Диференціація звуків Т - Д

Про матеріал
Такий урок включає різноманітні активності, які допоможуть дітям краще засвоїти різницю між звуками [т] та [д], розвиває їх фонематичний слух та закріплює вміння вимовляти ці звуки правильно.
Перегляд файлу

Тема уроку: Диференціація звуків Т - Д

Мета уроку:

 1. Навчити учнів розрізняти звуки [т] та [д].

 2. Закріпити правильну артикуляцію звуків.

 3. Розвивати фонематичний слух та мовленнєву увагу.

 4. Підвищувати рівень мовленнєвої активності учнів.

Обладнання:

  Картки із зображеннями предметів (тарілка, дерево, трамвай, диня тощо).

  Ілюстрації з літерами Т та Д.

  Магнітна дошка та маркери.

  Аудіозаписи слів (за можливості).

Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хв)

  Привітання.

  Перевірка готовності до уроку.

  Налаштування на роботу.

ІІ. Вступна частина (5 хв)

  Розповідь про звуки Т і Д:

  Запитати, чи знають діти слова, що починаються зі звуків [т] і [д].

  Пояснити, що звук [т] - глухий, а звук [д] - дзвінкий.

  Продемонструвати артикуляцію звуків [т] та [д] (розглядаємо положення язика, зубів та губ, проходження повітря).

ІІІ. Основна частина (30 хв)

1. Вправи на слухову диференціацію (5 хв):

  Вчитель називає слова, що містять звук [т] або [д]. Учні плескають у долоні, коли чують звук [д], та піднімають руку, коли чують звук [т].

  Наприклад: “диня, трава, дім, телефон, дуб, трактор”.

2. Вправи на артикуляцію (5 хв):

 

  Вчитель показує дітям артикуляцію звуків [т] та [д]. Учні повторюють артикуляційні рухи.

  Практика вимови складів із цими звуками (та-да, ти-ди, ту-ду).

3. Гра “Вгадай слово” (10 хв):

  Вчитель показує картки із зображеннями предметів, назви яких починаються зі звуків [т] та [д]. Діти називають зображення та визначають, який звук чують на початку слова.

  Наприклад: картка з трамваєм – учень каже “трамвай” і називає перший звук [т].

4. Гра “Знайди пару” (10 хв):

  Вчитель роздає учням картки із зображеннями та словами, що містять звуки [т] або [д]. Діти шукають пару до своєї картки серед однокласників.

  Наприклад: “тарілка” - “диня”.

IV. Підсумок уроку (5 хв)

  Обговорення, які звуки вивчали, чим вони відрізняються.

  Запитати дітей, що їм сподобалося на уроці.

  Похвала за активну участь та старання.

V. Домашнє завдання (3 хв)

  Намалювати 2 предмети на звуки [т] та [д] та розповісти про них на наступному уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 жовтня
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку