Дієслово: загальне значення, морфологічні особливості, синтаксична роль.

Про матеріал
Даний матеріал познайомить учнів з новою для них частиною мови, дієсловом. його морфологічними ознаками та синтаксичною роллю в реченні, удосконалювати вміння знаходити дієслова в тексті;
Перегляд файлу

Тема уроку: Дієслово: загальне значення, морфологічні особливості, синтаксична роль.

Мета уроку: познайомити учнів з новою для них частиною мови, дієсловом. Вказати на місце дієслова серед частин мови, визначити його загальне значення, морфологічні особливості і синтаксичну роль.

І. Організаційно-психологічний етап

Мета: забезпечити сприятливу атмосферу для засвоєння учнями необхідних знань. Озвучити тему та мету уроку.

ІІ. Етап перевірки домашнього завдання

 

Мета: перевірити рівень засвоєння попередньо наданих знань. Виявити рівень підготовки класу до засвоєння нових знань. Проконтролювати якість виконання домашньої роботи. Виявити незрозумілі учням теми, на які у подальшому слід повторно звернути увагу.

 

ІІІ. Етап підготовки до активного, свідомого засвоєння знань

 

Мета: організувати та спрямувати пізнавальну діяльність учнів, підготувати їх до засвоєння нових знань. Навчити формулювати мету уроку.

 

ДІЄСЛОВО — самостійначастинамови, щоназиваєдіюабо стан предмета, наприкладстояти, думати, вчитися.

(Вчитель викликає учнів, щоб ті читали певні уривки з підручника)

  •                 На які ж питання відповідає дієслово?
  •                 Які граматичні категорії має дієслово?
  •                 Роль якого члена речення найчастіше виконує дієслово?

 

ІV. Етап узагальнення і систематизації знань

 

Мета: оволодіти на основі знань відповідними навичками й уміннями, які необхідні для ґрунтовного вивчення усього курсу «Української мови»; поглибити знання учнів про лексичне значення слова; сформувати  вміння виділяти багатозначні і однозначні слова.

 Розподільний диктант

Вчитель:я прочитаю вам ряд слів, я пропоную вам у вашому зошити їх записати у три колонки: іменники, прикметники і дієслова. Виконавши цю вправу ми перевіримо не тільки як ви засвоїли новий матеріал, а і те, як добре ви пам’ятаєте матеріал вивчений у минулих класах.

Сонце, йти, писати, білий, літо, школа, малювати, навчання, щасливий, дружба, дружити, дружній.

 

Дієслова, окрім того що називають дію або стан предмету можуть означати вияви ознаки, процес мовлення і мислення, стосунки між людьми, почуття й переживання. У підручнику вам подана табличка з  прикладами, давайте на основі цих прикладів і лексичних значень слів розподілимо слова за цими колонками.

 

Фізкультхвилинка

 

Завдання 3.

Вчитель: Давайте виконаємо вправу, прочитайте прислів’я та поставте, на місці крапок де потрібно, знак пом’якшення.

 

 

V. Етап задавання домашнього завдання

1)Підведення підсумків уроку

- Інтерактивна     вправа    «Мікрофон»

  •    Щотаке дієслово?
  •    На які питання відповідає дієслово?
  •    Наведітьприкладидієслів?
  •    Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?

 

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку