В. Д. Заїка
СОІППО
Цей дидактичний матеріал нового покоління з розвитку мовлення та навчання дітей письма в зошитах в одну лінію, укладено відповідно до методичного посібника В. Д. Заїки «Розвиток розумової діяльності учнів через нетрадиційні методи навчання дітей 1 класу письма в зошитах в одну лінію», який засіданням вченої ради зі схвалення власних методичних розробок Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол №1 від 26.12.2008 ) рекомендований до друку та пройшов апробацію у школах Краснопільського району, використовується в роботі вчителями шкіл інших районів, областей, прийняв участь у конкурсі педагогічних інновацій Київ – Черкаси – 2009 рік та занесений до Міжнародного каталогу за результатами його проведення.
Рецензенти:
І. О. Захарова – кандидат педагогічних наук, доцент, зав. кафедрою педагогіки інноваційних технологій СОІППО;
А.М. Лавська – старший викладач кафедри методики початкової та природничо-математичної ї освіти СОІППО;
З.В, Декунова – старший викладач кафедри методики початкової та природничо -– метематичної освіти. СОІППО..
Юний друже!
Ти взяв до рук новий дидактичний матеріал з письма, який навчить тебе красиво писати відразу в одну лінію без переучування.
Він цікавий, повчальний, змістовний, укладений відповідно до нової навчальної програми з української мови для 1 класу О. Я. Савченко, В. О. Мартиненко, В. О. Науменко, Н. М. Колеснікової, Л. І. Лаптєвої, Київ, Видавничий дім «Освіта» 2012 р. Цей дидактичний матеріал успішно увійде в комплект до будь-якого підручника «Буквар».
У ньому є:
З ним легко та цікаво працювати, бо має велику виховну цінність.
Герої казок, мультфільмів, багатий рисунковий матеріал на патріотичні, морально-етичні теми виховує в дітей повагу до батьківщини, людей, сім’ї природи, прищеплює уміння дружби, працьовитості, співчуття та любові.
Урок № 1
Тема: Ознайомлення з сіткою зошита. Робочий рядок. Поля.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Кого зображено на ньому? Склади два речення за його змістом. Накресли схеми речень.
2. Знайди робочий рядок, розфарбуй його. Попрацюй в рядку, що посередині та внизу.
3. Домалюй гребінці для Попелюшки. Розфарбуй. Склади речення.
Урок № 2
Тема: Верхня та нижня рядкові лінії.
Зразок
1. Уважно розглянь малюнок. Знайди двох однакових гномів. Розфарбуй. Склади речення. Накресли схему.
2. Наведи верхню та нижню рядкові лінії. Виконай завдання в наступних рядках.
3. Закінчи плести килимок. Розфарбуй. Склади речення.
Урок № 3
Тема: Робочий рядок. Середина робочого рядка.
Зразок
1. Обведи контури малюнка за пунктиром. Розфарбуй. Пригадай пісеньку, яку виконують герої.
2. Наведи верхню та нижню рядкові лінії. Постав крапки посередині рядків. Виконай завдання за рядком.
3. Допоможи колобку дістатися до ялинки. Проведи лінію посередині доріжки. Розфарбуй. Пригадай казочку.
Урок № 4
Тема: Написання довгої прямої похилої лінії
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади три речення. Накресли схеми.
2. Розглянь контрольну похилу лінію. Орієнтуючись на її нахил, виконай завдання за зразком. Пиши коментуючи на рахунок «раз».
3. Домалюй ялинки та намет для Іванка. Склади три речення.
Урок № 5
Тема: Написання короткої прямої похилої лінії
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади за змістом три речення. Назви слово, що відповідає даній складовій схемі, запиши звукову модель
|
|
|
|
2. Визнач середину рядка крапками. Від них починай писати на себе вниз лінії на рахунок «раз».
3. Домалюй малюнок, розфарбуй його. Склади речення.
Урок № 6
Тема: Написання довгої прямої похилої лінії із заокругленням внизу ліворуч.
|
|
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади речення. Запиши звукову модель..
2. Ознайомся з написанням нового елемента. На який схожий? Чим відрізняється? Напиши за зразком на рахунок «раз», «і».
3. Заштрихуй за зразком. Склади речення. Запиши схеми.
Урок № 7
Тема: Написання короткої прямої похилої лінії із заокругленням внизу ліворуч.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок Склади розповідь про дівчинку. Назви слова, які б відповідали даним складовим схемам, запиши звукову модель.
|
|
|
|
|
2. Напиши вивчений елемент, повтори його назву. Ознайомся з написанням нового. На що він схожий? Виконуй коментовано на рахунок «раз», «і».
3. Заштрихуй вулики. Розфарбуй малюнок. Склади речення.
Урок № 8
Тема: Написання довгої прямої похилої лінії із заокругленням внизу праворуч.
Зразок
1. Розглянь малюнок. Що на ньому зображено? Обведи тільки фрукти. Розфарбуй улюблений предмет.
2. Розглянь написання наступного елемента. Подумай, чи писали подібні? Виконай завдання за зразком на рахунок «раз», «і».
3. Обведи за контуром. Розфарбуй. Який предмет відповідає даній звуковій схемі
.
Урок № 9
Тема: Написання короткої прямої похилої лінії із заокругленням внизу праворуч.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Розкажи як допомагаєш мамі. Запиши звукову модель.
|
|
|
2. Від середини рядка повтори написання відомого тобі елемента. Запам’ятай написання нового. Виконай завдання за зразком на рахунок «раз», «і».
3. Познач штриховкою. Склади речення.
Урок № 10
Тема: Написання довгої прямої похилої лінії із заокругленням вгорі ліворуч, внизу праворуч.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Розкажи, що тобі відомо за мурах.
2. Повтори вивчений елемент. Опрацюй написання нового. На що він схожий. Запам’ятай його назву. Виконай завдання за зразком коментовано на рахунок «і», «раз», «і».
3. Домалюй та розфарбуй писанки. Склади речення.
Урок № 11
Тема: Написання короткої прямої похилої лінії із заокругленням вгорі ліворуч, внизу праворуч.
Зразок
|
1. Розфарбуй малюнок. Розкажи, що тобі відомо про хліб? Як ти відносишся до нього? Заповни звукову модель
2. Підготуйся до написання нового елемента, виконавши завдання у перших двох рядках. Запам’ятай написання нового. Виконай коментовано на рахунок «і», «раз», «і».
3. Познач штриховкою малюнок. Склади речення.
Урок № 12
Тема: Написання довгої прямої похилої лінії з петлею вгорі.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади кілька речень за його змістом. Розкажи про свого друга.
2. Підготуйся до написання нового елемента. Від середини починай писати за зразком на рахунок «раз»., «і», «два».
3. Повтори візерунок на другій рукавичці. Склади речення. Запиши схему.
Урок № 13
Тема: Написання довгої прямої похилої лінії з петлею внизу.
Зразок
1. Розглянь малюнок. Допоможи кожному герою пройти до дому. Розфарбуй його.
2. Підготуйся до написання нового елемента. Починай писати від середини першого рядка до середини другого рядка на рахунок «раз», «і», «два».
3. Обведи за контуром, розфарбуй. Запиши звукові моделі слів.
|
|
|
|
|
|
Урок № 14
Тема: Написання великого лівого півовалу.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади розповідь про свою бабусю чи дідуся.
2. Запам’ятай написання нового елемента. На що він схожий? Виконай завдання за зразком на рахунок «і», «раз», «і».
3. Обведи за контуром, розфарбуй. Запиши звукові моделі слів.
|
|
|
|
Урок № 15
Тема: Написання малого лівого півовалу.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Розкажи кого на ньому зображено. Склади три речення за його змістом. Запиши схеми речень.
2.Підготуйся до написання нового елемента. Його починай писати трохи нижче середини рядка на рахунок «і», «раз», «і». Пиши коментовано.
3. Обведи за контуром, розфарбуй. Склади речення. Запиши його схему.
Урок № 16
Тема: Написання великого правого півовалу.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади речення, запиши його схему.
. Ознайомся з написанням нового елемента. На що він схожий? Чи писав подібний? Напиши за зразком на рахунок «і», «раз», «і».
3. Познач штриховкою. Що зайве? Чому? Склади речення.
Урок № 17
Тема: Написання малого правого півовалу.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Назви предмети, які б відповідали даним звуковим моделям. Склади з ними речення.
2. Підготуйся до написання нового елемента. Чи писав, щось подібне? Пригадай його написання. Аналогічно виконай завдання за зразком на рахунок «і», «раз», «і».
3. Домалюй малюнок, розфарбуй. Склади речення.
Урок № 18
Тема: Написання великих і малих овалів.
Зразок
1. Розфарбуй малюнок. Склади речення. Розкажи як ти граєшся з дітьми?
2. Ознайомся з написанням двох нових елементів. На що вони схожі? Чи важке їхнє написання? Виконай завдання за зразком на рахунок «і», «раз», «і», «два».
3. Домалюй малюнок, розфарбуй. Склади речення.
А а
|
|
|
|
|
Розфарбуй. Назви звуки. Постав знак [] у клітинці для голосного звука.
У у
|
|
|
|
Розфарбуй. Розглянь малюнок. Назви предмети зі звуком [у]. Які з них відповідають даним схемам?
|
|
|
|
|
|
О о
Розфарбуй. Назви і обведи предмети, у назвах яких є звук [о].
И и
|
|
|
Розфарбуй. Назви предмети. Де знаходиться звук [и]? Познач його в схемах.
М м
|
|
|
|
|
|
|
|
Розфарбуй. Обведи предмети, у назвах яких є звук [м]. побудуй звукові схеми.
І і
|
|
|
|
|
|
|
Розфарбуй. Розглянь малюнок. Знайди предмети, у назвах яких є звук [і].
Н н
|
|
|
|
|
|
|
Розфарбуй. Назви предмети. Доповни схеми.
Розглянь малюнок. Розмалюй його. Склади речення.
В в
|
|
|
|
|
|
Розфарбуй. З’єднай звукову схему з відповідним предметом.
Л л
|
|
|
Розфарбуй. Назви предмети. Закресли ті, у яких немає звуків [л], [л′].
Розглянь малюнок. Де заховалася літера Л?
Правильно сиди під час письма.
Правильно тримай ручку.
Ручку тримай трьома пальцями: великим , вказівним та середнім.
Забавлянки для пальчикової гімнастики.
Вовк
З’єднати великі, середні і безіменні пальці правої та лівої рук, вказані пальці злегка зігнути й підняти вгору.
Кішечка
Зігнути середній та безіменний пальці правої руки й притиснути їх до долоні великим пальцем; вказівний палець і мізинець злегка зігнути й підняти руку вгору.
Півник
Долонька вгору, вказівний палець спирається на великий. Інші пальці розведені в сторони й підняті догори.
Зайчик
Пальчики складаються в кулачок. Догори підняті вказівний і середній пальці. Ними зайчикові треба ворушити» в сторони або вперед.
Сіренька мишка
Середній і безіменний пальці спираються на великий. Вказівний і мізинець зігнуті дугою й притиснуті до середнього й безіменного пальців.
Коза Вигнути вказівний палець і мізинець правої руки, потім лівої.