ДІЄСЛОВО: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ, українська мова, 7 клас
Мета: повторити й поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак дієслова; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити дієслова в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використовувати дієслова у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу привернути увагу дітей до культурних скарбів України.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
-Які частини мови ми вивчили?
-Назвіть самостійні частини мови.
-Назвіть службові частини мови.
(Визначити самостійні та службові частини мови в реченні.)
Василько торкнувся коней, коні знялися з місця і нешвидко побрели по великому снігу.
-Згадайте, яка частина мови виконує дію предмета?
-Що ми називаємо дієсловом?
(Записати речення, визначити дієслова.)
Море запінилось і кипить, а вітер надув сосни на вершках скелі, і мчить острів на тих чорних вітрилах, як корабель.
Розповідь учителя з використанням узагальнювальної таблиці про дієслово як частину мови.
(підручник)
Закріплення матеріалу.
1 Вибіркова робота .В права 39
(виписати 10 дієслів і поставити до них питання.)
2 Виконання вправи 41.
(Виписати усі форми дієслів)
Гра «Хто більше?»
-До дієслів плаче, дрімає дібрати слова- назви предметів.Пояснити значення дієслів.
VI. Систематизація й узагальнення знань
Подумати і дати відповіді на запитання:
1. Яка частина мови називається дієсловом?
2. Які граматичні категорії властиві дієслову?
3. Яку синтаксичну роль можуть виконувати дієслова?
. Рефлексія.
. Підсумок. Оцінювання .
. Домашнє завдання. Написати есе про сьогоднішній урок.Підкреслити дієслова. .