«Диференціація твердих та м`яких приголосних»

Про матеріал
Розробка логопедичного заняття охоплює в собі різні цілі: освітні, розвиваючі, виховні. Та буде корисною учителям початкової школи, асистенту-вчителя, дифектологам, логопедам.
Перегляд файлу

Тема:  «Диференціація твердих та м`яких  приголосних»                 
Цілі:
1. Освітні:
· Закріплювати в учнів  поняття «твердий та м який приголосний» , вчити навичкам розрізняти «твердий та м який приголосний» ;
· Розширювати словниковий запас;
2. Розвиваючі:
· Розвивати слухову увагу, пам'ять, мислення, асоціативне мислення, розумові операції (аналіз, порівняння, узагальнення);

· Розвиток фонематических процесів (вміння визначати наявність звуку в словах, позицію звуку в словах; навичок звукового аналізу та синтезу);  
· Розвивати зв'язно усну та письмову мову;
· Розвивати міжпівкульні зв'язки;
· Удосконалювати навичку правильного виразного читання;

 Розвивати просторову орієнтацію і координацію тонких рухів кисті і пальців рук.

Розвивати самоконтроль і взаємоконтроль. 
3. Виховні:
· Виховувати любов до рідного краю;
· Виховувати впевненість у своїх силах;
· Виховувати вміння радіти успіхам товаришів.
Обладнання:
· Площинна фігурка  лося, лисички; предметні картинки, назви яких містять твердий та м який приголосний; магнітофон, диск з музикою для динамічної паузи;  індивідуальні дзеркала, картки з цифрами; картки з малюнками; картки зі словами; картки зі схемами слів; масажні м'ячі; промінчики сонця, крапельки дощу; фішки для звуко-буквеного аналізу; дидактичні ігри; логопедичний зошит №2 «Грамотійко» ст.14-15.
                                           

 Хід заняття.

І. Організаційний момент:
1. Привітання. Активізація позитивного настрою.
· Привітання, повернувшись спиною один до одного.
· Привітання, повернувшись обличчям один до одного, але сумним тоном.
· Привітання веселим, бадьорим голосом.
- Яке привітання сподобалося найбільше? З таким настроєм і будемо сьогодні займатися.
2. Дихальні вправи:

Методична порада: виконувати 3 -5 разів,щоб запобігти виникненню голово кружіння. Щоки не надувати.

Вправа «Здування легких предметів»

Мета: укріплювати м’язи дихального апарату й виробляти нижньо-діафрагмальний видих: дути на підвищені предмети ( промінчики сонця, крапельки дощу,сніжинки, папірці).

Вправа «Дуй плавно,різко»

1.Витягнути губи вперед трубочкою і плавно дути на «крапельки, промінчики».

2.Так само, але дути слід різко, коротко,не перериваючи повітряний струмінь

4. Артикуляційна гімнастика.

Виконання вправ: "Жаба посміхається", "Слоник", "Змійка", "Гойдалки", "Смачне варення", "Маляр", "Гармошка", "Прокоти горішок", "Пароплав гуде","Чашка", "Млинець", "Хом ячок ",  "Голочка", "Змійка", "Гойдалка".

ІІ.  Робота по темі:

Сьогодні на занятті будемо продовжувати вчитись розрізнювати тверді та     м які приголосні.

До нас на заняття прийшли лісові жителі. Давайте відгадаємо їх.
Розставте букви по порядку у відповідності з цифрами.

3

7

1

6

2

5

4

с

а

л

к

и

ч

и

(Виставляється площинна фігурка Лисичка.)

4

1

3

2

ь

л

с

о

 

(Виставляється площинна фігурка Лось.)

Вони принесли багато цікавих завдань і сюрпризів:

  1. Складіть звукові схеми цих слів.

 

  1. Складіть слова  знайди серед них зайве.

 

3  4  2   1         2       1                         1

н  ь   і   к        л   е   о  н ь           б  і  л  е  д  ь            и  р  с  ь

 

  1. Виправіть помилку.         КінО по вулиці іде.

                                          Його товариш мій веде.

 

  1. Відшукай у слові СНІГОВИК слова.
  2.  Робота з книжкою «Грамотійко» №2. Ст.14 впр. №5 Зміни слова за зразком (один- багато) та запиши..

  Розвиток ручної моторики і моторики артикуляційного апарату

Розвиток ручної моторики: з масажним м’ячем

Цей  м’ячик не простий                                Я м’ячем круги качаю                    

Весь колючий от який.                                 Назад – вперед його ганяю

Між долоньками кладемо                            Ним погладжу я долоньки

Ним долоньки розітремо                             Ну а потім стисну трішки.

Верх та вниз його качаємо                          Кожним пальцем м’яч притисну

Свої ручки розвиваємо!                               Сильно – сильно.

Можна м’яч качати по кругу                       А тепер останній трюк –

Перекладувати друг – лругу                       М’яч  літає між рук.

Один.два,три,чотири,п’ять

Вже нам час і працювати.

  1. Ізограф (лисиця)
  2. Елементи ПІСКОГРАФІЇ: записати на піску паличкою слово лисиця. Нашими «чарівними перлинками» викласти звуковий аналіз слова. Пояснити.
  3. Склади речення  додавши останнє слово. Ст.15 впр. №13

 

  1.   Розвиваюча гра «Ділимо слова на склади»

Грає 2 команди. Назвати малюнок, «посадити»  у свій вагончик, назвати м який приголосний.

  1. Мімічні вправи. Релаксація.
    Я перетворюю вас в маленькі насіння овочів. Присядьте. Тепле сонечко пригріло насіння, дощик поливав. Насіння росли, росли і стали рослинами. Повільно піднімайте руки, рослини тягнуться до сонечка. Відчуйте напругу. Сильно припекло сонечко, зів'яли наші рослини. Розслабтеся, упустите голову, руки, опустіть плечі і тулуб. Опустіться на присядки. Пішов дощик, ожили рослини, тягнуться сонечку.
    Повторіть розслаблення.
    На грядці виросли чудові овочі. Зобразіть овочі - "товстуна", перетворитеся на овочі - "худеньких".
     
  2.   Розвиваюча гра на килимку «Будиночки для звуків»

Для диференціації та автоматизації твердих і м яких парних приголосних.

      ІІІ. Підсумок заняття.

           Серед поданих слів відшукай «зимові» слова і підкресли букви,

            що позначають  м`які  приголосні.

МОРОЗ, ДОЩ, СПЕКА, ВІТЕР, ЗЛИВА, ЛЮТИЙ, КОЖУХ, СІЧЕНЬ, ХОЛОД, ЗАВІРЮХА, ГРУДЕНЬ, СНІГ, СНІГОВИК.

                              

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку