Дієслово. Тренувальні вправи.

Про матеріал
Поглибити знання про дієслово як частину мови; удосконалювати вміння визначати дієслова, число та час дієслів, складати з дієсловами речення, дописувати особові закінчення дієслів. Розвивати логічне мислення, пам`ять, пізнавальний інтерес, мову учнів. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати почуття колективізму, бережне відношення до свого здоров`я. Слідкувати за вимовою учнів.
Перегляд файлу

Тема: Дієслово. Тренувальні вправи.

Мета: Поглибити знання про дієслово як частину мови; удосконалювати вміння визначати дієслова, число та час дієслів,  складати з дієсловами речення, дописувати особові закінчення дієслів.

Розвивати логічне мислення, пам`ять, пізнавальний інтерес, мову учнів. Збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати почуття колективізму,  бережне відношення до свого здоров`я.  Слідкувати за вимовою учнів.

Тип уроку: урок-гра.

Обладнання: картки, малюнки, карточки із завданнями, сигнальні картки «Так», «Ні», мікрофон.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.

- Привітайтесь.

- Як ти чуєш?

- Який зараз буде урок?

- Я вітаю вас, любі діти! Бажаю вам доброго дня! Діти ви любите гратися? Під час гри ви не лише відпочиваєте, а й навчаєтесь. Тому в нас сьогодні  не звичайний урок, а урок-гра.  Діти давайте відгадаємо загадку і ви зрозумієте, що нам буде допомагати гратися.

Загадка

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв`язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

Що це?     (……………………).

- Вірно діти, а допомагатиме нам гратися- комп`ютер. Діти,а які слова вам допомогли зрозуміти, що це говориться про комп`ютер? А як називаються ці слова? (Дієслова).

 Давайте зараз пригадаємо правила  про дієслово. Слухайте запитання.

  • Що називається дієсловом?
  • На які питання відповідають дієслова?
  • За чим змінюються дієслова?

 

II.    Актуалізація опорних знань.

Казкова історія.

У Чарівній Комп`ютерній  Країні жили слова – Частини мови.

Давайте пригадаємо їхні імена. Жили вони мирно, дружньо, утворювали речення, тексти. Все було  добре, аж поки у Комп`ютерній  Країні не з`явився злий Комп`ютерний Вірус. Комп`ютер захворів. І тоді він попросив йому допомогти:

« Діти допоможіть! Урятуйте від злого Вірусу!

Ваш друг Комп`ютер!».

 

Діти, щоб вилікувати Комп`ютер нам потрібно негайно діяти. А яка частина мови вказує на дію предметів? ( Дієслово).  Отже, дієслово допоможе знищити Вірус.

III. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати різні вправи з дієсловами. Для цього треба бути активними, дружніми, уважними і тоді ви врятуєте Комп`ютер.

 

 

 

 

Завдання № 1 На картці  відшукайте дієслова.

(Перевірка на комп`ютері).

Завдання № 2  Склади квітку. ( Робота в групах).

1 група – Вибрати дієслова в однині.

2 група - Вибрати дієслова в множині.

Матеріал до вправи:

Розповідає, стрибають, стоять, приготує, стоїть, біжать, спостерігала, писав, стрибає, розмовляє, розмовляють, спостерігали, читали, писали, ідуть, пошиє, подарують, подарує, пошиють, приготують, розповідають, іде, читав, біжить.

Завдання № 3  Робота з підручником.

Вправа № 606, ст.183 (письмово).       (Перевірка на комп`ютері).

Фізкультхвилинка.

Завдання № 4   На картках  допишіть  особові  закінчення  дієслів.

Я пиш..                 Я чита….           Я слуха..            Я говор…           Я малю…

Ти пиш….             Ти чита…          Ти слуха..         Ти говор…         Ти малю…

Він пиш..              Він чита..          Він слух..          Він говор..           Він малю..

Ми пиш….            Ми чита…        Ми слуха…       Ми говор…        Ми малю…

Вони пиш…         Вони чита..      Вони слуха….   Вони говор…      Вони малю…

 

  • Коли ми знайдемо помилку в правилах, то ми остаточно подолаємо   Вірус.

 

Завдання № 5    Гра « Так» чи «Ні»  ( сигнальні картки).

НА ЕКРАНІ З`ЯВЛЯЄТЬСЯ НАПИС:

« Діти, дуже дякую.

Вірус знищено.

Я здоровий.
Учні 5 класу – МОЛОДЦІ !

Ваш  друг  Комп`ютер».

V. Інструктаж  щодо виконання домашнього завдання.

( З картки № 1 виписати дієслова, поставити до них запитання. Визначити їх час).

 

VI. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів.

 Гра « Мікрофон».

  • Тобі  сподобався  урок?
  • Ти  любиш  грати  на  комп`ютері?
  • Скільки  ти  часу  проводиш  за  комп`ютером?

Діти за допомогою комп`ютера можна дуже швидко і багато виконати різних завдань. Але довго на комп`ютері грати не можна. Дітям  вашого віку дозволяється 20 хв в день. Тривале перебування за комп`ютером псує зір. Контролюйте свій час за комп’ютером, діти, і бережіть своє здоров`я!

Урок закінчився. Ідіть на перерву. До побачення.

 

 

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
3808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку