Мета уроку: поглибити знання учнів про дієслово як частину мови та його граматичні ознаки; вправляти у навичках змінювати дієслова за часами; формувати орфоепічні та орфографічні навички; розвивати дослідницьку діяльність на основі надбаних знань ;виховувати наполегливість в отриманні кращого результату.
Тип уроку: комбінований .
Обладнання: відео , картки з індивідуальними завданнями, підручник.
Хід уроку:
Сьогодні в нас знову цікавий урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну збагачення й розвитку мови. Хай всі володіють знаннями чудово!
Мотивація навчальної діяльності.
Робота з прислів’ям.
- Для чого людині потрібні знання?
В народі існує прислів’я «Знання людині – що крила пташині». Як пташка літає далеко і багато бачить, так і ви за допомогою своїх знань і вмінь будете долати шлях, і все буде вдаватися. То ж нехай ці слова і стануть девізом нашого уроку. А
дізнаватися ми будемо багато цікавого сьогодні.
Загадка
Малюю,читаю, пишу
Я цілий день щось роблю.
Що ж це за слово?
Що зоветься…..
Каліграфічна хвилинка.
Діти записують в зошитах число, класна робота
Гр ім ти
- На які дві групи поділяються звуки з українській мові? (Голосні та приголосні.)
- Якими можуть бути приголосні звуки? (Твердими і м’якими.)
Лінгвістична казка
Звучить музика, заходить дівчинка - Дієслово.
- Добрий день, любі діти! Звати мене Дієслово Я живу за тридев’ять земель, в тридев’ятому царстві у великому королівстві Морфологія разом з іншими частинами мови. Мене називають всі самостійною, тому живу я в окремому великому замку. Всі мене люблять і поважають. До мене часто інші частини мови звертаються за порадою і ставлять такі запитання «Що робити?» і «Що зробити?», а у відповідь я називаю дію, яку вони повинні виконати. Без мене взагалі не можна уявити життя. Зі мною сонце світить, земля родить, люди працюють, діти граються, вчаться, ростуть. Я і хліб печу, і одяг шию, і у морі плаваю, і Вітчизну люблю, і міста будую, і зло караю.
-А зараз я хочу подивитися, наскільки ви були уважними і запам’ятали те, що я вам про себе розповіла.
- Діти, яка частина мови завітала до нас у гості? (Дієслово)
- На які питання відповідає дієслово? (Що робити? і Що зробити?)
- Що називає дієслово? (Дію предмета.)
Робота за підручником (с. 140-142)
Колективна робота (вправа 336, с. 140).
Зразок: (що?) голки, голки (що роблять?) стирчать;
(що?) клубочок, клубочок (що робить?) гуляє.
Продовжте речення.
Слова, які називають дію предметів і відповідають на питання що робити? що зробити? – це дієслово.
Дієслово – це частина мови.
Фізхвилинка
Гра «Вилучи зайве»
Робота над віршем Євгена Рослика.
Прочитайте уривок з вірша Євгена Рослика . Спишіть, підкресліть дієслова та визначте їх час:
Дівчатка – перший, другий рядки.
Хлопчики – третій, четвертий.
Вправа «Сенкан».
Рефлексивно-оцінюючий етап.
Робота з Блок-схемою.
- Що знали про дієслово на початку уроку?
- А що дізналися нове?
Словесна рефлексія
Вправа «Вузлики»
«Я дізнався, що …»
«Я зрозумів, що …»
«Я запам’ятав, що …»