Урок з української мови у 2 класі "В. Сухомлинський. Сиві волосинки"

Про матеріал
Урок-подорож за темою "В. Сухомлинський. Сиві волосинки" Мета: розвивати писемні, читацькі та мовленнєві вміння і навички; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до матері, до праці.
Перегляд файлу

Українська мова

2кл.

Тема:В. Сухомлинський. Сиві волосинки.

Мета: розвивати писемні, читацькі та мовленнєві вміння і навички;  збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до матері, до праці.

Обладнання: презентація, корабель, жетони, книга «Серце віддаю дітям».

Хід уроку

  1. Організаційний  момент. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні урок у нас незвичайний. Ми з вами відправимося у подорож ось на цьому кораблі. Наш корабель зайде у різні порти, та у кінці ми зайдемо у бухту «12». Але ви, мабуть, знаєте, що подорожування по морю – це небезпечна справа. Нам можуть зустрітися і айсберги, і підводне каміння, і рифи. Тому треба бути дуже уважним та обережним. І так ми відпливаємо.

Але не всі були уважні й ми наткнулися на підводне каміння.

 Перша наша зупинка. Капітан корабля хоче подивитися, як ви знаєте укр. слова. Він пропонує гру «ХО».

  1. Задумчивый - задумливий(х)         х о х х о
  2. Муравейник – мураха            (о)
  3. Рябина – горобина                  (х)                        1 жетон
  4. Искать – шукати                       (х)
  5. Мужество – захист                  (о)

Поставте оцінки.

Пливемо далі. Друга зупинка буде у порту.

«Домашнє завдання».              

-Яке оповідання ви сьогодні читали?

  • Хто його автор?
  • Що почули діти в лісі весною?
  • Знайдіть, яку пісню співала береза і що хотілося зробити, слухаючи її?
  • Яку пісню співав дуб, верба та горобина?

                                                                                         1 жетон

Ми пливемо у бухту «Диктовка». Прописати  букви  а є і є о є и

Треба замість … поставити українські букви.

* Заєць, лисиця, ведмідь, працьовита бджола, його мяч. ( Підкреслити укр. букви, поставити наголос)

  1. Вивчення нового матеріалу.

Відпливаємо з цього місця. Наступну зупинку зробимо у бухті          «Вивчення нового матеріалу».

  1. Сьогодні на уроці будемо вивчати ще одне оповідання                            В. Сухомлинського «Сиві волосинки».

В. Сухомлинський –видатний педагог, вчитель, який займався проблемами виховання школярів. Він написав чимало книжок, ось одна з них «Серце віддаю дітям». Розгляньте уважно портрет письменника. Зверніть увагу на його виразні очі, націлений уперед погляд, добру посмішку.

Адже ось перед нами негайно, несподівано з’явився «Айсберг» з новими словами.

( сиві, тиждень, хвилина, небезпека, поруч )

* Будь ласка, послухайте уважно текст.

  • Хто головні герої?
  • Про що розповідається в тексті?

* Читання оповідання «ланцюжком»

  • Яке горе посріблило волосинки в мами?
  • Яку радість може принести Олеся мамі?
  • Розгляньте малюнок і скажіть, як Олеся допомагає мамі?
  1. Продовжуємо подорож й зупинимось у порті «Віршів».

Вивчення нових слів:  сніданок – завтрак, господарка – хазяйка,                      кухлі – кружки.                     

  1. малюнок «Допомога вдома»
  • Про кого цей вірш?
  • Прочитайте ще раз цей вірш самостійно.
  • Заучування вірша напам’ять.
  1. Остання зупинка «Мовленнєві вправи».

* Розгляньте малюнки і розкажіть 3-4 речення про «Маленьку помічницю».

Читання вчителем зачину, складання речень учнями, кінцівка.

Закінчилась подорож, хоч до бухти «12» ми ще не дійшли, але ми дуже добре попрацювали сьогодні. Скільки всього балів ви отримали? («червоні» - 12б., «жовті» - 9б.)

  1. Підсумок уроку
  • Яке оповідання вивчили?
  • Які запам’ятали нові слова?
  • Вправа «Незакінчене речення»
  1. Домашнє завдання

 

1

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку