Диференціація звуків П - Б

Про матеріал
Цей урок включає різноманітні інтерактивні завдання, які допоможуть дітям краще розрізняти звуки [п] та [б], розвивати їхній слух і вимову, а також забезпечити активну участь у процесі навчання.
Перегляд файлу

Тема уроку: Диференціація звуків П - Б

Мета уроку:

 1. Навчити учнів розрізняти звуки [п] та [б].

 2. Закріпити правильну артикуляцію звуків.

 3. Розвивати фонематичний слух та увагу до мовлення.

 4. Розширити словниковий запас та розвивати зв’язне мовлення.

Обладнання:

  Картки із зображеннями предметів (папір, банан, паличка, барабан тощо).

  Ілюстрації з літерами П та Б.

  Магнітна дошка та маркери.

  Аудіозаписи слів (за можливості).

  Дзеркальця для відпрацювання артикуляції.

Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хв)

  Привітання.

  Перевірка готовності до уроку.

  Налаштування учнів на роботу.

ІІ. Вступна частина (5 хв)

  Бесіда про звуки П і Б:

  Запитати, чи знають діти слова, що починаються зі звуків [п] і [б].

  Пояснити, що звук [п] - глухий, а звук [б] - дзвінкий.

  Показати артикуляцію звуків [п] та [б] (розглядаємо положення губ, проходження повітря).

ІІІ. Основна частина (30 хв)

1. Вправи на слухову диференціацію (5 хв):

  Вчитель називає слова, що містять звук [п] або [б]. Учні плескають у долоні, коли чують звук [б], та піднімають руку, коли чують звук [п].

 Наприклад: “банан, папуга, барабан, паркан, бігти, піч”.

 

 

2. Вправи на артикуляцію (5 хв):

  Учні дивляться у дзеркальця та повторюють артикуляційні рухи для звуків [п] та [б].

  Практика вимови складів (па-ба, пі-бі, пу-бу), звертаючи увагу на різницю у вимові.

3. Гра “Вгадай звук” (10 хв):

  Вчитель показує картки із зображеннями предметів, назви яких починаються зі звуків [п] та [б]. Учні називають предмет і визначають, який звук вони чують на початку слова.

  Наприклад: показує картку з бананом – учень каже “банан” і визначає перший звук [б].

4. Гра “Знайди пару” (10 хв):

  Вчитель роздає учням картки із зображеннями предметів, що містять звуки [п] або [б]. Діти шукають пару до своєї картки серед однокласників.

  Наприклад: “папуга” - “бабуся”.

IV. Підсумок уроку (5 хв)

  Обговорення, які звуки вивчали, чим вони відрізняються.

  Запитати дітей, що їм сподобалося на уроці.

  Похвала за активну участь та старання.

V. Домашнє завдання (3 хв)

  Намалювати 2 предмети, що починаються зі звуків [п] та [б], та розповісти про них на наступному уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 жовтня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку