Дидактичний супровід уроку "Д.І.Фонвізін "Недоросток".Виховання починається з колиски…" Урок позакласного читання

Про матеріал

Коли ми прочитаємо комедію Мольєра "Міщанин-шляхтич"(8 клас), доцільно провести урок позакласного читання за твором Д.Фонвізіна "Недоросток". Робоча картка до уроку представляє низку завдань для ознаймлення з твором, аналізу твору, висовку учнів щодо цілей навчання. Ця п'єса є гарним мотиватором для навчання учнів.

Перегляд файлу

ast662772РОБОЧА КАРТКА УРОКУ

Виховання починається з колиски…

(В. Жуковський)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словничок уроку

Виховання – цілеспрямована підготовка молоді  до життя в суспільстві.

Цілеспрямованість -  ціль, досягнення певного результату.

 

ЗАВДАННЯ1. Проведіть самодослідження і дайте відповідь на запитання: «Хто чи що впливає на ваше виховання ?» (якщо не бажаєте писати про себе, напишіть просто про власні думки на це запитання)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

митрофан.jpg ЗАВДАННЯ 2. Дайте характеристику сім’ї, в якій виховується Митрофан.

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАВДАННЯ 3.  І знов досліждення! (Працюємо разом з товаришем чи подругою) В комедії за кононами класицизму використовуються прізвища, що «говорять».

Що означає ім’я Митрофан?  _______________________________________________________________

Чи схожий Митрофан на свою матінку ? Якщо так, то в чому? Якщо ні, то в чому? ________________________________________________________________________________________________________________________________

   Як Митрофан ставиться до батьків, чи любить він їх? ___________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

   Про що говорить прізвище Простаков? __________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Пані Простакова дійсно «Простакова»? Яке прізвище більше їй підходить? Чому? ____________________________________________________________

________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи любить пані Простакова свого сина (відповідь розгорніть) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи є в пані Простакової які-небудь позитивні якості? Як ви думаєте, чому? Чи може вона, як найголовніша вихователька, привити Митрофанові почуття любові до людей, вітчизни? ___________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Чи є в п’єсі ще «говорячи»  прізвища?  Якщо є, «розшифруйте» їх.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАВДАННЯ 4. Літературна викторина. Хто це сказав ?

  1.  «Люблю свиней, сестрица...» _________________________
  2. «При твоих глазах мои ничего не видят» ________________
  3. «Да хоть пять лет читай, лучше десяти тысяч не дочитаешься»____________
  4. «Нашёл деньги, ни с кем не делись» __________________________________
  5. «Митрофанушка, друг мой, коли учение так опасно для твоей головушки, так перестань» _____________________________
  6. «Как будто все арифметики были дураки несчетные» ___________________
  7. «Я никогда не думаю. И коли ты наперёд думать не будешь, то Софьюшка – моя!» ___________________________
  8. «Меня трогают свиньи» _____________________
  9. «Котора дверь? Эта? Прилагательна. Она приставлена до места, а та,что у чулана шесту неделю стоит, та - существительна» ____________________
  10.          «Без наук люди живут и жили. Батюшка воеводою был 15 лет, а с тем и скончаться изволил, что не умел грамоте, имел достаточек на жизнь и сохранить » _______________________

 

Зробіть висновок: чому може навчитись Митрофан у такого оточення?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАВДАННЯ 5. Впізнайте  сцену за фрагментом.  

C:\Users\дом\Pictures\Недоросль-2 серия.mp4_snapshot_00.03.17_[2016.10.24_23.48.58].jpgC:\Users\дом\Pictures\Недоросль-2 серия.mp4_snapshot_00.44.36_[2016.10.25_00.16.32].jpg

 

C:\Users\дом\Pictures\Недоросль-2 серия.mp4_snapshot_00.55.57_[2016.10.25_00.22.56].jpg  C:\Users\дом\Pictures\Недоросль-2 серия.mp4_snapshot_01.09.38_[2016.10.25_00.31.56].jpg

_______________________________________________________________

C:\Users\дом\Pictures\Недоросль-1 серия.mp4_snapshot_00.03.42_[2016.10.25_00.37.34].jpg  C:\Users\дом\Pictures\Недоросль-1 серия.mp4_snapshot_00.23.28_[2016.10.25_00.40.06].jpg

________________________________________________________________- ЗАВДАННЯ 6. Написати твір-мініатюру на одну з тем:

А.  «Яку роль я б хотів зіграти в п’єсі «Недоросток» і чому»?   

Б. «Чим може бути цікавий твір Фонвізіна сучасному читачу?»

В. Скласти рекомендації (5-6 пунктів, які вважаєте важливими) до програми виховання дітей.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Катруха Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Якушевська Єва Борисівна
    Вдало підібраний матеріал для позакласного читання, має чітко виражену виховну спрямованість
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Нараївська Ганна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
1889
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку