ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Тренінг «Тренери НУШ 5 клас. Зарубіжна / Інтегрована література»
М2. Новий зміст освітньої галузі у 5-6 класі (Зарубіжна література)
Створення комплексу дидактичних матеріалів до визначеної теми уроку згідно з вимогами НУШ.
Залікове завдання 2.3
Виконали (група 2)
Плецис Вікторія Валентинівна
Казурова Ірина Микитівна
Чурса Ірина Дмитрівна
Волкова Юлія Вікторівна
Потьомкіна Вікторія Леонідівна
Шинкаренко Олена Сергіївна
2021
ПРОГРАМА: Модельна навчальна програма
“Зарубіжна література . 5-6 класи” для закладів загальної середньої освіти. Автор Волощук Є.В.
ТЕМА: Протистояння добра і зла в німецькій народній казці «Пані Метелиця» Повчальний зміст казки. Антитеза як характерний прийом казки
МЕТА:
(Див. додаток №1)
Завдання №1
Плецис Вікторія Валентинівна
Пройдіть за посиланням та виконайте запропоновані завдання
Робота з інфографікою за казкою "Пані Метелиця"
Завдання №2.
Чурса Ірина Дмитрівна
Використовуючи Кола Ейлера- Вена, порівняйте героїнь казки, визначте
спільні та відмінні риси
Розташуйте подані ілюстрації до твору у відповідності до героїнь. Свої думки підтвердіть цитатами з казки.
Завдання №3
Казурова Ірина Микитівна
Охарактеризуйте емоційний стан, риси характеру, поведінку та вчинки героїнь казки, підтверджуючи свої думки прикладами з народної мудрості.
Добре роби - добре і буде (українське) |
Хто сіє колючки, той збере будяки (французьке) |
Яка неня - така й доня (українське) |
Хліб не пада з неба - працювати треба! (польське) |
У всякої Федорки свої одговорки (українське) |
Краще бути бідному, та в шані, ніж багатому, та в ганьбі (німецьке) |
Від лінощів усі вади (іспанське) |
Скрізь добре, а дома найкраще (французьке) |
Завдання №4
Волкова Юлія Вікторівна
Зайдіть за посиланням
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=lkIvQYfk2gI&feature=emb_logo
Передивіться мультфільм і висловте власне ставлення до персонажів казки після перегляду мультфільма.
Прийоми опитування:
Продовжте речення:
“Я хочу бути схожою на…, тому що…”
Розкрийте власне ставлення до персонажів казки, використовуючи слова-характеристики: “зла, груба, ледача, заздрісна, роботяща, добра, щира, безкорислива”.
Складіть сенкан до образів, н-д:
Пасербиця
Добра, безкорислива
Працювала, допомагала, дбала
Отримала винагороду за добрі вчинки
Золотий дощ
Вправа “Який герой?” “Який я?” (допомагає висловити своє ставлення до персонажу, порівняти себе з ним)
Зніміть власне відео для Тік- Ток за мотивами казки
Завдання № 5
Потьомкіна Вікторія Леонідівна
Прийом розвитку критичного мислення учнів “Кубик Блума ”
використовується наприкінці уроку для остаточного осмислення матеріалу учнями
Правила використування
“Кубика Блума”:
Завдання №6
Чурса Ірина Дмитрівна
Створіть візуалізацію до казки ( хмарку тегів), використовуючи подані шаблони або створені власноруч. Чому саме такий шаблон ви обрали (створили)?
Сформулюйте висновки щодо повчального змісту казки, користуючись створеною візуалізацією
Завдання №7
Шинкаренко Олена Сергіївна
|
Це я візьму у своє життя..
|
|
|
Над цим мені ще потрібно працювати... |
|
|
Я ніколи не візьму це у своє життя… |
|
« Яблучко моїх відчуттів»
Вправа на релаксацію. Опишіть свої почуття після уроку, продовживши речення.
Додаток №1
Методично –навчальний комплекс до уроку
Компетентнісний потенціал |
Наскрізні вміння |
Очікувані результати навчання |
Завдання
|
Види навчальної діяльності |
Вільне володіння державною мовою
|
читати з розумінням |
переказує зміст прочитаних художніх творів, використовуючи засоби унаочнення та візуалізації (у вигляді малюнків або коміксів |
Завдання за інфографікою казки |
комплексне аналітичне обговорення сюжету, героїв, учинків та подій, а також художніх особливостей твору з наведенням прикладів відповідно до поставлених запитань, зокрема – щодо виявлення авторського ставлення до героїв у літературних казках |
Громадянські та соціальні компетентності
|
висловлювати власну думку в усній і письмовій формі |
встановлює причинно-наслідковий зв'язок між подіями в прочитаному творі |
Порівняльна характеристика героїнь к казки( вивизначення спільних та відмінних рис характеру за допомогою Кола Ейлера- Вена)
|
комплексне аналітичне обговорення, героїв, учинків, а також художніх особливостей твору з наведенням прикладів відповідно до поставлених запитань |
Культурна компетентність
|
логічно обґрунтовувати позицію; конструктивно керувати емоціями |
характеризує емоційний стан, риси характеру, поведінку та вчинки казкових персонажів,наводить приклади з художнього тексту відповідно до питань та завдань; виявляє ставлення до персонажів у казці; |
Характеристика емоційного стану героїнь з підтвердженням своїх думок прикладами з народної мудрості та рефлексія власної діяльності |
пояснює особливості побудови образів та мови фольклорної казки, наводячи відповідні приклади; |
Інноваційність |
критично і системно мислити; розв’язувати проблеми |
формулює висновки щодо повчального змісту казок та їхніх художніх особливостей |
Розкриття власного ставлення до героїнь, складання сенкану. Порівняння образів з мультфільму та власних уявлень |
аргументований виступ у дискусії щодо моральних проблем, порушених у художніх творах та їхнє значення для власного життя; знаходить прийоми антитези пояснює її роль у творі; |
Навчання впродовж життя |
діяти творчо; співпрацювати з іншими |
висловлює в усній формі своє ставлення до повчального змісту казок, аргументуючи власну оцінку цитатами з тексту та прикладами зі свого життєвого досвіду, а також обґрунтовуючи значення цих цінностей для власного життя; |
Прийом розвитку критичного мислення учнів “Кубик Блума ” Створення візуалізації до казки
|
формулювання висновків щодо повчального змісту казки та її образів; моральних проблем, порушених у художніх творах та їхнє значення для власного життя завдання на визначення антитез та пояснення їхньої ролі у творах; словесні ілюстрації до антитез |