Цікавий урок математики з елементами інтеграції що збагатить знання учнів цікавинками про природу, сприятиме розвитку логічного мислення, пам'яті, математичного та зв'язного мовлення; разом сприятиме вдосконаленню обчислювальних навичок.
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладненізадачі на зведення до одиниці
Мета: закріплювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, вправляти учнів у розв’язуванні задач на зведення до одиниці; збагачувати знання учнів цікавинками про природу, розвивати логічне мислення, пам’ять, математичне та зв’язне мовлення; виховувати інтерес до математики та природознавства. вдосконалювати
Обчислювальні навички; розвивати увагу; виховувати інтерес до предмета,вміння використовувати математичні вміння у житті,розвивати пізнавальний інтерес .
Хід уроку
Добрий день і в добрий час. Рада, діти, бачить вас.
Працювати починаймо, за знаннями в світ пірнаймо.
ІІ. Повідомлення теми і мети. Усний рахунок
«обчислювальний ланцюжок»
Швидко порахуйте, діти,
Скільки буде до 200, 600 додати?
Ще 400 додайте
Й швидко відповідь вгадайте.
Суму поділіть на 100 і ще на 2,
10 раз візьміть по стільки
і надвоє розділіть.
А від того, що в вас вийшло
14 відніміть.
На однакові добутки розкладемо.
До одного з них 7 додайте
і відповідайте.
Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Я назвала його Урок-дайвінг.
-Хто з вас знає, що таке дайвінг?
Дайвінг (англ. Scuba diving) або пірнання — одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою.
Його прабатьком вважається Жак-Ів Кусто— французький дослідник Світового океану, фотограф, режисер, винахідник, автор великої кількості книг і фільмів.
У 1943 році разом зі своїм партнером розробив та випробував акваланг. (легке водолазне спорядження для занурення на глибину до 300м)
А пірнатимемо ми на узбережжі материка, який почали вчити на минулому уроці природознавства Південна америка А щоб виконати всі завдання, потрібно буде застосовувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики.
Допуском до занурення буде правильно виконане домашнє завдання. Обміняйтесь зошитами та перевірте його наявність.
Завдання 653
1) 288 953 : 7 = 41 279;
2) 7406 : 7 = 1058;
3) 330 · 3 – (690 + 125) = 175;
4) 240 : 8 + 70 · 3 – 100 = 30 + 210 – 100 = 240 – 100 = 140.
Завдання 654
Один прямокутникматимедовжину 4 см, ширину 3 см:
4 см · 3 см = 12 см 2 — площа.
Другийпрямокутникматимедовжину 6 см, ширину 2 см:
6 см · 2 см = 12 см 2 — площа.
ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.
Південна Америка є четвертим за площею материком світу. Він цілком лежить у західній півкулі й майже повністю — у південній. Південна Америка омивається Атлантичним і Тихим океанами. На заході височать гори Анди (Мідні гори), з них видобувають мідь; вони часто вивергаються. У центрі та на сході — величезні рівнини, найбільша з яких — Амазонська низовина. Нею протікає найповноводніша річка світу Амазонка. Біля якої країни ми будемо в ролі драйверів ви дізнаєте сь написавши математичний диктант.
.
Математичний диктант
Відповіді: 70; 620; 56; 1000; 7; 260; 168; 350; 180.
н е в е у с Венесуела (Республіка Венесуела) знаходиться у північній частині південноамериканського континенту. Дане держава входить до складу країн Латинської Америки. У перекладі з іспанської мови слово "Венесуела" означає "маленька Венеція".
Атлантичний океан і Карибське море омивають Венесуели з північної сторони. Держава межує з Бразилією, Гайаною і Колумбією.І спанська мова визнається державною мовою. Каракас - це столиця Республіки Венесуели Карибське узбережжя - гордість Венесуели. Ця країна має приблизно три тисячі кілометрів берегової лінії, а також близько ста островів. І ця обставина зводить Республіку Венесуели в ранг районів, які мають найбільшу перспективу для морського відпочинку.
Який найвищий водоспад світу (Анхель)
Від найменшого числа до найбільшого
Робота в групах Анхель — так називається найвищий водоспад у світі. Він знаходиться в південноамериканській країні Венесуела. Висота водоспаду складає більше 1000 метрів. Знаходиться це диво природи у важкодоступних місцях, тому не кожному може пощастити його побачити....
Цікаві факти
Каліграфічна хвилинка. Вибірковий числовий диктант. Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа.)
Площа Південої Америки — 18 млн км² (4-е місце серед континентів). Протяжність з півночі на південь — (приблизно) 7350 км. Протяжність із заходу на схід — (приблизно) 4900 км.
Через всю територію Бразилії тече сама найбільша річка в світі Амазонка, що має більш 500 приток. Найвищий водоспад у світі «Анхель» знаходиться на південному сході Венесуели. Висота водоспаду 1054 метри.
А Болівія знаменита найвисокогірнішою столицею світу Ла-Пас, вона розташована на висоті 4100 метрів.
Прочитайте числа, які записали. 18000000км 2, 7350, 4900, 500, 1054, 4100
– Назвіть найбільше число. (
Назвіть найменше число
Яка цифра є у запису кожного з чисел? (0)- Як називаються ці числа? Багатоцифрові.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ми будемо ділити багатоцифрові числа, і розв’язувати задачі на зведення до одиниці
Гра «Дозвіл». Вправа на увагу: геометричний ряд.
Пірнання під воду це процес, який подолає тільки здорова людина. Тому нам потрібно отримати дозвіл на занурення. Виконуючи наступну вправу, ми перевіримо ваш зір, пам’ять та увагу.
Діти впродовж 6 секунд дивляться на зображення геометричний фігур і намагаються запам’ятати якомога більше інформації. Після цього дають відповіді на запитання:
-Скільки геометричних фігур на малюнку? (6)
-Яких кольорів зображені фігури? (зелений, синій, червоний)
-Якого кольору ромб? (зеленого) – Скільки багатокутників на малюнку? (4)
– Скільки трикутників?(1)
– Назвіть фігури червоного кольору?( прямокутник)
– Назвіть фігури синього кольору? (, круг)
Приклади записані на дошці. На виділених жирним шрифтом числах прикріплені зображення риб, які водяться в океанах поблизу Пд Америки Діти називають відповідь, підходять до дошки, на зворотній стороні рибки розміщено інформацію про неї, яку знайшли діти, готуючись до проекту з природознавства.
№655 9 : 4 26 : 8 32 : 5 55 : 7 87 : 9 56 : 6 Завдання 655 (усно)
1) 9 : 4 = 2 (ост. 1); 4) 55 : 7 = 7 (ост. 6);
2) 26 : 8 = 3 (ост. 2); 5) 45 : 6 = 7 (ост. 3).
3) 32 : 5 = 6 (ост. 2);
Знайти відповіді з рибкою і прикріпити
Вивчення нового матеріалу. Гра «Дайв-інструктор».
Завдання 657 (пояснення одним з учнів нового матеріалу біля дошки)
Завдання 657 (письмове виконання завдань з поясненням на дошці)
19 187 : 7 = 2741
Первинне закріплення. Вправа «Перше занурення» (біля дошки з поясненням)
120 865 : 5 = 24 173
148 460 : 4 = 37 115 57 128 : 8 = 7141
(«Все добре», «Стоп», «Занурення», «Підйом», «Тримайтесь поруч», «Проблеми», «Закінчується повітря» .)
Учитель називає знак, а учні показують його.
1) 563528 : 7 Перевірка: × 80504
2) 121824 : 6 Перевірка: × 20304
3) 98765 : 5 Перевірка: × 19753
4) 162432:8 Перевірка: × 20304
За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 152 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 95 л повітря 1 дайверу?
1) 152 :4= 38(л) – 2 дайвери за 1 хв,
2) 38:2= 19 (л) – 1дайвер за 1 хв,
3) 95:19= 5(хв)
5 кг : 2 = 5000 г : 2 = 2500 г = 2 кг 500 г;
10 м : 4 = 1000 см : 4 = 250 см = 2 м 50 см;
1 дм : 5 см = 10 см : 5 см = 2;
1 год : 3 = 60 хв : 3 = 20 хв
)Завдання 656 (усно)
1) 120 : 30 = 4 (раз.) — у 4 рази в бочці води більше, ніж у бідоні;
2) 120 – 30 = 90 (л) — на 90 л води в бочцібільше, ніжубідоні;
3) 60 · 6 = 360 (л) — води в 6 каністрах;
4) 60 : 30 = 2 (раз.) — у 2 рази води в каністрібільше, ніж у бідоні;
5) 120 – (30 + 60) = 30 (л) — на 30 л води більше вбочці, ніж у каністрі та бідоні разом;
6) 120 · 3 + 30 · 4 = 360 + 120 = 480 (л) — води разом у трьохбочках і чотирьохбідонах.
Завдання 658
Учніколективноскладаютькороткуумовузадачі.
2 сівалки — 12 год — 96 га
1 сівалка — 7 год — ? га
Самостійнозаписуютьрозв’язаннязадачі. Деякимучням учитель можедати вдопомогу план розв’язання.
1) Скількигектарівможназасіятиоднієюсівалкою за 12 год?
2) Скількигектарівможназасіятиоднієюсівалкою за 1 год?
3) Скількигектарівможназасіятиоднією такою сівалкою за 7 год роботи?
Розв’язання
І спосіб
1) 96 : 2 = 48 (га) — однієюсівалкою за 12 год;
2) 48 : 12 = 4 (га) — однієюсівалкою за 1 год;
3) 4 · 7 = 28 (га) — однієюсівалкою за 7 год;
(96 : 2 : 12) · 7 = 28 (га)
ІІ спосіб
1) 96 : 12 = 8 (га) — двомасіялками за 1 год;
2) 8 : 2 = 4 (га) — однієюсівалкою за 1 год;
3) 4 · 7 = 28 (га) — однієюсівалкою за 7 год;
Відповідь: 28 га можназасіятиоднієюсіялкою за 7 годин.
2. Гімнастика для очей
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
ПІДСУМОК УРОКУ. Вправа «Враження від занурення».
Складання сенкану
урок-дайвінг
цікавий, захоплюючий
пірнали, занурювались, розв’язували
Це дуже захоплюючий урок.
Супер (клас, знак дайвера «Все добре»
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання булонайцікавішим?
— Що здалосяскладним?
— З яким настроєм йдете з уроку?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 661; 662 (с. 108–109).
Завдання Задумайте число, додайте до нього 3, помножте отриману суму на 6, відніміть від добутку задумане число, потім відніміть ще 8 і, нарешті, поділіть результат на 5. Тепер скажіть результат, а я скажу, яке число ви задумали.
324 : 54 =
144 : 12 =
800 : 80 =
126 : 14 =
171 : 57 =
96 : 12 =98 : 14 =
|
1