Тема: Дієслово. Тренувальні вправи.
Мета: Поглибити знання про дієслово як частину мови; удосконалювати вміння визначати дієслова, число та час дієслів, складати з дієсловами речення, дописувати особові закінчення дієслів.
Розвивати логічне мислення, пам`ять, пізнавальний інтерес, мову учнів. Збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати почуття колективізму, бережне відношення до свого здоров`я. Слідкувати за вимовою учнів.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання: картки, малюнки, карточки із завданнями, сигнальні картки «Так», «Ні», мікрофон.
Хід уроку.
- Привітайтесь.
- Як ти чуєш?
- Який зараз буде урок?
- Я вітаю вас, любі діти! Бажаю вам доброго дня! Діти ви любите гратися? Під час гри ви не лише відпочиваєте, а й навчаєтесь. Тому в нас сьогодні не звичайний урок, а урок-гра. Діти давайте відгадаємо загадку і ви зрозумієте, що нам буде допомагати гратися.
Загадка
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв`язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
Що це? (……………………).
- Вірно діти, а допомагатиме нам гратися- комп`ютер. Діти,а які слова вам допомогли зрозуміти, що це говориться про комп`ютер? А як називаються ці слова? (Дієслова).
Давайте зараз пригадаємо правила про дієслово. Слухайте запитання.
II. Актуалізація опорних знань.
Казкова історія.
У Чарівній Комп`ютерній Країні жили слова – Частини мови.
Давайте пригадаємо їхні імена. Жили вони мирно, дружньо, утворювали речення, тексти. Все було добре, аж поки у Комп`ютерній Країні не з`явився злий Комп`ютерний Вірус. Комп`ютер захворів. І тоді він попросив йому допомогти:
« Діти допоможіть! Урятуйте від злого Вірусу!
Ваш друг Комп`ютер!».
Діти, щоб вилікувати Комп`ютер нам потрібно негайно діяти. А яка частина мови вказує на дію предметів? ( Дієслово). Отже, дієслово допоможе знищити Вірус.
III. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати різні вправи з дієсловами. Для цього треба бути активними, дружніми, уважними і тоді ви врятуєте Комп`ютер.
Завдання № 1 На картці відшукайте дієслова.
(Перевірка на комп`ютері).
Завдання № 2 Склади квітку. ( Робота в групах).
1 група – Вибрати дієслова в однині.
2 група - Вибрати дієслова в множині.
Матеріал до вправи:
Розповідає, стрибають, стоять, приготує, стоїть, біжать, спостерігала, писав, стрибає, розмовляє, розмовляють, спостерігали, читали, писали, ідуть, пошиє, подарують, подарує, пошиють, приготують, розповідають, іде, читав, біжить.
Завдання № 3 Робота з підручником.
Вправа № 606, ст.183 (письмово). (Перевірка на комп`ютері).
Фізкультхвилинка.
Завдання № 4 На картках допишіть особові закінчення дієслів.
Я пиш.. Я чита…. Я слуха.. Я говор… Я малю…
Ти пиш…. Ти чита… Ти слуха.. Ти говор… Ти малю…
Він пиш.. Він чита.. Він слух.. Він говор.. Він малю..
Ми пиш…. Ми чита… Ми слуха… Ми говор… Ми малю…
Вони пиш… Вони чита.. Вони слуха…. Вони говор… Вони малю…
Завдання № 5 Гра « Так» чи «Ні» ( сигнальні картки).
НА ЕКРАНІ З`ЯВЛЯЄТЬСЯ НАПИС:
« Діти, дуже дякую.
Вірус знищено.
Я здоровий.
Учні 5 класу – МОЛОДЦІ !
Ваш друг Комп`ютер».
V. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
( З картки № 1 виписати дієслова, поставити до них запитання. Визначити їх час).
VI. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів.
Гра « Мікрофон».
Діти за допомогою комп`ютера можна дуже швидко і багато виконати різних завдань. Але довго на комп`ютері грати не можна. Дітям вашого віку дозволяється 20 хв в день. Тривале перебування за комп`ютером псує зір. Контролюйте свій час за комп’ютером, діти, і бережіть своє здоров`я!
Урок закінчився. Ідіть на перерву. До побачення.