Диференційовані завдання з української мови для 2 класу

Про матеріал
Цей дидактичний матеріал допоможе вчителю швидко організувати диференційовану роботу на уроці української мови, попрацювати індивідуально з учнями, які мають різні рівні засвоєння знань. Матеріал, складений на основі творчості поезії рідного краю і фактів Волині.
Перегляд файлу
  1. А. Випиши в алфавітному порядку назви річок. Зроби звуко-буквений аналіз виділеного слова.

 

      Б. Склади речення із виділеними словами. Підкресли головні і другорядні члени речення.

 

 

 

     Волинь, Прип’ять, Західний Буг, Стир,    Турія, Луга, Вижівка, Веселуха, Чорногузка, Цир, Стир, Стохід, Кормин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. А. Спиши прислів’я та приказки волинського краю. Підкресли слова, у яких більше звуків, ніж букв.

Б. Добери схожі за змістом  інші прислів’я та приказки.

 

Де сядеш, там і злізеш..

 

Не в лежня хліб, не в дурня гроші.

 

До Петра сіно й під кущем висохне, а після Петра на кущі сохнути не хоче.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. А. Спиши речення із  ввічливими словами.

Б. Зроби звуко-буквений аналіз виділеного слова.

 

    Була осінь. Вже відлітали птахи і опадало листя. А десь у небі зустрілися дві хмаринки – обидві сірі, сердито-набунтючені і  повні-повнісінькі прохолодного дощику.

  • Привіт, подруго! Як живеться?
  • Здоровенькі були, кумонько! Та вже й дихати мені важко, так водиці багато.

 

                            Фросина Смокович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.А. Випиши в алфавітному порядку назви міст Волині.

 

Б. Склади і запиши чотири речення із цими словами. Зроби звуко-буквений аналіз виділеного слова.2

 

Луцьк, Нововолинськ, Ковель, Горохів, Камінь-Каширський, Володимир-Волинський, Берестечко, Любомль,  Рожище, Устилуг, Ківерці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. А. Спиши перші  дві прикмети. Підкресли слова, в яких більше звуків, ніж букв. Зроби звуко-буквений аналіз одного виділеного слова.

Б. Спиши дві прикмети, які тобі найбільше сподобалися. Зроби звуко-буквений аналіз виділених слів.

 

    Гроза у вересні – до теплої осені.

 

    Багато жолудів на дубі у вересні – сувора буде зима.

 

    Якщо в непогожу  ніч сова голосно ухає – завтра буде ясний день.

 

   Якщо кроти носять багато соломи у свої нори – зима йде холодна.

 

 

 

 

 

 

7. Прочитай текст. Визнач тему і мету тексту.

А. Добери заголовок.

Б. Спиши перший абзац тексту. Зроби звуко-буквений аналіз виділеного слова.

 

     Ось і скінчилась зима довга, сонна, некваплива і мовчазна. Ласкавий сонячний промінець відкрив двері весні, і все навколо захвилювалось. Обережно ступила чарівниця на землю, почала панувати.

    Та враз білі сніжинки знову закружляли в повітрі. Сніг покрив зелені липкі листочки на деревах, щойно народжену травичку. Вони стали безсилі, безпорадні. Холодний сніг випробовує їх на витривалість.

     Та ось весняний вітер прогнав снігові хмари, Сонечко повернуло тепло на землю. І все звеселіло, заплакало від радості. Це злюща зима від заздрості кинула тягар на плечі весні. Але весна витримала його, бо вона не переможна, як жінка.

                                                      Інна Оласюк

 

 

 

 

8. Добери заголовок.

А. Спиши. Який це текст за метою висловлювання.

Б. Запиши текст так, як він тобі запам’ятався.

 

    Ранок робив перші кроки. Сонце ледь-ледь простягало до землі своє проміння, а півень на перелазі співає уже втретє. У сінях брязкала відрами бабуся, у дворі гавкав собака і мукали корови. Я намагалася прогнати від себе сон, який  ніяк  не хотів іти. Сяк – так одяглася і вибігла до колодязя. Роса обливала теплі ноги, і холод пройняв мене. Припала до повного відра. Вода була холодною і на диво солодкою. Коли, нарешті, втамувала свою спрагу,  хлюпнула з відра на обличчя – один, два, три… Сон відразу відступив.

 

                                              Людмила Кух

 

 

 

6. А. Спиши текст, розставляючи розділові знаки.

Б. Напиши твір на тему «Моя мама, як весна».

 

     З давніх-давен люди порівнювали весну з жінкою і це справедливо адже з приходом весни стає тепліше зацвітають весняні квіти 4а це все нам нагадує ніжність і тепло мами

                                               Інна Оласюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Прочитай текст.

А. Добери заголовок. Визнач тему і мету тексту. Випиши слова з тексту, в яких більше звуків, ніж букв.

Б. Випиши речення, яке виражає головну думку тексту. Підкресли в ньому слова, в яких більше букв, ніж звуків.

 

      Одного разу мама розповіла мені легенду про матерів: «Ти бачила коли-небудь немічних жінок? Якщо зустрінеш, то не насміхайся над ними: усю свою силу вони віддали дітям, таким як ти. Якщо ти побачиш будь-де некрасиву жінку, не відвертайся від неї. Знай, що вона принесла в жертву свою красу заради дітей. Ось чому кожна людина, яка живе на землі, сильна і непереможна, бо матері віддали їй усе краще, що мали.»

 

                                           Вікторія Кравчук

 

 

 

11. А. Поділи текст на абзаци за планом.

Б. Добери заголовок до тексту. Запиши текст за поданим планом.

     1. Про що розповідали загадкові гноми?

     2. Що інопланетянам найбільше сподобалось?

    3. Як вони назвали свою планету?

 

   Загадкові гноми розповіли історію своєї планети. Виявилося, що якось  жителі цієї планети приземлилися на Землі, саме на території нашої України. Їм настільки сподобалась краса української землі, українських лісів, озер, полів, що вони захотіли жити серед такої чарівної природи. Інопланетяни вирішили створити штучні дерева, тварин, птахів. А так як природа мертва то і назва має бути своєрідною. Так вони і назвали свою планету Анїарку, тобто – Україна, тільки навпаки.

 

                                         Марія Андрусик   

 

 

 

12. Прочитай текст.

А. Знайди в тексті зачин,основну частину і кінцівку. Які звертання вжиті у тексті? А як ви звертаєтесь?

Б. Добери заголовок  і склади план до кінцівки тексту.

 

     Сонце червоною тарілкою котилося донизу, хмарки розтягувалися і утворювали пасма гір, пропускаючи прохолодний вітерець. А ми залишали свій острівець, нашу улюблену Прип’ять, що вже не одне десятиріччя викохувало на своїх плесах лелек. Це  вона розповідала щоночі казки лілеям, няньчила діточок проворних чайок і ховала від грізного пострілу у своїх заростях диких качок. Це біля неї народжувалися такі люди, як мій дідусь і його односельчани. Як не можна уявити річки без цих людей, так і їх без неї. Додому поверталася з іншими думками і почуттями. Це помітила бабуся і запитала:

- Що сталося, моя маленька?

- Бабусенько, сьогодні я зрозуміла, як важливо бути разом. Тоді в житті ніякі негаразди не страшні. Дуже хочу, щоб і наш народ жив великою дружною сімєю. Тільки тоді Україна буде щасливою. Правда ж ?

- Правда. Спи, сонечко, спи…

 

                                                           Людмила Кух

 

10. Прочитай. Подумай, як переставити частини, щоб вийшов зв’язний текст.

А. Запиши. Добери заголовок.

Б. Визнач тему і мету тексту.

 

   Своїми   розлогими гілками вони   намагалися дотягнутися до сонечка. Вона потрапила в біду: її хтось порубав, поламав гілки, поробив надрізи.  Та ось серед галявини я помітила нахилену берізку, яка наче плакала і простягала свої віти до мене, благаючи про допомогу.  Ми зупинилися на невеликій лісовій галявині, яку оберігали   величезні сосни. «Люди, бережіть красу нашого краю.» Мені було шкода цієї нещасної берізки і хотілося на весь ліс крикнути.

                                           Марія Андрусик

 

 

 

 

 

 

13. Прочитай тексти. Визнач вид кожного тексту.

А. Добери заголовок до кожного. Спиши опис.

Б. Спиши третій текст, ставлячи слова в дужках у потрібній формі.

 

І. Попереду засиніла річка. Сонечко, що піднімалося все вище, вмивало в ній своє личко, заглядало у блакитне дзеркальце і засліплювало ним очі. Перед ними розкинула свої води Прип’ять, свята і чиста ріка моїх дитячих незабутніх літ і мрій.  (Людмила Кух)

 

ІІ. До човна довелося брести, тому я зняла черевики і повільно брьохала водою. За кілька хвилин вже сиділа у човні і сушила ноги. Човен злегка хитнувся і поплив. Повільно минаючи очерет та осоку, віддаляючись від берега. Я Занурила руку у воду. Вона приємно лоскотала пальці і здавалася теплою.   (Людмила Кух)

 

ІІІ. Глянула в небо. По ньому пливли білі (хмарка). Я Дивилася на цей безперервний рух і думала про (люди). Людина, кожна окрема, - маленька, непомітна хмарка. А коли всі разом – то це вже велике хмарище. Починала розуміти, як важливо бути разом. Разом обідати, гребти сіно, веселитися чи сумувати… Головне, щоб разом . Хотіла,  щоб це розуміли всі, щоб були ми єдиною великою (сімя), (народ), ( нація). ( Людмила Кух)  

 

 

 

15. Прочитай текст. Знайди в тексті звертання.

А. Напиши мамі привітання з днем народження.

Б. Напиши мамі листа,використовуючи ввічливі слова і ніжні звертання.

     Мама, матуся, ненька, невтомна бджілка – все це мати. Мамо, незгасна зірко! Низько вклоняюсь тобі. Я живу тобою, твоєю ласкою, твоєю усмішкою. Чи є такі почуття, чи є такі слова, щоб сказати все про тебе, матінко, найрідніша, незабутня! Ти прости мене, люба, за те, що приношу тобі інколи стільки прикрощів!. Ми, діти, не задумуємося над тим, що грубе, не ввічливе ставлення до нашої мами залишає на потемнілому від смутку обличчі перлинки-сльози, вкриває волосся туманцем – білим серпанком сивини, роблячи його схожим на цвіт вишеньки у розмаїтті саду, засвічує зморшки на рівному чолі.

                                             Вікторія Кравчук

 

 

16. Прочитай текст.

А. Склади шість речень про маму.

Б. Напиши твір на тему «Мій перший дзвінок у школі».

    Рідна матусю! Я пам’ятаю, як ти проводжала мене в перший клас. Наказувала добре вчитися. Тоді все для мене було новим: перша літера, перша п’ятірка, перше самостійно написане слово «мама». Так урочисто і трепетно було на душі, коли ми разом крокували до школи: я – першокласниця і ти – моя мама і перша вчителька Світлана Петрівна.

                                          Вікторія Кравчук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Прочитай текст. Так пишуть художні твори.

А. Випиши два речення , підкресли образні вислови, які тобі сподобались.

Б. Пригадай своє найулюбленіше місце відпочинку. Опиши його.

 

   Аж ось показався берег. Я вискочила із човна і побачила щось надзвичайне. Це був чарівний куточок природи – один із тих мальовничих куточків Волині, які неможливо ні з чим порівняти. Невелику округлу місцину оточували густі кущі верболозу. Вони утворювали живу огорожу, що дихала,  хиталася від подиху вітру замріяно щось шепотіла. Перед нами лежали довгі-предовгі покоси, які нагадували мені доріжки, що застеляла бабуся на свята у хаті. Але бабусині – різнокольорові, а ці золотаві і тільки де-не-де зеленкуваті. Пахло сухою травою. Хотілося дихати на повні груди. Хотілося цілу вічність прожити на острівку.

                                                      Людмила Кух

 

 

 

 

 

17. Прочитай. Знижуй голос і роби паузу в кінці кожного речення. Спиши, ставлячи після кожного речення крапку. Який жорстокий вчинок засуджується в цьому тексті?

А. Запиши текст, підібравши до нього заголовок.

Б. Побудуй декілька окличних речень до цього тексту.

 

     Це трапилось восени якийсь нелюд застрелив лебідку лебідь кілька тижнів тужно кричав, ніби людина плакала від горя озеро поволі затягувалось кригою але птах так і не відлетів у вирій, втративши надію знайти свою подругу він загинув від голоду і холоду.

                                      Із газети «Вісник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. Прочитай виразно текст.

А. Спиши виділені речення. Підкресли головні члени речення і встанови зв'язок слів у ньому.

Б. До слова «кликав» підбери близькі за значенням слова. Знайди в тексті споріднені слова, познач корінь.

 

      Раптом у вікно до мене хтось постукав . Гілка яблуні торкалася скла і голосно постукувала. Це був знак. Наш таємний знак. Нарешті до мене прилетів вітер. За стільки днів він провідав мене. Я бачила, як вітер витанцьовував перед вікном, як кликав мене за собою, хотів узяти за руку та все якось не вдавалося. Я чула його поклик і так хотіла піти з ним.

                                       Людмила Кух

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20. Прочитай текст. Добери до нього заголовок. А. Спиши спонукальні речення.

Б. Побудуйте свої спонукальні речення на дану тему.

 

     Я хочу звернутися  до своїх однолітків і сказати їм: «Бережіть природу. Не затоптуйте травичку, там де її можна обминути. Не рвіть квіточок, які сьогодні не так-то часто зустрінеш. Не ламайте гілок на деревах, не руйнуйте пташиних гнізд. Будьте гарними, дбайливими господарями своєї землі».

 

                                           Марія Андрусик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18. Прочитай вірш.

А. Склади самостійно побажання мамі вживаючи лагідні, ніжні слова.

Б. Напиши лист своїй мамі.

 

За безсоннії ночі

І за руки робочі,

За тривогу одвічну

І любов її вічну

Називаєм матусю святою.

Ідемо у життя обігріті її добротою.

Всі стежки наші, всі дороги –

В маминім серці постійні тривоги.

Скільки б літ не минуло,

Скільки зим,

А залишиться той молодим,

Кого мати чекає завжди край воріт.

Поспішайте до неньки, і доньки й сини,

Буде менше у косах її сивини.

                                            Анастасія Кух

 

 

 

 

 

 

 

21. Прочитай текст.

А. Спиши. У кожному реченні підкресли слова, найважливіші для вираження думки.

Б. Дай відповіді на питання тексту.

 

     Блимнув вогник у вікні, почувся плач – народилась дитина. Ще один неоціненний скарб подарував Всевишній людині – життя: вона має право розпорядитись ним, як сама захоче. Для чого ми прийшли в цей світ? Для чого ми живемо? Як прожити життя, щоб залишити після себе хороший слід? Це вічні питання і вічна тема для роздумів і розмов.

 

                                         Юлія Домашич

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23. Прочитай вірш.

 А. Спиши першу строфу вірша. Підкресли головні і другорядні члени у виділеному реченні.

Б. Спиши третю строфу вірша. Встанови зв'язок слів у виділеному реченні, Зроби звуко-буквений аналіз підкреслених слів.

 

Тиха-тиха ніч навколо.

Вітер тупає по листю.

Мов монетка, жовтим колом

Світиться ліхтарик – місяць

 

Блимають сонливо зорі,

Поза хмарами дрімають,

Наче у молочне море,

У нічний туман пірнають,

 

А тоді ліниво гаснуть.

Вітер все хитає грушу

Місяця ліхтарик ясний

Тихо котиться в калюжу.

                    Ольга Петрик

 

 

 

 

 

24. Прочитай уривок з вірша Анатолія Базелюка. Що сталося з улюбленим місцем дітей? Хто міг таке зробити? А ви любите природу?

А. Спиши четверту строфу, підкресли головні і другорядні члени речення.

Б. Встанови зв'язок у виділеному реченні. Зроби звуко-буквений аналіз двох слів з подовженими звуками.

 

А ось і наша вже галявка,

Що казкою Марійка зве.

Та чи вона це? Ні, не вірю –

Все тут, як мертве, неживе.

На кленах гілля поламали,

В берізки сльози з рани йдуть,

У дуб гвіздків понабивали –

Все для розваг якихсь, мабуть.

А скільки пляшок і бляшанок,

Паперу, різного сміття!

Давайте, друзі, нашу казку

Ми знов повернем до життя.

          Я дуже ніжно і гарненько

Берізці ранку заліпив.

А друг мій Ігор, ніби лікар,

Дубів і кленів оживив.

Марійка все сміття прибрала,

Все до одного папірця.

А ми у яму закопали –

Трудились дружно до кінця.

22. Прочитай.

А. Випиши речення із звертаннями.

Б. Із виділеним звертанням побудуй нові речення.

 

      Доброго ранку, моя Україно! Доброго, милого ранку! Саме так я звертаюсь до рідної мами, бо я – її любляча донька. Саме так я звертаюсь до України, бо я – українка.

      Рідна моя Україно! Всю тебе не охопити думкою й уявою, не змалювати на папері, не розказати словами, бо – ти вміщаєшся лише в серці.

                                        Марія Оласюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25. Прочитай вірш.

А. Склади питання до виділеного речення.

Б. Встанови зв'язок слів у виділеному реченні.  Зроби звуко-буквений аналіз підкресленого слова.

 

Стулила бджілка пильні свої очі.

Затихли хліборобські голоси.

Вишневим ароматом чарівної ночі

Поснули ріки, бори і ліси.

Погасло сонце й впало на тополі.

Сова, здійнявшись, полетіла ввись,

А вітер тихим пензликом у полі

Малює зорі, місяця і ніч.

                                 Людмила Ковальчук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27. Прочитай вірш.

А Випиши слова, вжиті у переносному значенні.

Б. Випиши слова, що мають декілька значень.

 

Ось туляться до огорожі дивні мальви,

Ледь-ледь присівши у густу траву.

Вони, як і бабуся, давні-давні,

Але цвітуть. Як і вона цвітуть.

Їм сниться журавель, що лине в небі

І кличе за собою в синю даль,

Та міцно врісся корінь в рідну землю,

І синь відтінює посивіла вуаль.

Вони старенькі – мальви і бабуся,

А сяють теплим сонцем весняним,

Вдивляюсь пильно, щоби не забуться

Очей тих квіт і долоні запашні.

                                       Людмила Радкевич

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28. Прочитай вірш.

А. Спиши. До виділених слів постав питання.

Б. Склади із виділеними словами нові речення, щоб їхнє значення змінилося.

 

Напиши мені лист,

Щоб зірки усміхались,

І щоб осінь летіла

В золотий падолист,

Щоб лелеки у полі

До весни повертались

І літали в вікні

Опівночі сни.

                        Раїса Крат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26. Прочитай вірш.

А. Випиши слова у прямому значенні.

Б. Випиши слова у переносному значенні.

 

Літо піну білу на річках колише,

Синім птахом виліта на шлях.

В золоті тепла квітують липи,

І рої бджолині в чебрецях

 

Стріха повна щедрим і невтомним

Співом легкокрилих ластів’ят,

А старі лелеки вже готовлять

У дорогу довгу  лелечат.

 

Втомлено на шлях сідає вечір –

Чорновусий лагідний дідусь,

І дитинство ніжно і сердечно

Лине з теплим літом в далину.

                              Раїса Крат

 

 

 

 

 

 

 

 

29. Прочитай вірш.

А. Підбери до виділеного слова синоніми.

Б. Знайди в тексті синоніми, самостійно добери ще декілька.

 

І знову осінь на дворі,

І знову осінь.

Кружляє в небі падолист

Жовтнева просінь.

 

Гуде і виє, виграє,

Пустує вітер

Мороз безжально обпалив

Осінні квіти.

 

Хтось тихо бродить – не до сну,

Зайти, мов просить.

Це осінь стука у вікно,

Це просто осінь.

                           Марія Матвійчук

 

 

 

 

 

 

 

30 Прочитай вірш.

А. Знайди в тексті антоніми , випиши їх.

Б. З антонімами, які є у вірші, склади речення.

 

Прийшла зима. Сніги, негода,

Та пережити все це мушу.

Прийшла зима в природу

Та дяка богу, що не в душу.

 

В душі моїй квітує літо.

Ще так ніколи не було.

І серце вірою зігріте,

Та божим лагідним теплом.

 

Для того нам потрібна віра,

Щоб жити в ній і день, і ніч.

Я лиш недавно зрозуміла,

Наскільки це важлива річ.

                                Наталія Здрок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичний матеріал

 з української мови для 3-ого класу

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Підготувала  Вознюк Л. П.

 

 

 

 

Дидактичний матеріал

 з української мови для 3-ого класу

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Підготувала  Вознюк Л. П.

 

 

 

Мова

і

 мовлення

 

 

 

 

 

 

Мова

і

 мовлення

 

 

 

 

 

 

 

Текст

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст

 

 

 

 

 

 

 

Речення

 

 

 

 

 

 

 

 

Речення

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово. Значення слова

 

 

 

 

 

 

 

Слово. Значення слова

 

 

 

 

 

 


Готуємось

до контрольної роботи 

 

 

Готуємось

до контрольної роботи     


 

 

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку