Компетентнісні завдання допоможуть активувати та мотивувати учнів під час реалізації мовної та діяльнісної змістової лінії.Аджеактуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості.
Звуки та букви
Оголошуємо конкурс на кращого краєзнавця! На карті України відшукай найбільші ріки.
Запиши назви річок, що розпочинаються з літери д та с. Розташуй їх в алфавітному порядку. Не забудь про правопис власних назв!
За кожну назву річки нарахуйте 2 бали.
Порахуй загальну кількість балів, максимальна -12!
Твоєму однокласнику важко запам’ятовувати. А щоб виконати це завдання, потрібно досконало знати алфавіт. Допоможи йому розставити слова за алфавітом. Якщо ти правильно розставиш слова, то з останніх букв записаних слів прочитаєш прислів’я.
Дим, птах, журнал, холод,
гарбуз, сіно, горе, шукає,
земля, ріг, олені, Київ, чищу, ліс.
Ключ звітності
Прислів’я: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Шкала оцінювання
За правильно розставлені слова за алфавітом і утворене прислів’я – 12 балів.
Щоб здивувати маму, Сашко запропонував сестрі Наталці приготувати фруктовий салат. Діти довго сперечалися, які фрукти нарізати першими. Вони звернулися за допомогою до бабусі, яка порадила розмістити фрукти за алфавітом і в такій послідовності кидати до салатниці.
Фрукти: банан, яблуко, апельсин, груша, мандарин, ананас, ківі, виноград, полуниця, абрикос, малина, персик.
Розташування фруктів за алфавітом:
________, ________, ________, ________, ________, ________,
________, ________, ________, ________, ________, ________.
Модельна відповідь
Максимальна кількість балів – 12.
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Мова і мовлення. Культура мовлення
Ти – вчитель української мови. Виправ мовленнєві помилки в реченнях.
Квіти вражали барвистістю веселкових барв . Я дружу і товаришую зі своїми друзями. У складі складного речення учні неправильно розставили розділові знаки. Нам усім потрібно краще працювати,щоб покращити наше життя . У читальному залі нашої бібліотеки читач завжди може прочитати цікавий матеріал. Ми відкрили вікно, щоб подихати свіжим воздухом .
Виправляй на картці, не переписуючи до зошита. За кожне правильно відредаговане речення нараховуй собі по 2 бали.
Редакція журналу «Куля» оголосила конкурс «Опиши свою матусю». Чий опис найточніше співпаде з фото вашої мами, той і буде опублікований у найближчому випуску. Не забудьте додати фото матусі.
Використай таблицю з опорними питаннями, що допоможуть тобі побудувати зв'язне висловлювання.
1. |
Якого зросту твоя мама? (висока, невисока, низенька, середнього зросту) |
|
|
2. |
Якого кольору у неї волосся?(руде, каштанове, русяве, чорне, світле) |
|
|
3.
|
Яка форма маминого обличчя? (кругле, овальне, видовжене, широке, вузьке)
|
|
|
4. |
Які в матусі очі? (великі, виразні, глибокі, вузькі,круглі, Карі, зелені, сірі, блакитні. |
|
|
5. |
Якої форми ніс? (вузький,широкий,з горбинкою,прямий,кирпатий) |
|
|
6. |
Які в мами губи?(пухкенькі,тонкі,чуттєві,м'які) |
|
|
За кожне правильно побудоване речення впиши в таблицю по 2 бали. Найвищий результат -12 балів!
Щоб зацікавити якомога більше глядачів, тобі потрібно скласти зміст афіші до Дня Матері у нашому класі.
Але є одна умова – треба використати різні типи речень! Використай опорні слова з таблиці.
Розповідне окличне |
Родинне свято , всіх матусь, бабусь |
|
|
Розповідне неокличне |
14 травня о 12 годині |
|
|
Спонукальне неокличне |
Прийдіть,поділіться,порадійте |
|
|
Спонукальне окличне |
Прийміть слова вдячності, знаки уваги та любові |
|
|
Питальне окличне |
Провести приємно час |
|
|
Питальне неокличне |
|
|
|
За кожне правильно побудоване речення нараховуй собі по 2 бали. Максимальна кількість – 12 балів.
У повсякденному житті ми користуємось писемним та усним мовленням. Вибери речення у яких ідеться про використання писемного мовлення.
1. Бабуся розповідає онукам казку.
2. Учень списує текст.
3. Хлопчик розказує вірш.
4. Онука пише листа бабусі.
5. Школярі слухають музику.
6. Мама заповнює квитанцію.
7. Сергійко записує відповідь до задачі.
8. Оленка переказує оповідання.
1._____________________________
2._____________________________
3._____________________________
4.__________________________
Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали.
Допоможи Миколці викорінити погану звичку лінуватися.
Склади частини речення.
1. Бджола мала, слабіє сила
2. Без діла як мурашка
3. Старається а й та працює
4.Краще поано робити, ніж гарно говорити
1._________________________________________________
2.________________________________________________
3.________________________________________________
4.________________________________________________
Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали.
Слово. Значення слова. Фразеологізми.
Вчителька 3-В класу часто вживає такі словосполучення. Що вони означають? Скориставшись довідкою , поясни її учням,що вона мала на увазі.
1.Набрати в рот води - _______________________
2.Взяти ноги на плечі - ____________________________
3.Зарубати на носі - ____________________________
4.Пекти раків - _________________________________
5.Викинути з голови - ___________________________
6.Зачепити за живе-_______________________________
(мовчати,втікати,забути назавжди,вразити,червоніти,запам’ятати)
За кожен фразеологізм, який ти правильно розтлумачив, нараховуй собі по 2 бали!
На паралелі третіх класів оголошено конкурс стіннівок «Екологічний вісник». Тобі швидко потрібно перебудувати текст до рубрики «Краса рідного краю» так, щоб мова у ньому йшла про іншу пору доби (згадай про антоніми).
1.Сонце заходить , прощаючись із землею. 2.Затихає легенький вітерець.3. Перестають співати пташки. 4.Люди повертаються з поля.
За кожне правильно перебудоване речення нараховуй собі по 3 бали. Максимальна кількість - 12!
Аби з тобою в житті не трапилося кумедних ситуацій, стеж за правильністю вживання слів.
Сполучи стрілочками іменник з прикметником. Зверни увагу на правильне слововживання!
1.Солдат старовинний
2.Посуд бувалий
3.Зернята крихітні
4.Кошенята дрібні
5.Сварки мілкі
6.Озера дріб’язкові
За кожну правильно утворену пару нараховуй собі по 2 бали.
Уяви, що ти маркетолог продуктового супермаркету.
Для реклами продуктів добери найвлучніші слова із ряду прикметників,підкресли їх. Вони знадобляться для друку рекламного флаєра .
1. Олія соняшникова,рослинна,жовта,поживна,прозора,корисна,рідка,густа,ароматна.
2.Картопля-чиста,брудна,крупна,дрібна,свіжа,черства,смажена,гаряча,холодна.
3.Яйця-курячі,свіжі,дрібні,крупні,пахучі,старі,нові.
4.Сир- твердий,голландський,жовтий,смачний,дірчастий,м’який.
5.Хліб-черствий,свіжий,житній,запашний,цвілий,пухкий.
6.Морква-корисна,хрумка,свіжа,черства,рожева,молода.
За правильно підібрані прикметники до кожного виду продукту нараховуй по 2 бали.
Етнографія (від грецького етнос — плем'я, народ; графо — пишу) — суспільствознавча наука, об'єктом дослідження якої є народи, їхня культура і побут. Етнографи -люди , які вивчають цю науку.
Уяви себе українським етнографом.Тобі потрібно відновити прислів’я , які стали загадками.
1.Мовчить,а сто дурнів навчить.(книга)
____________________________________________
2.На вагу не зважиш,на базарі не купиш.(розум)
____________________________________________
3.У вогні не горить,у воді не тоне.(правда) ____________________________________________
За кожне правильно побудоване прислів’я нарахуй собі 4 бали.
Молодша сестричка розірвала аркуш тлумачного словника. Сполучи праву та ліву колонки, реставруй сторінку довідника.
1.Заклад,де виготовляють та продають ліки гербарій
2.Малюнки в газетах, журналах аптека
3.Колекція засушених рослин ілюстрація
4.Любитель витончених страв лідер
5.Широке жіноче пальто гурман
6.Той,хто йде попереду манто
За кожне правильне пояснення нараховуй собі по 2 бали.Можеш зазирнути до тлумачного словника.
Будова слова
Оголошуємо конкурс на найкмітливішого!
1.Розгадай,як називається «одяг» для підручників.
2.Назви іншим словом результат праці учня.
1.Корінь візьми зі слова «підкладка», префікс- з «обшивки», суфікс та закінчення - з «хустинки».
2.Корінь заховався у «ціні», суфікс та закінчення у слові «лінійка»,префікс міститься в знакові «оклику».
1.___________________________________________
2.____________________________________________
За кожне правильно побудоване слово нарахуй собі 6 балів.
Речення.Текст
З приходом осені в людей з’являється багато турбот та клопотів. Склади план справ для своєї бабусі в селі, аби вона впоралася з усією роботою. Не забудь їй допомогти в цьому!
Що зробити?
1__________________________________________________________
2__________________________________________________________
3__________________________________________________________
4__________________________________________________________
5__________________________________________________________
6__________________________________________________________
Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.
Максимальна кількість -12 балів!
Збери своїй мамі осінній букет. Будь уважний, адже в ньому мають бути лише ті квіти, що цвітуть восени.
Жоржини, айстри, іриси, чорнобривці, хризантеми, майори, альстромерія, первоцвіт.
Запиши одне речення з назвами цих осінніх квітів. Не забудь про розділові знаки при однорідних членах речення.
____________________________________________________________
За кожну правильно дібрану назву нараховуй собі по 2 бали. Якщо ти правильно обрав шість назв, то отримуй свої 12 балів!
Твій друг відпочивав у Тайланді. Постав йому запитання, щоб дізнатися якомога більше про цю екзотичну країну
Використай опорні слова , що допоможуть тобі побудувати шість питальних речень.
літак |
|
клімат |
|
мова |
|
Гроші |
|
релігія |
|
традиції |
|
За кожне правильно побудоване речення нараховуй собі 2 бали!
Наша бібліотекар Леся Йосипівна створює новий стенд у читальному залі бібліотеки, і попросила вас допомогти скласти пам'ятку читача. Найвдаліший варіант вона розмістить на цьому стенді.
Склади пам'ятку читача,використовуючи лише спонукальні речення. Вона повинна містити 12 пунктів. Тобі допоможуть опорні дієслова.
Обгортай, носи , читай, перегортай, не загинай, не роби, підклей, зітри, використовуй, повертай, клади ,шануй, бери.
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|
11. |
|
|
12 |
|
|
|
|
|
За кожен пункт пам'ятки нарахуй собі 1 бал. Вистав оцінку!
На уроці природознавства у 3-В класі запланована екскурсія до лісу.
Віднови текст, за допомогою якого ти пригадаєш, як поводитися у лісі , щоб там приємно було всім відпочивати.
Довідкові слова:
Гриби, ягоди, горіхи.
Багаторічний, розкішний.
Грибницю, гілля, коріння.
Любити, оберігати.
Барвисті, їстивні.
Часто восени можна потрапити в __________, __________ ліс.
Там можна назбирати __________, __________, __________ і не руйнувати _________, не ламати __________, не знищувати __________. Тоді рослини відновляться знову. Але не всі __________ гриби __________. Щоб стати справжнім грибником, потрібно __________ та __________ природу.
Модельна відповідь
Максимальна кількість балів – 12.
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Відчуй себе журналістом-екологом. Перебудуй розповідні речення в спонукальні так, щоб розмістити їх на рекламних щитах і привернути увагу всіх людей.
1) Треба берегти кожну травинку. 2) Не можна ображати живу істоту. 3) Ми любимо рідну землю. 4) Кожна людина повинна берегти природу нашої зеленої планети.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Модельна відповідь:
Максимальна кількість балів – 12 б.
Редактор газети – це дуже відповідальна професія. Перевір себе на уважність і кмітливість. Доповни і запиши речення, користуючись довідкою.
Озеро поблискує на сонці, ніби … Блиснула на сонці рибка, наче … На траві проти сонця виблискують крапельки роси, мов… Очі у Наталки сяяли, як … Зорі в нічному мерехтіли, неначе…
Довідка: коштовне каміння, кришталеве дзеркало, вогняний спалах, два діаманти, невтомні світлячки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Модельна відповідь:
Максимальна кількість балів – 12 б.
Текст
Скоро у нашому класі відбудеться свято Осені. Складіть зміст оголошення, беручи до уваги особливості ділового тексту. Користуйся схемою – опорою.
1.Якого числа , о котрій годині відбудеться захід?__________________________________________________
2.Де він проходитиме?____________________________________
3.Коротка програма свята._________________________________
4.Автор оголошення.______________________________________
За кожен розкритий пункт плану нараховуй собі по три бали.
Ти – редактор газети . Для увиразнення наповни текст ознаками предмета. Запиши у вільному рядку , до якого типу належить текст, аби друкарі знали , в якій рубриці його розмістити.
___________
Я тримаю в руках … олівець. Він виблискує на сонці своїми … гранями. Олівець одягнений у… сорочку і схожий на… промінчик. Застругую олівець, знімаю з нього… кучерики. З-під них визирає…, як …, носик … кольору зі … відблиском. Це – стержень, серцевина …трудівника. А ще олівець має … ….шапочку, якою виправлятиме мої помилки.
Довідка: сонячний ,гладенькими, новенький, жовту, дерев’яні, голка, сталевим, чорного,невтомного, маленьку, гумову, гострий.
За кожне правильно підібране слово нараховуй собі 1 бал, максимальна кількість -12 балів!
Іменник
Ти добре знаєш правила вживання апострофа. Випиши лише ті слова,у яких треба ставити апостроф. Якщо ти впораєшся, то з останніх букв виписаних слів прочитаєш назву вірша М.Рильського, який ми будемо вивчати на уроках літературного читання.
Девятсот,свято,барєр,звязно,приїзд,сузіря,вюн,відїзд,розєднати,мякий,серйозний, чоловяга, тьмяно ,морквяний, медвяний, компютер, зівяла, мясоїд.
Назва вірша « Троянди й виноград»
Якщо ти правильно склав назву вірша М.Рильського ,то отримуєш найвищий бал-12
Скоро свято 8 Березня. Збери мамі букет квітів із запропонованих назв.
У цьому букеті будуть лише ті квіти,назви яких можуть бути й жіночими іменами. Запиши ці назви. Власними чи загальними вони будуть?
Тюльпан,лілія,роза,георгіна,герань,маргаритка,конвалія,камелія,вікторія,гладіолус,айстра.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підказка-ці імена починаються літерами л,р,г,м,к,в. За кожну квітку нараховуй по 2 бали.
Якщо ти відшукав 6 імен ,то набрав максимальну кількість балів -12!
Спробуй себе в ролі поета. Підбери з довідки найвдаліші іменники, не забувай про римування рядків. Можливо, ти зможеш без допомоги дібрати свої іменники.
Падав біли-білий ____________
на доріжки, на _____________.
А мережані _______________
Прикрасили всі ____________.
Дме з лісів холодний _________,
не бояться його __________.
Довідка: поріг,сніг, ялинки, сніжинки, діти, вітер.
За кожне вдало підібране слово нараховуй собі по 2 бали.
Дієслово
Учні 3-Б класу готувалися до екскурсії в зоопарк. Перед походом вони роздивлялися фото птахів, яких там зустрінуть. Дітям потрібно дібрати дієслова, які характеризують спів пернатих друзів. Тоді учні отримають знижку на вхідні квитки!
Назви птахів: Їх дії:
соловей _________________
півень __________________
журавель __________________
глухар __________________
голуб __________________
ворон __________________
Каркає,кукурікає, курличе, воркує,токує,тьохкає.
Модельна відповідь
Максимальна кількість балів – 12.
Кожна правильна відповідь – 2 бали.
Щоб приготувати мамі смачний торт, треба знати послідовність процесу виготовлення.
Запропоновані дієслова пронумеруй у відповідній послідовності процесу виготовлення торту.
Запиши цифри у третю колонку. Вони вкажуть на послідовність виконання дій.
А |
випікати |
|
Б |
розрізати |
|
В |
замісити |
|
Г |
перемастити |
|
Д |
прикрасити |
|
Е |
вирізати |
|
За кожну правильну відповідність нараховуй собі 2 бали. Підрахуй загальну кількість балів.
Прикметник
Через інтернет-оголошення можна купити і продати все.Вам потрібно розмістити оголошення,щоб продати цуценят такси.
За допомогою фото цуциків та правильно підібраних прикметників ваше завдання привернути увагу покупців, щоб якнайшвидше відшукати нових господарів.
Продаються цуценята такси … окрасу.Вони … вдачі, мають …. апетит.Хлопчик…,а дівчинка …. Малята чекають на … господаря. Ціна договірна.
За кожен влучний прикметник нарахуй собі 2 бали.
Підрахуй кількість балів, максимальна- 12.Вистав собі оцінку.
Гектор на шоу «Майстер – шеф»(діти) оголосив конкурс «Національні страви різних країн». Впізнай , яка страва якій країні належить.
Не забудь про використання суфіксів –ськ, -зьк, -цьк , коли утворюватимеш прикметники.
Піца Гамбургер Вареники
Оселедець Шаурма Хамон
Довідка: Італія, Голландія, Америка, Азія, Іспанія, Україна.
Побудуй сполучення за зразком: Пельмені ( Росія ) - російські пельмені. 1._________________________ ;2._________________________ ; 3.__________________________;4__________________________;5.______________________ ;6.____________________________.
За кожне правильно побудоване словосполучення нараховуй собі по 2 бали.
Підрахуй кількість балів, максимальна - 12.Вистав собі оцінку.
Моя знайома Міріам Ніасалла живе в Конго, це африканська країна.Ми познайомилися через Фейсбук.Вона ніколи не виїжджала за межі своєї країни,тому не бачила зими. Міріам не знає,що таке сніг. Допоможіть мені дібрати найвлучніші прикметники, які я використаю в повідомленні знайомій.
Доберіть по три прикметники до кожної значеннєвої групи.
1.Сніг на колір (який?)______________________________________________
2.Сніг на запах (який?)______________________________________________
3.Сніг на дотик (який?)______________________________________________
4.Звук при падінні снігу (який?)_______________________________________
Заповни таблицю,запиши собі за кожен дібраний прикметник 1 бал.
Підрахуй загальну кількість балів та вистав собі оцінку за виконане завдання.
Уяви , що ти - працівник рекламного агентства. Прорекламуй продукти так, щоб заохотити покупців.
Підбери 2 найвдаліші прикметники до назв продуктів. Наприклад: хліб – духмяний, свіжий, хрумкий…
Пиріжки_______________________________________________________________________________________________________________________________
Банани______________________________________________________________________________________________________________________________
Кефір_______________________________________________________________________________________________________________________________
Йогурт_________________________________________________________________________________________________________________________________
Печиво ___________________________________________________________
Яблука ____________________________________________________________
За кожну відповідь зараховуй 2 бали. Модельна відповідь:
Максимальна кількість балів – 12 б.
Cтвори меню для участі в шоу « Майстер–шеф діти ». Утвори сполучення прикметника з іменником за зразком. Розмісти страви, починаючи з основної, закінчуючи десертом.
Зразок. Сонце (ранок)- сонячний ранок.
Таблиця звітності
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Шкала оцінювання
За кожну правильну відповідь – 2 бали.
Якими лагідними словами можна описати твою матусю? Підготуй мамі вітальну листівку,використавши дібрані прикметники
Використовуй для опису прикметники.
Моя матуся - __________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Кожен вдало дібраний прикметник приносить тобі 2 бали.
Прислівник
Відчуй себе науковцем-етнографом, якому треба відреставрувати (відновити) давні записи, що збереглися з 15 ст.
У цих прислів’ях стерлися прислівники, які є антонімічними парами до тих,що є в першій частині прислів’я. Згадай правопис прислівників.
1.Удень душно, а … комарі кусають.
2.Поранити легкр,а загоїти …..
3.Хто багато говорить, той … творить.
4.Бур’ян росте швидко , а добра трава ….
5.Знай більше , а говори ….
6.М’яко стеле, та … спати.
За кожен правильно підібраний прислівник нараховуй собі по 2 бали.
Спробуй впоратися з обов’язком сортувальника.
Відсортуй слова, серед поданих відшукай лише прислівники. З третіх букв виписаних слів прочитаєш прислів’я.
Широке,нещиро,здавна,осінь,восени,загусло,капуста,потихеньку,темне,темно,здалеку,далечінь,таємно,щоночі,ночі,осліп,наосліп,легко,тривожно,дзвінку,змалку,доброзичливо,влітку,квітку,щодня,ягня,праворуч,гірко,вголос,колос,щогодини,людини,стріха,стиха.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Якщо ти правильно виписав усі прислівники,то отримаєш прислів’я
«Щастя має ноги, а біда роги»
За правильно знайдений ключ,отримуй 12 балів!
Числівник
Спробуй себе в ролі головного редактора телеканалу «1+1». Ред́актор — (від лат. redactor «перегоняючий») особа, яка робить редагування (складає, перевіряє і виправляє зміст) видання (книги, журналу, газети тощо).
Ведучий телеканалу готує цікавий історичний репортаж.Запиши числівники словами у правильній відмінковій формі.
На Оболоні в Києві виявлено залишки ранньослов'янських поселень 1 ст. до н. е. — 2 ст. н.е. та 6-7 ст. н. е. На площі 25 тис.м досліджено залишки 66 заглиблених жител і 918 господарських ям.
1._______________________________
2 .______________________________
3. ._______________________________
4 .______________________________
5. ______________________________
6.______________________________
За кожен правильно записаний числівник нараховуй собі по 2 бали.
Чомусь це рекламне оголошення біля взуттєвого відділу не привернуло увагу покупців…
Купи двоє пар взуття за ціною одна. На літнє взуття діє знижка до сорок відсотків. Розпродаж триває з пятнадцятого до девятнацятого січня !
|
Виправ помилки у тексті реклами магазину, щоб покупців стало більше.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
За кожен правильно написаний числівник нараховуй собі по 2 бали. Якщо ти помітив та виправив 6 помилок, то набрав 12 балів!