Дидактичний матеріал з української мови за творами І.Я. Франка

Про матеріал
Дидактичний матеріал призначений для допомоги вчителям в організації як самостійної роботи учнів на уроці ,так і в позаурочній час. Призначення запропонованого дидактичного матеріалу – сприяти повторенню та узагальненню основних граматичних та фонетичних понять, удосконаленню навичок зв’язного усного мовлення, а також вихованню в учнів самостійності, навичок самоперевірки. Тексти для завдань добрані з творів відомого українського поета, письменника, казкаря – І.Я. Франка. Вони розкривають перед дітьми багатий світ поетичних та прозових образів, вчать любити і берегти Україну, шанувати батьків, жити дружно. Частина 1.
Перегляд файлу

Дидактичний матеріал з української мови

за творами І.Я. Франка

підготувала вчителька початкових класів

Криворізької гімназії №76

Ступак Галина Анатоліївна

     

 

Пояснювальна записка

      Дидактичний матеріал призначений для допомоги вчителям в організації як самостійної роботи учнів на уроці ,так і в позаурочній час.

   Призначення запропонованого дидактичного матеріалу – сприяти повторенню та узагальненню основних граматичних та фонетичних понять, удосконаленню навичок зв’язного усного мовлення, а також вихованню в учнів самостійності, навичок самоперевірки.

     Тексти для  завдань добрані з творів відомого українського поета, письменника, казкаря – І.Я. Франка. Вони розкривають перед дітьми багатий світ поетичних та прозових образів, вчать любити і берегти Україну, шанувати батьків, жити дружно.

 

                                       

 

 

 

 

 

 

       Завдання 1.

  1. Відтвори на письмі текст вірша І. Франка, вставивши замість крапок букви, що позначають голосні звуки.

Кн…г… - м…рськ… гл…б…н…

Хт… в н…х п…рн… …ж д… дн…,

Т…й, х…ч … тр…д… м…в д…с…ть,

Д…вн…… п…рл… в…н…с…ть.

  1. Підкресли слова, в яких звуків більше, ніж букв.
  2. Склади звукову модель слова «морська».

 

                               Завдання 2.

  1. Спиши вірш, вставляючи пропущені букви.

Дивувалас…  зима:

Чом се тают… сніги,

Чом л…оди скресли всі

На широкій ріці?

  1. Постав наголос у словах.
  2. Склади з виділеним словом речення, запиши його і підкресли граматичну основу.

 

 

                                  Завдання 3.

1.Розташуй рядки в правильній послідовності і запиши їх.

Шуря-буря пройшла –

Посумніли, замклись.

Похилились квітки,

Вони знов піднялись.

2. Склади звукову модель виділеного слова.

3. Знайди слова, вжиті в переносному значенні. Поясни, як ти їх розумієш.

 

Завдання 4.

  1. З поданих у рядку слів склади речення так, щоб вийшов текст вірша І.Франка. Запиши його.

поле, Зеленійся, рідне

ниво,Українська!

колосися, Підіймися,

щасливо, Достигай!

всяке,сім’я, І,добре,щоб

повік, плекала, Ти,

щоб, світу, І, служба, добра,

плоду, твого, З,стала!

  1. Підкресли слова, в яких звуків більше, ніж букв.
  2. В першому реченні підкресли головні члени речення.

                 

                                            Завдання 5

  1. Відтвори текст вірша І. Франка, вставляючи пропущені слова з довідки.

Гріє …!

Усміхається … яснеє,

Дзвонить … жайвороночок,

Затонувши …в бездні-глубіні

Кришталевого … .

Довідка : небо, десь, океану, сонечко, пісеньку.

  1. Склади звукову модель слова « дзвонить».
  2. Знайди протилежні за значенням слова до слів: гріє, усміхається. Запиши їх.

                                            Завдання 6.

  1. Встав на місці крапок потрібні звертання з довідок.

«… ,… ! – кличе Йван,

Хлопчик, може, шести літ. –

 Подивіться, подивіть,

Маю, дзіньо, галаган!»

« Де ж ти, …, теє взяв?

Чом ти, …, так  дрижиш?

…,босий десь бував,

Босий по снігу біжиш!»

Слова для довідок: мамо, синку, Боже, синку, мамо.

  1. Склади за текстом віршів два питальних речення.
  2. До виділеного в тексті слова добери синоніми.

                

                                    Завдання 7.

  1. Спиши. Визнач головні члени в перших двох реченнях.

«То мені панчик дав…

Я з ним бігав по снігах:

Я босоніж, а він мав

Черевички на ногах»

  1. Встанови зв'язок слів в цих реченнях.
  2. Запиши спільнокореневі  слова до виділеного слова. Виділи в них корінь.

                          Завдання 8

  1. Спиши. Зміни слова в дужках так, щоб вийшли речення.

Ходить вітер по (жито),

М ов господар, спокволу,

(Колосочок) налиті

Стиха хилить додолу.

  1. Добери синоніми до виділеного слова.
  2. Склади звукову модель слова « щебетала».

                        

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку