Тема уроку: Диференціація звуків П - Б
Мета уроку:
1. Навчити учнів розрізняти звуки [п] та [б].
2. Закріпити правильну артикуляцію звуків.
3. Розвивати фонематичний слух та увагу до мовлення.
4. Розширити словниковий запас та розвивати зв’язне мовлення.
Обладнання:
• Картки із зображеннями предметів (папір, банан, паличка, барабан тощо).
• Ілюстрації з літерами П та Б.
• Магнітна дошка та маркери.
• Аудіозаписи слів (за можливості).
• Дзеркальця для відпрацювання артикуляції.
Хід уроку:
І. Організаційний момент (2 хв)
• Привітання.
• Перевірка готовності до уроку.
• Налаштування учнів на роботу.
ІІ. Вступна частина (5 хв)
• Бесіда про звуки П і Б:
• Запитати, чи знають діти слова, що починаються зі звуків [п] і [б].
• Пояснити, що звук [п] - глухий, а звук [б] - дзвінкий.
• Показати артикуляцію звуків [п] та [б] (розглядаємо положення губ, проходження повітря).
ІІІ. Основна частина (30 хв)
1. Вправи на слухову диференціацію (5 хв):
• Вчитель називає слова, що містять звук [п] або [б]. Учні плескають у долоні, коли чують звук [б], та піднімають руку, коли чують звук [п].
Наприклад: “банан, папуга, барабан, паркан, бігти, піч”.
2. Вправи на артикуляцію (5 хв):
• Учні дивляться у дзеркальця та повторюють артикуляційні рухи для звуків [п] та [б].
• Практика вимови складів (па-ба, пі-бі, пу-бу), звертаючи увагу на різницю у вимові.
3. Гра “Вгадай звук” (10 хв):
• Вчитель показує картки із зображеннями предметів, назви яких починаються зі звуків [п] та [б]. Учні називають предмет і визначають, який звук вони чують на початку слова.
Наприклад: показує картку з бананом – учень каже “банан” і визначає перший звук [б].
4. Гра “Знайди пару” (10 хв):
• Вчитель роздає учням картки із зображеннями предметів, що містять звуки [п] або [б]. Діти шукають пару до своєї картки серед однокласників.
Наприклад: “папуга” - “бабуся”.
IV. Підсумок уроку (5 хв)
• Обговорення, які звуки вивчали, чим вони відрізняються.
• Запитати дітей, що їм сподобалося на уроці.
• Похвала за активну участь та старання.
V. Домашнє завдання (3 хв)
• Намалювати 2 предмети, що починаються зі звуків [п] та [б], та розповісти про них на наступному уроці.