Коли ми прочитаємо комедію Мольєра "Міщанин-шляхтич"(8 клас), доцільно провести урок позакласного читання за твором Д.Фонвізіна "Недоросток". Робоча картка до уроку представляє низку завдань для ознаймлення з твором, аналізу твору, висовку учнів щодо цілей навчання. Ця п'єса є гарним мотиватором для навчання учнів.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ
Виховання починається з колиски…
(В. Жуковський)
Словничок уроку
Виховання – цілеспрямована підготовка молоді до життя в суспільстві.
Цілеспрямованість - ціль, досягнення певного результату.
ЗАВДАННЯ1. Проведіть самодослідження і дайте відповідь на запитання: «Хто чи що впливає на ваше виховання ?» (якщо не бажаєте писати про себе, напишіть просто про власні думки на це запитання)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 2. Дайте характеристику сім’ї, в якій виховується Митрофан.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 3. І знов досліждення! (Працюємо разом з товаришем чи подругою) В комедії за кононами класицизму використовуються прізвища, що «говорять».
Що означає ім’я Митрофан? _______________________________________________________________
Чи схожий Митрофан на свою матінку ? Якщо так, то в чому? Якщо ні, то в чому? ________________________________________________________________________________________________________________________________
Як Митрофан ставиться до батьків, чи любить він їх? ___________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Про що говорить прізвище Простаков? __________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Пані Простакова дійсно «Простакова»? Яке прізвище більше їй підходить? Чому? ____________________________________________________________
________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи любить пані Простакова свого сина (відповідь розгорніть) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи є в пані Простакової які-небудь позитивні якості? Як ви думаєте, чому? Чи може вона, як найголовніша вихователька, привити Митрофанові почуття любові до людей, вітчизни? ___________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи є в п’єсі ще «говорячи» прізвища? Якщо є, «розшифруйте» їх.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 4. Літературна викторина. Хто це сказав ?
Зробіть висновок: чому може навчитись Митрофан у такого оточення?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 5. Впізнайте сцену за фрагментом.
_______________________________________________________________
________________________________________________________________- ЗАВДАННЯ 6. Написати твір-мініатюру на одну з тем:
А. «Яку роль я б хотів зіграти в п’єсі «Недоросток» і чому»?
Б. «Чим може бути цікавий твір Фонвізіна сучасному читачу?»
В. Скласти рекомендації (5-6 пунктів, які вважаєте важливими) до програми виховання дітей.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________