28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Дидактичний матеріал "Вправи для розвитку швидкості читання молодших школярів"

Про матеріал
Ігри для розвитку оптимального читання доцільно використовувати на уроках читання у початковій школі. Мета цих завдань - розвивати швидкість читання,логічне мислення, розвивати мову дітей. Виховувати увагу та любов до української мови.
Перегляд файлу

             Цікаві вправи для розвитку  швидкості читання

 

            Читання слів на хмаринках

 

 Кожна картка( хмара) має по слову (з обох боків  - по складу). Вчитель швидко показує дві сторони « хмаринки» - діти мають « упіймати слово».

                   Гра « Падають шишки»

 Учитель підставляє  шишку з написом букви на позначення голосного праворуч або ліворуч стовбура ( малюнок), на якому написані букви на позначення приголосного. Учні утворюють та читають прямі та обернені склади.

                   « Блискавка»

  Починаємо читати мовчки текст у звичайному для себе темпі. За командою «Блискавка» учні починають прискорювати темп читання. Діти повинні намагатися читати якнайшвидше. « Блискавка» триває 20-30 секунд. Після цього можна переказати прочитане сусідові або собі. Можна поставити запитання до прочитаного уривка.

    « Віконце»

    Із картону вирізається « віконце» розміром 14*7 см. Читаючи текст, це віконце накладається на сторінку книги так, щоб верхній зріз «віконця» збігався з початком абзацу. Цю частину тексту, яка відкривається у «віконці» , треба прочитати мовчки якнайшвидше. Потім переказуємо текст.

     «Хвиля»

    Починаємо читати у довільному темпі вголос. Поступово збільшуємо силу голосу, доходимо до вершини і починаємо зменшувати.

 

 

 «Небо, земля»

     Починаємо читати мовчки або вголос у довільному темпі. За командою      « Небо» раптово припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда, а очі підняти догори і відірвати від тексту. За командою « Земля» продовжити читання від поміченого місця.

 

   «Губи»

       Щільно стиснути губи, притулити до них палець лівої руки так, щоб губи під час читання не могли рухатися. Розпочнемо мовчазне читання.

 «Буксир»

       Учні починають читати текст мовчки а одночасно з ними виразно і в голос цей саме текст читає вчитель або учень, який добре читає. Його темп має бути дещо швидше від середнього. Читаючи за вчителем або учнем , решта дітей повинна встигати читати мовчки.

                                               «Спринт»

       Незнайомий текст переглянути очима. Пальчики поставити на початок рядка і рухати ними до кінця тексту вертикально.

                                              «Розвідка»

        На дошці, або в «Читайлику» записані складні чи незрозумілі слова. Після опрацювання цих слів шукаємо їх у тексті.

 « Поверніть втікачів»

          Щоб прочитати  приказки , треба в першу схему вписати голосні, а в другу – приголосні, що «втекли» у квадрат.

 

 « Зайва буква»

           Гусениця мандрувала,

          Різні букви назбирала.

         Швидше їй допоможіть –

         Зайву букву ви знайдіть.

( У гусениці в віконечках букви а о у е и ш і)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Maksyuk Luda
    Дякую за чудовий цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня
Переглядів
296
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку