Дидактичний матеріал "Різнорівневі домашні завдання з української мови для 3 класу з теми "Речення"

Про матеріал

Різнорівневі домашні завдання з української мови для 3 класу з теми "Речення". Ці завдання дають можливість диференціювати домашні завдання, вибрати дітям домашнє завдання за власним бажанням.

Перегляд файлу

Різнорівневі домашні завдання з української мови для з класу

 

                            Частини мови

  1.  
  2. Загальне уявлення про частини мови. Зіставлення за їх значенням, питаннями, роллю в реченні.

 

І рівень.  (впр. 3 підр.)

 

ІІ рівень.

Надпиши над словами назви части мови.

Спить-дрімає земля під глибоким снігом.

Добери споріднені слова з різних частин мови.

Хто? Що? Який?

Лікувати –

 

ІІІ рівень.

 Спиши текст. Поділи його на речення. Визнач у першому та другому реченнях частини мови.

 

 Наші предки використовували кульбабу від багатьох хвороб свіжим соком рослини виводять плями на шкірі кульбаба поліпшує роботу шлунку з неї люди готують смачні салати.

 

  1. Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови.

 

І рівень.

 Прочитай слова:

 Зайчик, пшениця, калина, воля, ластівка, дах, нора, дупло, білочка, жук, квітка, горобчик, пагінець.

 

ІІ рівень

 Добери до поданих слів спільнокореневі іменники, що відповідали б на питання хто?, і запиши їх через риску.

  Комбайн, баян, шахтар, ліс, школа.

 

ІІІ рівень. (впр. 14)

 

 

 

 

  1. Логічні вправи на розрізнення слів з родовими і видовими ознаками та смисловими групами у межах кожної частини мови.

 

І рівень.

Добери по два іменники і запиши.

Почуття: сум, ...

Назви людей за родом занять: художник, ...

Явища прирди: блискавка, ...

 

ІІ рівень.

Впр. 9.

 

ІІІ рівень.

Прочитай.

 Настала осінь. Діти зібрилися на свято врожаю. Тут і виставка квітів, яка всіх вражає яскравістю гвоздик, білизною хризантем, ніжністю троянд. На вишитих рушниках – вази з яблуками, грушами, сливами. Золотяться дині, червоніють нарізані кавуни. А в клітках – вирощені юннатами кролі, ондатри, голуби.

 Глядачі з захопленням оглядали все, до чого доторкнулися руки юних трударів.

 Знайди вжиті в тексті слова – назви предметів. Визнач, які предмети вони називають. Погрупуй ці назви за такими значеннями:

 Назви людей і тварин:

 Назви речей:

 Назви почуттів:

 Назви явищ природи:

 Назви ознак:

 Назви подій:

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Іменник

 Загальне поняття про іменник (питання, значення, роль та зв”язок з іншими словами в реченні). Іменники, що означають назви істот та назви неістот.

 

І рівень. (Впр. 22)

 

ІІ рівень.

 Прочитай слова запиши іменники у дві колонки. У першу – назви істот, у другу – назви неістот.

 Літак, тополя, космонавт, телевізор, завод, доярка, школа, кравець, ведмідь, школяр.

 

ІІІ рівень.

 Зі слів склади речення. Запиши.підкресли слова – назви істот.

Ведмедю, меду, хотілося;

на, він, забрався, пасіку;

на, бджоли, налетіли, гість;

Мишко, господарок, відбивався, від, але, не відходив;

мед, вже, солодкий, дуже.

 

 

 

Власні і загальні іменники.велика буква у власних іменниках.  

І рівень.

 Прочитай текст. Підкресли власні іменники.

 Народилася письменниця Олена Пчілка в місті Гадячі на Полтавщині у сім”ї Петра Драгоманова. Для дітей вона написала книжку під назвою “Українським дітям”, збірку віршованих творів “Думки-мережанки”, “Співаночки”, видавала журнали “Молода Україна” і “Рідний край”.

 

ІІ рівень (впр.30).

 

ІІІ рівень.

Запиши по три іменники, що означають:

 Прізвище, ім”я і по батькові людей:

 Назви міст:

 Назви рослин:

 Назви річок:

 Назви тварин:

 Клички тварин:

 

 

Закріплення павичок правопису власних і загальних іменників

 

І рівень.

 Запиши речення. Назви власні та загальні іменники.

 Миколка, Гриць, Василько, Петрусь збирали грицики, васильки, миколайчики,Петрові батоги.

 

ІІ рівень.

 Прочитай. Знайди і випиши іменники: а) власні; б) загальні.

 В Україні дівчата любили плести віночки. Особливо багатими та пишними були весільні вінки.

 На Тернопільщині їх плели в суботу, зранку, співаючи пісень. Листочки барвінку, з якого плели вінки, змащували медом, додаючи кілька зубків часнику. Це, за повір”ям, мало зберегти молодят від зла.

 

ІІІ рівень

  Виправ помилки. Запиши текст правильно.

 Он пасіка. Коло пахучих лип михась. Біля тину песик булька. На вулику котик мурчик. Собака бровко скоса на нього поглядає. Хлопчик покликав друзів і разом пішли до Дідуся тараса.

 

 

 

 

 

Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників.

 

І рівень(впр 41/1).

 

ІІ рівень (впр. 41).

 

ІІІ рівень.

 Добери іменники за групами. Склади кілька речень зі словами однієї групи, щоб отримати зв”язну розповідь. Визнач тему розповіді.

 Частини рослини: корінь, ...

 Явища природи: туман, ...

 Дикі тварини: лисиця, ...

 Свійські птахи: качка, ...

 

 

 

 

Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дії.

 

І рівень.

Запиши по три іменники, що означають:

 Прізвище, ім”я і по батькові людей:

 Назви міст:

 Назви рослин:

 Назви тварин:

 Клички тварин:

 

ІІ рівень .

1) Прочитай іменники.

 Груша, капуста, пшениця, огірок, рис, прсо, цибуля, апельсин, персик, кукурудза, овес, ячмінь, редиска, петрушка, яблуко, морква, жито, вишня, слива, часник.

2) Випиши іменники за групами:

 Фрукти: груша, ...

 Овочі: капуста, ...

 Зернові рослини: пшениця, ...

3) Склади три речення, підкресли в них граматичну основу.

4) Запиши зауковий склад слова  яблуко.

 

ІІІ рівень (впр. 47).

 

 

 

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній.

І рівень.

Визнач рід іменників:

 Автомобіль, картина, вікно, вересеня, кров, земля, плече, Пилипко, сестра, мужність, море, бетон, вулиця, життя, дитина, туман.

 

ІІ рівень.

Запиши іменники у три стовпчики: 1 – чоловічого, 2 – жіночого, 3 – середнього роду.

 Пісня, абрикос, колосся, гомін, місто, люстра, опудало, горлиця, батько, гречка, зоря, кахан, ласунець, коло, коромисло, полотно, ліжко.

 

ІІІ  рівень (впр. 51).

Вправи на визначення роду іменників.

Спостереження за родовими закінченнями іменників.

 

І рівень

Спиши вірш. Знайди іменники, вкажи у дужках їх рід.

Послухай, як струмок дзвенить,

Як гомонить ліщина.

З тобою всюди, кожну мить

Говорить Україна.

Послухай, як вода шумить –

Дніпро до моря лине, -

З тобою всюди, кожну мить

Говорить Україна .

                         П.Осадчук

 

ІІ рівень (впр.56).

 

ІІІ рівень

 Відшукай у словнику по три іменники чоловічого, жіночого, середнього роду. Випиши їх. З трьома іменниками різного роду склади і запиши речення.

 

 

 

Змінювання іменників за числами.

 

І рівень

 Спиши іменники, подані у формі однини. Поряд запиши їх форми множини.

Вікно -                                      золото –

прапорець -                             степ –

річка -                                       цукор -

 

ІІ рівень.

 Спиши текст. Слова, що в дужках, постав у потрібному числі.

Зацвіли усі (діброва),

І (долина), і (луг),

І (річка) синіють знову

І не входять в (берег).

                      М. Стельмах

 

ІІІ рівень (впр. 61).

 

 

 

Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або в множині.

 

І рівень.

 Спиши текст. Визнач число іменників.

 Синє небо, зелені ліси, течія річки. Це – Батьківщина. І людина – частка її. Тому вона повинна турбуватися про землю, на якій живе, оберігати її природу.

 

ІІ рівень.

 Прочитай. Спиши. Підкресли іменники, які мають тільки форму однини.

Міста Волинські – Володимир,

Житомир, рівне і Острог,

І Луцьк теж славиться між ними

Згадками війн і перемог.

                                 Р. Завадович.

 

ІІІ рівень.

За вправою 66 склади письмову розповідь.

 

Прийменники і закінчення як засоби вираження зв”язку між словами в реченні. Роль іменників у реченні.

 

І рівень.

 Побудуй словосполучення, змінюючи слово білка.

Стрибає (хто?)...             побачив (кого?)...

хвіст (у кого?)...              спостерігав (за ким?)...

дав (кому?)...                   шубка (на кому?)...

 

ІІ рівень.

 Прочитай уривок казки. Випиши виділені іменники, постав до них питання, виділи закінчення.

Заєць стрівся з Їжаком,               З Зайцем побіжить Їжак.

Посміявся над звірком...              Він на хитрощі мастак.

“Та чи ж можна Їжачкові,        ... Ось і фініш. Їжака

Куцоніжці, малюкові,                  Перемога жде легка.

Мене, Зайця, обійти                  Піт на Зайці, як роса...

І до фінішу прийти?”                  ГлянувЗаєць: чудеса!

А Їжак всміхнувся стиха            На маленькім Їжакові

І подумав: “Зайцю лтхо.             Ані поту, ані крові.

Ноги в Зайця та довгенькі           З Їжака – хоч воду пий.

Але розум коротенький”.            Зажурився Зайчик мій.

 

ІІІ рівень (впр. 70).

Закріплення знань про синтаксичну роль прийменників і закінчень.

 

І рівень.

 

 Прочитай і спиши, свтавляючи пропущені прийменники в, на.

Україна ... давній славі,

... козацьких пригодах,

... заквітчаних левадах,

... рідних синіх водах.

 

ІІ рівень (впр.75/ 1).

 

ІІІ рівень (впр. 81).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Прикметник

Загальне поняття про прикметник.

 

І рівень.

             Прочитай текст. Знайди і підкресли у ньому прикметники.

        Ось і прокотився над землею перший весняний грім. І не встиг він долинути до обрію, як з великої чорної хмари хлюпнув теплий дощ. Важкі краплини залопотіли об дахи, по землі побігли веселі струмочки.

 

ІІ рівень.

          Відредагуй текст, вставляючи замість крапок потрібні прикметники.

      На ... стеблі з ... пелюстками вона схожа на сонце. Тому  і називають квітку соняшником. (високому, золотими).

 

ІІІ рівень (впр. 86).

 

 

Зв”язок іменників з прикметниками.

 

І рівень.

      Відгадай загадку. Випиши прикметники з іменниками.

Нагороді молода

Пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки.

 

ІІ рівень.

  Прочитай вірш. Випиши сполучення, які характеризують руки матері, моряка, лікаря, хлібороба.

                                 Руки

Тепла і ніжна – в матусі рука.

Дужа й солона вона  - в моряка.

У сталевара – міцна, мозолиста.

Легка, мов крило, - в піаніста-артиста.

В лікаря – чуйна.

Шорстка – в хлібороба...

Тільки ніяка рука – у нероби.

 

ІІІ рівень (впр. 91).

 

 

 

 

 

Вправи на встановлення зв”язку прикметників з іменниками.

 

І рівень.

Спиши. Підкресли прикметники.

Гляньте, яка Україна чарівна,

Гарна, немовби казкова царівна!

Гори, гаї, голубі небеса –

Глибинна, бентежна, велична краса!

 

ІІ рівень.

      Спиши речення. Підкресли іменники прямою лінією, а зв”язані з ними прикметники – хвилястою.

      Не за синіми глибокими морями, не за дальніми високими горами, а в країні, де ліси стоять дрімучі, де озера розлягаються блискучі,

Там жили собі із мамою і татком у хатинці два білявеньких хлоп”ятка.

                                                                          Н. Забіла

 

ІІІ рівень (впр. 102).

 

 

Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками.

 

І рівень .

    Заміни виділені слова прикметниками і запиши сполучення за зразком:

Варення з малини – малинове варення;

Каша з пшона - ...;

Стрічка з шовку - ...;

Кисіль з вишень - ...;

Будинок з цегли - ...  .

 

ІІ рівень (впр. 106)

 

ІІІ рівень.

   Пошир речення прикметниками.

    Прилинула ... весна. Під ... промінням парують ... поля. На ... подвір”я вибіг ... хлопчик. Прислухався до ... звуків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріплення вміння змінювати прикметники за числами, ставити питання до прикметника, редагувати текст.

 

І рівень.

     До іменників добери за змісто прикметники.

А) День, струмок, привіт.

Дзвінкий, гарячий, сонячний.

Б) Птах, комбінат, місцевість.

 Гористий, гірський, гірничий.

 

ІІ рівень.

    Прочитай. Із дужок вибкри потрібний прикметник. Спиши.

     Усміхнувся (променистий, ясний) ранок. (Погідне, ясне) блакитне небо дихало на землю теплом. (Ясні, сонячні)

Промені виблискували на деревах, траві, у річці. (Ясна, світла) поляна заливалася світлом.

 

ІІІ рівень.

   Знайди і виправ помилки.

   А) мій брат на канікулах зібрав колекцію болотистих рослин. Він шукав їх у болотних лісах.

   Б) Бабуся зварила риб”ячу юшку. Рибний хвостик ми віддали котові.

   В) Цього року була снігова зима. Ми часто спускалися з сніжної рірки.

 

 

Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників.

 

І рівень.

     Прочитай вірш. Випиши сполучення іменників з прикметниками, вкажи рід і число.

Стоїть гора високая,

попід горою гай,

зелений гай, густесенький,

неначе справді рай.

                          Л. Глібов

ІІ рівень (впр. 110).

 

ІІІ рівень.

   Спиши текст. Замість крапок запиши закінчення прикметників.

     Усім деревам подарувала весна квітков... наряд. Кому яскрав..., а кому скромн...  . найпершою прикрасилася верба котиками. Черемха серед своїх сестер і братів навесні найпомітніш...  . молоденьк... ялинка ніби новоріч..., святков...  . її сестра – смолист... сосна теж прикрасила шишечками.

 

 

Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-антоніми.

 

І рівень.

     Прочитай текст. Випиши прикметники-антоніми.

Є у мене менший брат,

Все у нас із ним невлад:

Я білявий, він чорнявий,

Я меткий, а брат мій млявий,

Я високий і тонкий,

Брат товстнький і низький.

 

ІІ рівень.

    До поданих слів добери слова з протилежним значенням.

    Швидкий - ..., білий - ..., малий - ..., твердий - ..., добрий -..., гіркий - ..., порожній - ...  .

 

ІІІ рівень (впр. 115 письмово).

 

 

 

Повний аналіз прикметника як частини мови.

 

І рівень (впр 119).

 

ІІ рівень.

    Замінити прикметники так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну.

    Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло од вітру. Настала холодна осінь.

 

ІІІ рівень (впр. 118).

 

 

 

 

 

 

       Спостереження за вживанням прикметників у прямому і переносному значеннях.

 

! рівень.

   Випиши прикметники з іменниками. Вкажи число і рід.

     Тануть бурульки. З дахів крапають прозорі перлини. Немов у маленьких люстерках, відбивається в них блакитне небо і золоте сяйво березневого дня.

     Андрійко поспішає додому зі школи. Він обережно тримає маленького козубка. Хлопчик сам зробив його. Сам! Це подарунок рідній матері.

 

ІІ рівень (впр. 123).

 

ІІІ рівень.

           Випиши в одну колонку словосполучення прикметників з іменниками у прямому значенні; а в другу – в переносному.

             Ясне сонце, пухнастий сніг, дикий виноград, шовкові нитки, чисте поле, шовкові кучері, польові квіти,

Чорна ніч, залізна лопата, привітний погляд, чарівна усмішка, яблуневі квіти.

 

 

 

      Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. Роль прикметників у загадках.

 

І рівень.

   Склади загадку про зайця.

У нього... вуха, шерсть узимку..., а влітку...   .

Довідка: сіра, довгі, біла, куций.

 

ІІ рівень.

     Доповни текст-опис пропущеними словами. Підкресли прикметники.

            Конвалія – рослина. Її ..., ... квіти і... аромат завжди приваблювали людей. Але є у квітки ще одна чудодійна властивість – лікувати серце.

 

ІІІ рівень (впр. 129).

 

 

 

 

                              Дієслово

     Загальне поняття про дієслово. Зв”язок дієслів з іменниками у реченні.

 

І варіант.

     Встав дієслова.

    На небі ... хмара. Сонце ...  . на берізці ... листя.     ... блискавка, ... грім. ... сильний дощ.

 

ІІ рівень.

   Прочитай. Випиши в окремі колонки іменники, прикметники, дієслова.

    Молодий, молодість, молодіє; білий, білизна, біліє; кричати, крик, крикливий; синіє, синій, синь.

 

ІІІ рівень (впр. 143).

 

 

 

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і тексті. Дієслова – синоніми і антоніми.

 

І рівень.

   До поданих слів добери антоніми.

Спати, кричати, лежати, гріти, мовчати, починати.

 

ІІ рівень

    Добери потрібні слова і запиши з ними прислів”я.

    Ластівка день починає, а соловей його ...  . Друга шукай, а ..тримай. Удар забувається,а слово - ...  . Знайшов – не скач, ... – не плач.

 

ІІІ рівень (впр.146 (2)).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Змінювання дієслів за часами.

 

І рівень.

        Визнач час дієслів.

   Пише, бігав, покотилася, намалює, буде годувати.

 

ІІ рівень.

    Випиши дієслова. Визнач їх час. Роби це так: налетіли (мин. ч.).

     Налетіли бджоли на бедринець, набирають меду на гостинець, усім на хоботку принесуть медку. Прозорі тіні берег красять, гудуть десь бджоли у дуплі, на камінь ящірка вилазить, припав метелик до землі. З неба сяє сонце привітне, біля хати яблуня квітне, бджіл вона приваблює цвітом – вродять щедро яблука літом.

 

ІІІ рівень (впр. 153).

 

 

Вправи на розрізнення часових форм дієслів. Творчі завдання з використанням дієслівних форм.

 

І рівень.

         Спиши і відгадай загадку.

Високо у небі

Світить та не гріє,

Сестричок збирає,

Діток на сон закликає.

             Випиши дієслова й утвори часові форми за зразком:

Світить – світив – світитиме.

 

ІІ рівень.

          Спиши. Визнач час дієслів.

         Весна все більше входить у свої права. Ожив, задзюрчав, заспвав спочатку тонесенький струмочок води. Вибіг із розталого снігу, захопив із собою ще іншого, влився в трішки більший від себе, і вже біжить справжній потічок. 

 

ІІІ рівень (впр. 158).

 

 

 

 

        Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова.

 

І рівень.

   Спиши текст. Підкресли дієслова, визнач їх час.

    Школярі готуються до зустрічі з відомим письменником. Вони читають його твори, оформляють альбом. Пишуть свої вірші, казки, малюють ілюстрації.

 

ІІ рівень.

   Прочитай і спиши текст. Добери заголовок. Познач у дужках час дієслів.

          Розлилися річки. Затопили низини і луки. Летять і летять з вирію птахи. Тепле проміння нагріває землю. Розпочалася весняна сівба.

   Цвітуть в”язи і крислаті клени. Скоро буйно розквітнуть садки. Тому і місяць має назву квітень.

 

ІІІ рівень (впр. 163).

 

 

 

   Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова.

 

І рівень (впр. 168).

 

ІІ рівень.

   Спиши текст. Підкресли дієслова, визнач їх час.

     Бачиш – полетів перший метелик. Це кропивниця. Невже вона встигла так швидко вирости? Звичайно, ні. Є такі метелики, що не гинуть узимку. Залізуть вони кудись у щілину і перезимують там,

Пересплять до весни. Так і кропивниця. Тому вона перша серед метеликів з”являється.

 

ІІІ рівень.

   Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб отримати зв”язну розповідь:

повернулися, вирію, з, ластівки;

дахом, гнізда, під, вони, ліплять;

грудочки, з, річки, носять, глини, ластівки;

пташенятам, м”яко, у, буде, гнізді.

      Підкресли дієслова, визнач час.

 

 

Змінювання дієслів минулого часу за родами.

 

І рівень.

    Склади речення зі слів кожного рядка. Добери заголовок, визнач рід дієслів.

прийшла, і, ось, весна;

сонечко, пригріло, весняне;

промінням, запарувала, сонячним, під, земля, теплом.

 

ІІ рівень (впр. 176).

 

ІІІ рівень.

     Спиши. Добери заголовок до тексту. Над дієсловами минулого часу простав рід. Добери до виділених слів близькі за значенням.

            Там, де були вода і випаси для тварин, людина вибирала місце для житла.

       Особливо цінувалась у людей вода. Вважалося святим те місце, де земля дарувала людям воду, а разом з нею і життя.

        Збираючись у далеку мандрівку, бажали один одному доброї путі та свіжої води.

     

 Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами.

І рівень (впр. 181).

 

ІІ рівень.

        Прочитай вірш. Випиши дієслова і визнач їх час. Добери до виписаних дієслів форму майбутнього часу.

Березневої пори

Кап-кап – капає згори,

У краплині дужа сила –

Дірку у льодку пробила,

І хоч дірка невеличка,

З неї виткнулась травичка,

Дивиться на небо синє –

Щиро дякує краплині.

ІІІ рівень.

   Склади з поданих груп слів речення. Запиши їх у такому порядку, щоб отримати зв”язну розповідь. Підкресли дієслова, визнач їх час.

                              Весна.

  1. прийшла, ось, і, весна.
  2. Гілках, на, бруньки, скоро, тоненьких, набубнявіють.
  3. Летять, країі, з, птахи, теплих.
  4. Небо, синє, стало.
  5. Яскраво, світить, сонце.

Неозначена форма дієслова.

 

І рівень (впр. 185)

 

ІІ рівень.

      Прочитай вірш. Випиши дієслова. Утвори від них неозначену форму.

Гнат читає, Гнат рахує,

Гнат малюночки малює,

А Федь гонить вулицями

Та шпурляє камінцями.

                    Марійка Підгірянка

 

ІІІ рівень.

   Із кожної групи слів склади і запиши прислів”я. Підкресли дієслова в неозначеній формі.

Вчитися, не, ніколи, пізно.

Що, того, вміти, не носити, за, плечима.

Щира, знайти, всюди, куток, може, правда.

 

 

 

Вправи на творення неозначеної форми дієслів доконаного виду від форм недоконаного за питаннями і зразком.  

 

І рівень.

    Прочитай вірш. Випиши дієслова. Утвори від них неозначену форму.

Подивись: весна устала,

Сипле пишними квітками;

Подивись: веселим птаством

Ожили степи з лісами.

 

ІІ рівень (впр. 188).

 

ІІІ рівень.

      Від поданих слів утвори слова в неозначеній формі і запиши їх.

    Спів – співати, гра, зелень, біг, крик, віз, догляд, хвала, годівля, радість, хвороба, ходьба, дружба, плач, малюнок, праця, зустріч, пошук, відгадка, любов, слух, життя, ріст, рана, стрибок, мир, лічба, рахунок, ліки, друг.

 

 

 

 

 

 

 

  Розрізнення неозначеної форми дієслів за питаннями. Використання неозначеної форми дієслів у складанні порад, інструкцій.

 

І рівень.

    Спиши. Підкресли дієслова, вжиті в неозначеній формі.

Млин буркоче –

Їсти хоче.

Не так їсти,

Як роботи, -

Спочивати неохота!

 

 ІІ рівень (впр. 194).

 

ІІІ рівень.

   Прочитай текст. Перебудуй його так, щоб він відповідав назві “Поради лікаря”. Використовуй дієслова у початковій, тобто неозначеній формі. За потреби додавай слова: корисно, необхідно, шкідливо, слід, треба.

         Уранці я роблю зарядку. Щодня чищу зуби. Перед їдою мию руки. Лежачи я не читаю. Перед сном провітрюю кімнату.

 

 

 

   Творення часових форм від неозначеної форми дієслова. Вживання неозначеної форми у прислів”ях і приказках.

 

І рівень (впр.199).

 

ІІ рівень (впр. 203).

 

ІІІ рівень.

   Добери п”ять прислів”їв з дієсловами неозначеної форми. Підкресли їх.

 

 

 

 

 

 

 

   Не з дієсловами.

І рівень (впр.209).

 

ІІ рівень.

   Спиши, розкриваючи дужки.

   З вогнем та водою (не) жартуй. Лежачого (не) б”ють. Від своєї совісті (не) втечеш. Наша дума, наша пісня (не) вмре, (не) загине.

 

ІІІ рівень.

    До поданих слів добери слова-синоніми з не.

Зразок. Відпочивати – не працювати.

Сумувати, голодувати, мовчати, ледарювати, лежати.

 

 

  Вправляння у розборі дієслів як частини мови.

І рівень.

   Прочитай прислів”я. Спиши без дужок. Зроби аналіз дієслів першого речення.

   (Не) смійся з другого, щоб тобі (не) було того. (Не) радій чужому горю. (Не) роби нікому того, що тобі не мило.

 

ІІ рівень.

  Встав замість крапок не. Зроби аналіз дієслів першого і третього речень.

                                    Ранок

         Ще ... піднялося ласкаве сонечко. На траві ... блищить роса, а квіточки починають розкриватися. Все прокидається. І пташки ... сплять. Вони перелітають з гілки на гілку, дзвінко щебечуть, але ... мовчать.... чути тільки зозулі, бо чомусь сьогодні вона заспала. Чи ... заслабла вона?

 

ІІІ рівень.

   Прочитай. Перероби текст так, щоб було видно, що Грицько – хороший онук і товариш. Запиши свій текст.

          Дуже важко дружити з Грицьком. Ніщо йому не подобається. Читати він не любить, на річку не ходить, у футбол не грає. Бабусі він не допомагає, в садок по сестричку не ходить. Нікому з однокласників ніколи на виручку не прийде. Ось і не має Грицько справжніх друзів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
6262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку