Перший урок до теми "Дієслово" в 6 класі за підручником Ворон А.А., Солопенко В.А.(з навчанням російською мовою).
Мета: повторити й поглибити знання учнів про дієслово як частину мови; формувати пізнавальні вміння знаходити дієслова в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі здібності використовувати дієслова у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу прищеплювати шанобливе ставлення до славетних постатей українського народу (на прикладі творчості Т.Г.Шевченка), формувати патріотичне ставлення до Батьківщини.
Ключові компетентності:
Уміння вчитися: виробляти вміння в учнів планувати свою роботу, правильно розподіляти час, доводити поставлене завдання до кінця.
Загальнокультурна: розвивати загальнолюдські цінності, викликати інтерес до духовної спадщини українського народу.
Громадянська: формувати почуття патріота своєї держави, прищеплювати любов до оточуючого світу.
Соціальна: закріпити вміння співпрацювати в парах, малих групах; нести відповідальність за свої рішення; підтримувати колективний дух в ході виконання завдань.
Спілкування іноземними мовами: сприяти формуванню комунікативних здібностей та умінь ефективно використовувати знання іноземної мови.
Великодолинський НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів -ліцей»
Урок української мови
в 6 класі
ДІЄСЛОВО ЯК ЧАСТИНА МОВИ. НЕОЗНАЧЕНА ФОРМА ДІЄСЛОВА
Підготувала
Дзекіш Тетяна Федорівна,
учитель української мови та літератури
2018 р.
Мета: повторити й поглибити знання учнів про дієслово як частину мови; формувати пізнавальні вміння знаходити дієслова в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі здібності використовувати дієслова у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу прищеплювати шанобливе ставлення до славетних постатей українського народу (на прикладі творчості Т.Г.Шевченка), формувати патріотичне ставлення до Батьківщини.
Ключові компетентності:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, книжкова виставка, малюнки дітей, презентація, відеозапис.
Учітеся, брати мої!
Думайте, читайте,
І чужому научайтесь, −
Свого не цурайтесь:
Бо хто матір забуває,
Того Бог карає,
Чужі люде цураються,
В хату не пускають…
Т.Г.Шевченко
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
СЛАЙД 2
ІІ. Настановчо – мотиваційний етап.
Розгадування ребуса
Відповідь: дієслово.
СЛАЙД 3
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
Записуємо в зошит:
Шістнадцяте березня
Класна робота
Дієслово як частина мови. Неозначена форма дієслова
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
СЛАЙД 4
СЛАЙД 5
V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Самостійна робота за вправою 407, с.185 (таблиця)
СЛАЙД 6
2. Спостереження-аналіз.
Вправа 40, с.186.
Читати – читання, ходити - хода´, стрибати – стрибок, гомоніти – гомінкий,
чорніти – чорний, подужчати – дужчий, потроїти – троє.
С.186 – 187 (прочитати)
VI. Виконання вправ на закріплення нового матеріалу.
СЛАЙД 7
1. З’єднайте прислів'я. Запишіть їх. Знайдіть та підкресліть дієслова.
Шевченкові твори облетів увесь світ.
Шевченко дужий був не силою, народу великий дар.
Тарасів «Заповіт» то правда жива.
Тарасів «Кобзар» - вічно житиме Тарас.
Тарасові слова – сяють, мов ясні зорі.
Хто з Шевченком знається, і ніколи не забудем.
Ми Шевченка славить будем а словом мудрим.
В наш чудовий час той розуму набирається.
СЛАЙД 8
2.Музична пауза.
Пісня Кузьми Скрябіна на слова Т.Г.Шевченка «Мені однаково…»
СЛАЙД 9
3. Вибіркова робота. Виписати дієслова та визначити їхню форму.
Мені однаково, чи буду
Я жить в Україні, чи ні.
Чи хто згадає, чи забуде
Мене в снігу на чужині —
Однаковісінько мені.
В неволі виріс між чужими,
І, неоплаканий своїми,
В неволі, плачучи, умру,
І все з собою заберу —
Малого сліду не покину
На нашій славній Україні,
На нашій — не своїй землі.
I не пом'яне батько з сином,
Не скаже синові: — Молись.
Молися, сину: за Вкраїну
Його замучили колись. —
Мені однаково, чи буде
Той син молитися, чи ні...
Та не однаково мені,
Як Україну злії люди
Присплять, лукаві, і в огні
Її, окраденую, збудять...
Ох, не однаково мені.
СЛАЙД 10
4.Проблемне запитання
Яку синтаксичну роль виконують дієслова?
СЛАЙД 11
5. Робота в парах.Синтаксична п'ятихвилинка
Прочитайте речення і знайдіть дієслова. Визначте синтаксичну роль дієслів неозначеної форми.
СЛАЙД 12
VII. Домашнє завдання
СЛАЙД 13
VIII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
1. Гра «Миттєва відповідь»
Від поданих слів утворити неозначену форму дієслова (інфінітив).
Синій, спів, жаль, говір, плач, сирота, журба, червоний, нахил, голос, вигляд.
СЛАЙД 14
2. Інтерактивна ра «Я знаю, що…» (метод «Незакінчені речення»).