Тема уроку: Диференціація звуків Т - Д
Мета уроку:
1. Навчити учнів розрізняти звуки [т] та [д].
2. Закріпити правильну артикуляцію звуків.
3. Розвивати фонематичний слух та мовленнєву увагу.
4. Підвищувати рівень мовленнєвої активності учнів.
Обладнання:
• Картки із зображеннями предметів (тарілка, дерево, трамвай, диня тощо).
• Ілюстрації з літерами Т та Д.
• Магнітна дошка та маркери.
• Аудіозаписи слів (за можливості).
Хід уроку:
І. Організаційний момент (2 хв)
• Привітання.
• Перевірка готовності до уроку.
• Налаштування на роботу.
ІІ. Вступна частина (5 хв)
• Розповідь про звуки Т і Д:
• Запитати, чи знають діти слова, що починаються зі звуків [т] і [д].
• Пояснити, що звук [т] - глухий, а звук [д] - дзвінкий.
• Продемонструвати артикуляцію звуків [т] та [д] (розглядаємо положення язика, зубів та губ, проходження повітря).
ІІІ. Основна частина (30 хв)
1. Вправи на слухову диференціацію (5 хв):
• Вчитель називає слова, що містять звук [т] або [д]. Учні плескають у долоні, коли чують звук [д], та піднімають руку, коли чують звук [т].
• Наприклад: “диня, трава, дім, телефон, дуб, трактор”.
2. Вправи на артикуляцію (5 хв):
• Вчитель показує дітям артикуляцію звуків [т] та [д]. Учні повторюють артикуляційні рухи.
• Практика вимови складів із цими звуками (та-да, ти-ди, ту-ду).
3. Гра “Вгадай слово” (10 хв):
• Вчитель показує картки із зображеннями предметів, назви яких починаються зі звуків [т] та [д]. Діти називають зображення та визначають, який звук чують на початку слова.
• Наприклад: картка з трамваєм – учень каже “трамвай” і називає перший звук [т].
4. Гра “Знайди пару” (10 хв):
• Вчитель роздає учням картки із зображеннями та словами, що містять звуки [т] або [д]. Діти шукають пару до своєї картки серед однокласників.
• Наприклад: “тарілка” - “диня”.
IV. Підсумок уроку (5 хв)
• Обговорення, які звуки вивчали, чим вони відрізняються.
• Запитати дітей, що їм сподобалося на уроці.
• Похвала за активну участь та старання.
V. Домашнє завдання (3 хв)
• Намалювати 2 предмети на звуки [т] та [д] та розповісти про них на наступному уроці.