Дидактичний супровід уроку "Р.Д.Бредбері. "Усмішка".Образ Тома, його динаміка, Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору"

Про матеріал

Є твори літератури, у яких безпосередньо зустрічається той чи інший твір мистецтва, який не потрібно залишати поза увагою. Історичний, культурологічний та мистецтвознавчий коментар тут буде дуже доречним. Наприклад, у 6 класі при вивченні новели Рея Бредбері «Усмішка» ми зустрінемо шедевр високого Відродження – картину «Джоконда» Леонардо да Вінчі. Тому весь урок будуємо навколо віртуального сприйняття творів мистецтва у недалекому майбутньому, вирішуємо питання, чому Том не схожий на натовп і що зможе врятувати людину в людині - це ідея робочої картки для учнів.

Перегляд файлу

          РОБОЧА КАРТКА ДО УРОКУ 2

словничок

 Словник уроку

Цивілізація- рівень розвитку куль тури.                                 

Варваризм , вандалізм  - навмисне і безглузде знищення культурних та матеріальних цінностей.

Деградація — занепад, втрата цінностей, вандалізм, жорстоке безцільне винищення культурних цінностей.

Троглодит — печерна, груба, некультурна людина.

Культура — усі матеріальні й духовні цінності, ство­рені розумовою та фізичною працею.

Абсурд безглуздя.

Крах – катастрофа.

Конфлікт- зіткнення , протиборство діючих сил, що визначає рух сюжету літературного твору.

Технократія – це  теорія ґрунтується на ствердженні  особливої ролі технічного прогресу, зменшуючи або зводячи нанівець роль   духовності та прекрасного в житті.

Постіндустріальне суспільство – спроба відбудувати цивілізацію індустрії на духовних, гуманістичних засадах.

Репродукція (картини)– відтворення картини за допомогою фотографії.

 

 

 

Віртуальна подорож! Подорожуємо європейським містом. Це столиця Франції. Париж – старе красиве  місто. Йому більше двох тисяч років. В цьому місті є багато архітектурних пам’яток, наприклад, собор Нотр-Дам, Ейфелева башта, Єлісейські поля, чого стоять вулички з кав’ярнями, і, нарешті Лувр. Йдемо…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/02_Val-de-Gr%C3%A2ce.jpg/200px-02_Val-de-Gr%C3%A2ce.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Підійдемо до  Лувру, адже саме там зберігається картина Леонардо да Вінчі «Джоконда». До речі, у зведенні цього палацу королів брав участь архітектор Клод Перро, рідний брат Шарля Перро.

D:\уроки\6  кл світ літ\ECU-SvitLit6 (F)\Материалы диска\Уроки\Урок 58 Р Бредбери Улыбка\Иллюстрации\Лувр2.jpg

 

 

 

 

D:\уроки\6  кл світ літ\ECU-SvitLit6 (F)\Материалы диска\Уроки\Урок 58 Р Бредбери Улыбка\Иллюстрации\лувр3.jpg

 

 

 

 

 

 

D:\уроки\6  кл світ літ\ECU-SvitLit6 (F)\Материалы диска\Уроки\Урок 58 Р Бредбери Улыбка\Иллюстрации\да Винчи1.jpeg

рис 49-12 Джаконда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1. «Чи уважний ви читач ?» 0.5 б. Просто замалюйте кружечок кольором свого настрою після читання оповідання Р.Бредбері «Усмішка»

  1.               Черга зібралась на міському майдані:  

       о шостій ранку;           о пятій ранку;         увечері;         опівночі.

  1.               Хлопчина стояв позаду:          двох чоловіків;           чоловіка і жінки;            жінки         ;  юрби
  2.               Попереду хтось продавав:           кока-колу;           чай;           каву;                бутерброди
  3.               Імя чоловіка, з яким розмовляв Том:         Грідбі;         Грігзбі;         Гредбі;            Грілбі.
  4.               Сімя Тома жила:           у маленькому селі;           у великій хаті;         у зруйновоній будівлі;           у тому, що залищилось від силосній башті під накриттям.
  5.               Усе довкола:           спало у темряві;           прислухалося до шурхоту:  спало під місячним сяйвом          ; роздивлялося ніч           .

Поясніть, чому саме такий колір олівця обрано. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 2. Робота в групах. Уважно перечитайте літературознавчу статтю, яка пояснює поняття  «наукова фантастика». Доведіть або спростуйте твердження «Новела  Р.Бредбері «Посмішка» - твір наукової фантастики» 2 б.  б.

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгоритм думки

«Новела  Р.Бредбері «Посмішка» - твір наукової фантастики»

  • темою  є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки

 

                           ТАК                                        НІ

  • сюжет  твору  побудовано на  певному науковому припущенні

 

                            ТАК                                        НІ

  • розкриваються реальні проблеми сучасного суспільства

 

                            ТАК                                        НІ

  • оповідання «Усмішка» порушує вагомі морально-філософські питання

 

                            ТАК                                       НІ

Висновки запишіть. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 3. Робота у групах. Випишіть з тексту цитати, які характеризують ознаки часу.1,5 б.

Минуле

Сучасне

Майбутнє

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дайте відповідь на запитання: Що і коли сталося на землі ? Чи можливі такі події в наш час ? Чому ? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завданн 4. Робота у парах. Завершіть складання схеми  (зверніть увагу на словник уроку) 2 б.

Система образів новели «Усмішка»

рис 49-12 Джаконда

 

 

 

 

Між Томом і суспільством відбувається конфлікт.

  •              Як ви думаєте, чому виник конфлікт думок, почуттів, моральних цінностей між Томом і суспільством ?  ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •              Чому Р.Бредбері використав «Мону Лізу», а не іншу картину, розповідаючи про майбутнє ? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •              Чи є у людей, зображених Р.Бредбері, можливість змінитися на краще ? На якому підгрунті у вас виникають такі думки ? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 5. Складіть характеристику Тома. 2 б.

Місце проживання

 

 

Стосунки у сімї

 

 

Ставлення до людей на площі

 

 

Ставлення юрби до появи Тома

 

 

Поведінка біля картини

 

 

Поведінка під час прояву безумства дорослих

 

 

Повернення додому

 

 

Висновок. Чому Том поводився не так, як усі інші в юрбі ?

 

 

Завдання 6.  Порівняйте . 2 б.

 

Картина Леонардо да Вінчі «Мона Ліза»

Новела  Р.Бредбері «Усмішка»

Зміст

 

 

 

 

 

__________________________

_________________________________

_________________________________

_________________________________

_________________________________

Головний герої, що про нього відомо

 

 

________________________

_______________________________

__________________________

_________________________________

_________________________________

_________________________________

Одяг, кольори одягу

_______________________

_______________________

 

__________________________

Пейзаж

 

 

_______________________

______________________________

__________________________

_________________________________

Символи  твору

_______________________

_______________________

 

________________________

_______________________________

34ПІДСУМУЄМО !

 

 

 

 

 

 

 

Вільне письмо (тема на вибір) 2 б.

А. Чому новела Бредбері називається не «Посмішка», а «Усмішка» ?

Б. Чи є в Тома шанс жити в мирі, злагоді, серед щасливих людей ?

В. Як нам жити далі ?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Використана література

1. Світова література: підр. Для 6 кл. загальноосвіт.навч.закл./ Євгенія Волощук.-К.:Генеза,2014.

2. Чередник Л.А.Світова література. 6 клас:розробки уроків/Л.А.Чередник. – Х.: Вид-во «Ранок»,  2014.

3.Р.Бредбері. Марсіанські хроніки. К.: Дніпро, 1988. 592 с. – С.: 536-587

4.Усмішка - Рей Бредбері// Бібліотека зарубіжної літератури

www.ukrlib.com.ua/books.../printthebookzl.php?...

5. Моє враження від новели Рея Бредбері "Посмішка", шкільний ...

www.ukrlib.com.ua/essay/printout.php?id=106...1

6.Рей Бредбері — Вікіпедія uk.wikipedia.org/wiki/Рей_Бредбері

  1.               Інтернет – джерела:  “ Шукайте посмішку Джоконди – вона ніколи не мине…”. Електронна презентація. Гвоздікова Олена Валеріївна               КЗ “Нікопольська гімназія №7”

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Якушевська Єва Борисівна
    Дидактичний матеріал складений за вимогами чинної програми. Цінне те, що представлений у вордовському варіанті, тому на уроці можна використовувати не весь матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
3 лютого
Переглядів
1225
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку