Дієслово як частина мови.

Про матеріал
конспект уроку щоб поглибити знання учнів про дієслово як частину мови ; формувати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати зацікавленість до вивчення мови.
Перегляд файлу

Тема: Дієслово як частина мови

Мета:  поглибити знання учнів про дієслово як частину мови ; формувати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати  зацікавленість до вивчення мови.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

     Хід уроку

I. Організація учнів до уроку

Раз, два, три, чотири, п’ять.
Прошу всіх рівненько встать.
Пролунав уже дзвінок —
Починаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань     

  1. Фронтальне опитування. Інтерактивна вправа «Хмаринки»
    (діти обирають хмаринки, на  яких написані запитання і  відповідають на них.)

- Останніми днями зима розлютувала,  зимові хмаринки принесли нам багато  снігу,  і ось декілька хмаринок зупинились у нас. Вони  до нас завітали, тому що, у них є питання на які вони не знають відповіді. Давайте їм допоможемо і дамо всі відповіді на їх питання ?

-   З чого складається наше мовлення? (З речень.)

-   З чого складаються речення? (Зі слів.)

 -  Які частини мови ви вивчили? (Іменник, прикметник, числівник)

-   На які запитання відповідає іменник? (Хто? Що?)

-   На які запитання відповідає прикметник? (Який? Яка? Яке? Які?)

-   З якою частиною мови пов’язаний прикметник? (З іменником)

-   На які запитання відповідає числівник? (Котрий?  Скільки?)

Я думаю, що хмаринки задоволені, адже вони очікували отримати відповіді на свої питання і ми їм допомогли, тому вони можуть прямувати далі у свою подорож,  а ми будемо продовжувати  поповнювати свої знання.

  • Скажіть,  а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(відповіді учнів)

ІII. Мотивація навчальної діяльності

1. Прийом «Емоційне налаштування»

(на парті лежать картинки)

  • У кожного з на парті лежать картинки. Складіть з сусідом по парті речення до картинки, відповівши на запитання «Що робить?»

                 

Голуб літає високо в небі.  Яскраво світить сонце. Машина їде по дорозі.                       Собака біжить по дорозі…..

- Що спільне у всіх цих реченнях? (Спільне в цих реченнях те, що кожен предмет виконує певну дію.)

IV. Повідомлення теми і завдань уроку     

 Сьогодні ми розпочинаємо вивчення великої теми, про одну із
відомих нам частин мови, яку ми вивчали в попередніх класах.
Спробуйте вгадати її послухавши загадку :

Вони хочуть діяти, а не сидіти,

Творити, співати, радіти, летіти.

Вони будь-яку дію означають сміло.

А мова із ними багата й жива –

Така їхня суть – бо вони … (дієслова).

 

  1. Так, сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати  вивчене про цю частину мови .
  2. відкрийте свої зошити і запишіть число, класна робота.

 

V. Вивчення нового матеріалу                                                                 1.Каліграфічна хвилинка.                                                                                   Запишіть  в зошитах  каліграфічно речення яке ви склали.

  1. Перегляд відео про дієслово впр 240
  2. Отже, правило про  дієслово, ви  прочитаєте в підручнику на ст 85.
  3. То на які питання відповідає дієслово?
  4. Що називають дієслова?
  5. Пропоную трошки відпочити. Я буду читати вірш, вам потрібно встати з місця коли почуєте дієслово.
  1.  Фізкультхвилинка. Гра «Спіймай дієслово».

У гайочок ми ходили.

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили руки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

У гайок підемо знову.

  1. Молодці, ви чудово справилися ,  сідайте рівненько, ми продовжуємо.
  2. А навіщо нам потрібно вивчати дієслова ми з’ясуємо виконавши вправу 244

Скажіть, то навіщо нам вивчати дієслова?

(щоб наша мова була милозвучна, багата….)

VI. Включення у систему знань і повторення

1. Гра «Аукціон».

-  Подивіться на дошку тут є багато слів (терпіти, кохати, розуміти, прощати, веселитись, шкандибати, подобатися, переживати, допомагати, мерзнути. зігрівати, малювати, їсти, обіймати, цінувати, обожнювати, тонути, карати ),

  1. До якої частини мови воно належить? (дієслова)
  2. а на іншій дошці є лише одне слово ЛЮБОВ
  3. До якої частини мови воно належить? (іменник)

Ваше завдання., перемістити усі дієслова, які підходять до слова любов, і пояснити чому ви обрали саме це сово.

Я почну……

Скажіть, чому ми обирали саме дієслова до слова любов.

  1. Так, дійсно, адже наближається День Валентина, і усі ці слова підтверджують любов до рідних.
  2. Діти я маю сумніви, щодо усіх цих слів. Переконайте мене, що це дійсно дієслова.

То яку частину мови ми вивчали?

 Чи справдилися ваші сподівання?

  1. А що ви дізналися, чого навчилися  я почую коли ви закінчите речення….

(вибірково кладу руку на плече Я дізнався….. ,Я навчився……..)                                                                                    

VIІI. Рефлексія навчальної діяльності

2. Самооцінка роботи на уроці.

― Оцініть свою роботу на уроці:

  • все зрозумів, можу допомогти іншому; 
  • зрозумів, але треба ще попрацювати;
  • потрібна консультація.

 

Підсумок урок.

docx
Додав(-ла)
Дідик Юлія
Додано
8 березня 2021
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку