Тема уроку: Дієслово: загальне значення, морфологічні особливості, синтаксична роль.
Мета уроку: познайомити учнів з новою для них частиною мови, дієсловом. Вказати на місце дієслова серед частин мови, визначити його загальне значення, морфологічні особливості і синтаксичну роль.
І. Організаційно-психологічний етап
Мета: забезпечити сприятливу атмосферу для засвоєння учнями необхідних знань. Озвучити тему та мету уроку.
ІІ. Етап перевірки домашнього завдання
Мета: перевірити рівень засвоєння попередньо наданих знань. Виявити рівень підготовки класу до засвоєння нових знань. Проконтролювати якість виконання домашньої роботи. Виявити незрозумілі учням теми, на які у подальшому слід повторно звернути увагу.
ІІІ. Етап підготовки до активного, свідомого засвоєння знань
Мета: організувати та спрямувати пізнавальну діяльність учнів, підготувати їх до засвоєння нових знань. Навчити формулювати мету уроку.
ДІЄСЛОВО — самостійначастинамови, щоназиваєдіюабо стан предмета, наприкладстояти, думати, вчитися.
(Вчитель викликає учнів, щоб ті читали певні уривки з підручника)
ІV. Етап узагальнення і систематизації знань
Мета: оволодіти на основі знань відповідними навичками й уміннями, які необхідні для ґрунтовного вивчення усього курсу «Української мови»; поглибити знання учнів про лексичне значення слова; сформувати вміння виділяти багатозначні і однозначні слова.
Розподільний диктант
Вчитель:я прочитаю вам ряд слів, я пропоную вам у вашому зошити їх записати у три колонки: іменники, прикметники і дієслова. Виконавши цю вправу ми перевіримо не тільки як ви засвоїли новий матеріал, а і те, як добре ви пам’ятаєте матеріал вивчений у минулих класах.
Сонце, йти, писати, білий, літо, школа, малювати, навчання, щасливий, дружба, дружити, дружній.
Дієслова, окрім того що називають дію або стан предмету можуть означати вияви ознаки, процес мовлення і мислення, стосунки між людьми, почуття й переживання. У підручнику вам подана табличка з прикладами, давайте на основі цих прикладів і лексичних значень слів розподілимо слова за цими колонками.
Фізкультхвилинка
Завдання 3.
Вчитель: Давайте виконаємо вправу, прочитайте прислів’я та поставте, на місці крапок де потрібно, знак пом’якшення.
V. Етап задавання домашнього завдання
1)Підведення підсумків уроку
- Інтерактивна вправа «Мікрофон»