Іменники. Назви істот і неістот.

Про матеріал
Тема: Іменники. Назви істот і неістот . Мета. Ознайомити учнів з поняттями "назви істот", "назви неістот". Вчити розпізна¬вати іменники - назви істот та іменники -назви неістот, групувати слова за питаннями. Розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Обладнання: мультимедійна презентація, предметні малюнки, підручник.
Перегляд файлу

 

 

 

Відкритий урок

на тему:

 «Іменники. Назви істот і неістот»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Підготувала   

                                                                                            вчитель 3- А класу

                                                                                             Брошкова Н.П.

                                                                                                 15.12.2020

 

 

 

Тема: Іменники.  Назви істот і неістот .

Мета. Ознайомити  учнів  з  поняттями  "назви істот", "назви неістот".

           Вчити розпізна­вати  іменники - назви істот  та  іменники -назви неістот, групувати слова за питаннями. Розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Обладнання:  мультимедійна презентація,  предметні малюнки, підручник.

                                                    

Хід уроку

І. Організація класу.

Створення емоційно-піднесеного настрою.

- Повернемось, посміхнемось до гостей і радісно промовимо: «Добрий день»!

- Подивіться на дошку перед вами смайлики з різним настроєм.

- А з яким настроєм ви прийшли на урок?

- То з вашого дозволу я прибираю негативний настрій і залишаю тільки позитивний. Бажаю працювати з гарним настроєм протягом усього уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Каліграфічна хвилинка (Слайд 2)

-Подивіться уважно на дошку і скажіть алфавітну назву букви, яку я вам  пропоную на хвилинці каліграфії. (Ве)

-Давайте її пропишемо у з’єднанні з іншими буквами.

Вв ве ві ви ву во вк

-А яке слово для звуко-буквеного розбору ми запишемо ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Буркотливий,  вайлуватий,

Ходить лісом  дід  кошлатий .

Одягнувся  в   кожушину,

 Мед   шукає   і   ожину .

- Хто  це ?    (  Ведмідь )       ( Слайд 3 )

 

Тлумачення   слова:  ( Слайд 4 )

(Ведмідь — великий хижий звір із густою буро-білою чи чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих горах та на Півночі).

Ведмідь – 7 б., 6 зв., 2 скл. ( Слайд 5 )

- На яке питання відповідає слово ведмідь? (Хто?)

- Складемо речення з цим словом. (Ведмідь – хижий  звір.).

- Як  називається  частина мови,  що  відповідає  на  питання   хто ?  що? (іменник).

- (Перевірка). Перш ніж перейти до ознайомлення нової теми ведмедик хоче перевірити, ваші знання з теми іменник. (1 хв.)

(Слайд 6-7) Гра «Назви рядок…» за вправою 1, с.97. (робота у групах)

  • Що об’єдує слова першого рядка? На яке питання відповідають ці слова? (вони називають живі предмети і відповідають на питання «хто?»)
  • Що об’єдує слова другого рядка? На яке питання відповідають ці слова? (вони називають неживі предмети і відповідають на питання «що?»)

(Діти перевіряють правильність виконання завдання за підручником).

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

За допомогою цього завдання ведмедик хоче ознайомити вас  з поняттям «істота», «неістота». Навчити розпізна­вати  іменники - назви істот  та  іменники -назви неістот, групувати слова за питаннями.   Тому,  темою уроку: Іменники. Назви істот і неістот .  (Слайд 8 )

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нових знань.

1. Пояснення учителя.

Для того, щоб дізнатися на які групи поділяється  іменник, що відповідає на питання Хто?, Що? ми прочитаємо правило з підручника.

2. Робота з підручником. ( Слайд 9 )

3. Читання  правила   з  підручника.  с. 97

4. Колективна робота вправи 2  с. 97. ( Слайд 10 )

(Прочитай текст. Випиши у перший стовпчик іменники – назви істот, у другий -  назви  неістот). Задати дітям питання по тексту.

Фізкультхвилинка ( Слайд 11 )

V. Закріплення знань  учнів.

-Ведмедик  пропонує  вам  завдання : 

1. Робота   в  групах:  ( Слайд 12-13 )

Гра « Засели  будиночок »  (1 хвил.)

1 групапредмети, що відповідають на питання хто? (герої казки «Ріпка»)

2 група -предмети, що відповідають на питання що? (іграшки)

- Який можна зробити висновок? (До людей і тварин ставимо запитання хто? До рослин і речей – питання що?)

2. Самостійне виконання вправи 3. ( Слайд 14 )

VІ. Підсумок уроку.

Гра «Виправ помилки». ( Слайд 15-16 ) (парна робота) (1 хв.)

На конвертах та на екрані з’являються неправильні речення. Діти виправляють помилку і записують на ведмедику. Помилка виправляється і на екрані. (Морквина гризе зайчика. Мелодія грає музикантом. Паркан фарбує хлопчика. Оголошення пише дівчинку. Тераріум мешкає у крокодилі. Акваріум плаває в рибках.)  (Зайчик гризе морквину. Музикант грає мелодію. Хлопчик фарбує паркан. Дівчинка пише оголошення. Крокодил мешкає у тераріумі. Рибки плавають в акваріумі.)

 

VII. Домашнє завдання. ( Слайд 17 )

Підручник  ст. 97, вивчити правило.

Робочий зошит ст. 53 вправа 2 письмово.

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку