Відкритий урок
на тему:
«Іменники. Назви істот і неістот»
Підготувала
вчитель 3- А класу
Брошкова Н.П.
15.12.2020
Тема: Іменники. Назви істот і неістот .
Мета. Ознайомити учнів з поняттями "назви істот", "назви неістот".
Вчити розпізнавати іменники - назви істот та іменники -назви неістот, групувати слова за питаннями. Розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійна презентація, предметні малюнки, підручник.
Хід уроку
І. Організація класу.
Створення емоційно-піднесеного настрою.
- Повернемось, посміхнемось до гостей і радісно промовимо: «Добрий день»!
- Подивіться на дошку перед вами смайлики з різним настроєм.
- А з яким настроєм ви прийшли на урок?
- То з вашого дозволу я прибираю негативний настрій і залишаю тільки позитивний. Бажаю працювати з гарним настроєм протягом усього уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Каліграфічна хвилинка (Слайд 2)
-Подивіться уважно на дошку і скажіть алфавітну назву букви, яку я вам пропоную на хвилинці каліграфії. (Ве)
-Давайте її пропишемо у з’єднанні з іншими буквами.
Вв ве ві ви ву во вк
-А яке слово для звуко-буквеного розбору ми запишемо ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий .
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину .
- Хто це ? ( Ведмідь ) ( Слайд 3 )
Тлумачення слова: ( Слайд 4 )
(Ведмідь — великий хижий звір із густою буро-білою чи чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих горах та на Півночі).
Ведмідь – 7 б., 6 зв., 2 скл. ( Слайд 5 )
- На яке питання відповідає слово ведмідь? (Хто?)
- Складемо речення з цим словом. (Ведмідь – хижий звір.).
- Як називається частина мови, що відповідає на питання хто ? що? (іменник).
- (Перевірка). Перш ніж перейти до ознайомлення нової теми ведмедик хоче перевірити, ваші знання з теми іменник. (1 хв.)
(Слайд 6-7) Гра «Назви рядок…» за вправою 1, с.97. (робота у групах)
(Діти перевіряють правильність виконання завдання за підручником).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
За допомогою цього завдання ведмедик хоче ознайомити вас з поняттям «істота», «неістота». Навчити розпізнавати іменники - назви істот та іменники -назви неістот, групувати слова за питаннями. Тому, темою уроку: Іменники. Назви істот і неістот . (Слайд 8 )
ІV. Сприймання й усвідомлення нових знань.
1. Пояснення учителя.
Для того, щоб дізнатися на які групи поділяється іменник, що відповідає на питання Хто?, Що? ми прочитаємо правило з підручника.
2. Робота з підручником. ( Слайд 9 )
3. Читання правила з підручника. с. 97
4. Колективна робота вправи 2 с. 97. ( Слайд 10 )
(Прочитай текст. Випиши у перший стовпчик іменники – назви істот, у другий - назви неістот). Задати дітям питання по тексту.
Фізкультхвилинка ( Слайд 11 )
V. Закріплення знань учнів.
-Ведмедик пропонує вам завдання :
1. Робота в групах: ( Слайд 12-13 )
Гра « Засели будиночок » (1 хвил.)
1 група –предмети, що відповідають на питання хто? (герої казки «Ріпка»)
2 група -предмети, що відповідають на питання що? (іграшки)
- Який можна зробити висновок? (До людей і тварин ставимо запитання хто? До рослин і речей – питання що?)
2. Самостійне виконання вправи 3. ( Слайд 14 )
VІ. Підсумок уроку.
Гра «Виправ помилки». ( Слайд 15-16 ) (парна робота) (1 хв.)
На конвертах та на екрані з’являються неправильні речення. Діти виправляють помилку і записують на ведмедику. Помилка виправляється і на екрані. (Морквина гризе зайчика. Мелодія грає музикантом. Паркан фарбує хлопчика. Оголошення пише дівчинку. Тераріум мешкає у крокодилі. Акваріум плаває в рибках.) (Зайчик гризе морквину. Музикант грає мелодію. Хлопчик фарбує паркан. Дівчинка пише оголошення. Крокодил мешкає у тераріумі. Рибки плавають в акваріумі.)
VII. Домашнє завдання. ( Слайд 17 )
Підручник ст. 97, вивчити правило.
Робочий зошит ст. 53 вправа 2 письмово.