5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Презентація "Узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе провести урок у 5 класі з теми" "Узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фонетична розминка . Розгляньте ілюстрацію. Згадайте слоган реклами та запишіть його на дошці фонетичною транскрипцією

Номер слайду 2

Виразно прочитайте поезію, що вам відомо про свято наближається, яке наближається? Які традиції з ним пов’язані? Є свято гарне в Україні. Є свято казки чарівне. Що Миколай в святій ряднині Слухняним ласощі несе. Це свято раз буває в році. Воно нікого не мине. Бо Миколай святий із неба. Й до нас вже скоро зазирне.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ПРИСЯГА Я обіцяю бути уважним та активним на уроці, навчитися правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними в коренях слів, передавати слова фонетичною транскрипцією, писати слова за орфографічними правилами, сумлінно працювати та допомагати іншим

Номер слайду 5

«Фонетичний марафон» Записати подані слова фонетичною транскрипцією Україна - [у к р а й і н а] 7 б., 8 зв. У - [у] - голосний, ненаголошений к - [к] - приголосний, глухий, твердий р - [р] - приголосний, дзвінкий, твердий а - [а] - голосний, ненаголошений ї - [й] - приголосний, дзвінкий, м'який [н] - голосний, наголошений н - [н] - приголосний, дзвінкий, твердий а - [а] - голосний, ненаголошений

Номер слайду 6

Ялинка  [йалънка] -  6 букв, 7 звуків; Я - [й] - приголосний, дзвінкий, м'який.  [а] - голосний, ненаголошений. л [л] - приголосний, дзвінкий, твердий. и [ъ] - голосний, наголошений. н [н] - приголосний, дзвінкий, твердий.  к [к] - приголосний, глухий, твердий. а [а] - голосний, ненаголошений. 

Номер слайду 7

1. Орфоепія А) роздiл науки про мову, що вивчає систему знакiв для передачi на письмi звукiв мови. 2. Орфографія Б) роздiл науки про мову, який вивчає її звуковий склад Фонетика В) розділ науки про мову, що вивчає правила передачі усного мовлення на письмі Графіка Г) розділ мовознавства, який вивчає систему норм літературної вимови. Робота в парах. Встановіть відповідність, з’єднавши стрілочками поняття

Номер слайду 8

1 – г; 2 – в ; 3 – б; 4 - а

Номер слайду 9

«Незакінчене речення». Робота в групах ПРОДОВЖТЕ РЕЧЕННЯ. 1.В українській мові ____ звуків. 2. В українській мові____ букв. 3. Звуки ми чуємо і ___________________ 4.Букви ми бачимо і___________________ 5. Сукупність букв, розташованих у певному порядку , називається ________. 6. Звуки, що складаються тільки з голосу -_______________ 7. Звуки , що складаються з голосу і шуму або тільки з шуму - це_________. 8. Голосних звуків ________________ 9. Приголосних звуків ____________. 10. Букви, які позначають завжди 2 звуки ______________. 11. Не позначає звука____________________ 12. Які бувають склади _____________________

Номер слайду 10

Мовознавча гра «Угадай, де я?» У поданих словах поставте наголос, запам’ятайте правильну вимову. Фартух, спина, загадка, зручний, дрова, олень, подруга, атлас.

Номер слайду 11

Фартэх, спъна, збгадка, зрэчний, друва, улень, пудруга, бтлбс.

Номер слайду 12

Хто ж там, хто вже так втомився І наліво похилився? Треба дружно всім нам встати, Вправи різні розпочати. Сонце спить, небо спить, Миколай сніжинками сніжить Рано-вранці сонце встало І проміння всім послало, Щоб ми дружно пострибали Й знову працювати стали

Номер слайду 13

ПРИГАДАЙТЕ! У наголошених складах звуки [е] [и] вимовляються ЧІТКО Завдання: Пригадайте способи перевірки слів із ненаголошеними голосними

Номер слайду 14

Номер слайду 15

 Запишіть слова, вставляючи потрібну букву, поставити наголос . Ш..рокий, в..селка, з..мля, ч..р..вики, с..ло, ц..мент, бл..щати, н..діля, чов..н, тр..вога, пон..ділок, пр..дмет, ч..твер, оч..р..т.

Номер слайду 16

Змініть подані слова за зразком так, щоб ненаголошений е чергувався з і. Пари слів запишіть. Наприклад: кореня — корінь. Лебедя, село, принести, семи, променя, везти, плести, шести.

Номер слайду 17

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ (О.П.Глазова, 2018 р.) С.114, вправа 231 (усно)

Номер слайду 18

Самостійна робота Перепишіть речення, замість крапок вставляючи пропущені букви. Мов нам..стинкою бл..скучою, м..гнула вологим оком білочка руда.  І л..тять вони полями в села і міста.   Т..чуть, як мед, з..мові в..чори, морозом заглядають у віконце.   С..віла снігом дал..чінь.  Махнула кр..лом з..ма, укрила усе довкола снігом. 

Номер слайду 19

Метод «ЗДИВУЙ СВОЇМИ ЗНАННЯМИ»

Номер слайду 20

Повторити §§15- 21 2. Вправа 235 або написати листа Святому Миколаю, підкреслити слова на вивчені орфограми ( звернути увагу на орфограми ненаголошені голосні)

ppt
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку