; знаходить прийоми антитези пояснює її роль у творі;

Навчання впродовж життя

діяти творчо;

співпрацювати з іншими

висловлює в усній формі своє ставлення до повчального

змісту казок, аргументуючи власну оцінку цитатами з

тексту та прикладами зі свого життєвого досвіду, а також

обґрунтовуючи значення цих цінностей для власного

життя;

Прийом розвитку критичного мислення учнів “Кубик  Блума ” 

Створення візуалізації до казки

 

формулювання висновків щодо

повчального змісту казки та її образів; моральних проблем, порушених у художніх

творах та їхнє значення для власного життя

завдання на визначення антитез та

пояснення їхньої ролі у творах;

словесні ілюстрації до антитез

 

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку