Урок "Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування рівнянь. Задачі на дві дії."

Про матеріал
Урок-квест з математики «Подорож у країну Мультляндію». Урок допоможе дітям закріпити отримані знання.
Перегляд файлу

Урок-квест

з математики «Подорож у країнуМультляндію»

 

Тема. Додавання і  віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування рівнянь. Задачі на дві дії.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.

Вчитель. Діти, готуючись до уроку  математики я приготувала для вас незвичайні подарунки. Приготуйте праву долоньку для подарунків.

   Я дарую вам щиру посмішку,  любов,  доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам покладу увагу, кмітливість, старанність, охайність – усе те, що вам необхідне на уроці.  А для того, щоб у вас був добрий настрій — поділіться один з одним своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).

Сподіваюсь, у вас, на душі стало тепліше. Тепло ваших сердець нам буде потрібно протягом  уроку.

ІІ. Визначення теми і мети уроку. Мотивація  навчальної діяльності.

 Сьогодні на  уроці математики ми будемо закріплювати вивчені способи додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язувати рівняння і задачі. Я пропоную провести його у формі квесту. Квест – це подорож, пригода, гра. Тож сьогодні ми відправляємось в подорож. На вас чекають завдання різної складності, розв’язавши які ви врятуєте казкових героїв, які потрапили у біду.

- Отже, чого ви очікуєте від цього уроку? (Буде цікаво, допоможемо тим, хто чекає на допомогу, будемо розв’язувати задачі та приклади..)

- Сподіваюся, що ваші очікування здійсняться.

  • На уроці ми будемо працювати в групах. Прошу вас обрати лідерів та хранителів часу.
  • А зараз лідери груп візьміть конверт із  закодованою назвою вашої команди.

 

Завдання 1. Розташувавши двоцифрові числа у порядку зростання, ви отримаєте коди,та дізнаєтесь назву своєї команди.

                     (Кожна команда отримує  закодовану назву своєї команди)

(У конвертах розрізані коди за допомогою яких діти складають назву команди)

І команда:

93

59

21

89

15

25

44

99

61

К

Г

О

Й

П

М

А

И

А

15

21

25

44

59

61

89

93

99

П

О

М

А

Г

А

Й

К

И

 

 

 

 

 

ІІ команда:

49

98

11

34

50

73

79

82

94

Е

И

В

С

З

Н

А

Й

К

11

34

49

50

73

79

82

94

98

В

С

Е

З

Н

А

Й

К

И

Картинки по запросу всезнайки математики

C:\Users\Admin\Desktop\4712_1439274951_savers.jpg

 

 

 

 

ІІІ команда:

19

49

50

69

83

94

67

25

35

Р

І

В

И

К

И

Н

Я

Т

19

25

35

49

50

67

69

83

94

Р

Я

Т

І

В

Н

И

К

И

 

ІV команда:

25

44

21

15

89

93

61

99

59

З

У

О

Р

И

К

Н

И

М

15

21

25

44

59

61

89

93

99

Р

О

З

У

М

Н

И

К

И

Похожее изображение

Похожее изображение

 

 

V команда: (інклюзія)

25

41

23

17

87

57

65

М

У

О

Ч

И

Ч

К

17

23

25

41

57

65

87

Ч

О

М

У

Ч

К

И

 

 

  • Діти, сьогодні вранці, по дорозі до школи, листоноша вручив мені ось цього листа для вас. Дивно, але лист не має зворотної адреси! Тож послухайте і скажіть, хто міг його надіслати?

                 (Вчитель розкриває конверт, читає лист)

«Любі діти! Ми потрапили у біду. Зла відьма зачарувала нас. Порожньо і сумно стало в нашій країні. Всі жителі країни, звертаються до вас по допомогу. Знаємо, що завдяки вашій кмітливості, розуму, бажанню допомогти – ви обов’язково нас визволите! Поспішіть, бо часу обмаль »

(Відповіді: казкові герої, Баба Яга, герої мультфільмів)

- Тож чи готові ви, діти, до рятувальної місії? Не боїтеся? Добре, тоді вирушаємо!

Завдання 2. Щоб, дізнатися куди ми сьогодні потрапимо та кого будемо рятувати, треба виконати наступне завдання  квесту. Підказку ви знайдете у себе під партою.

(Капітани команд беруть конверти, в яких знаходяться пазли, щоб прочитати назву країни, необхідно розв’язати рівняння)

-  Розв’язуючи рівняння, ви складете пазл з зображенням та назвою країни, мешканці якої  потребують вашої допомоги.

1 група:                       2 група:            5 група: (інклюзія)

Х + 37 = 61                63 – Х = 37       12 + Х = 17

3 група:                         4 група:          

Х – 13 = 19                19 + Х = 36         

- То як називається країна, в яку ми вирушаємо, щоб врятувати її мешканців від чар злої відьми? (Діти читають назву «Мультляндія»).

- А хто мешкає в цій країні? (Герої мультфільмів)

- Діти, який вид транспорту оберемо, щоб дістатися країни Мультляндії?

(Автомобіль, потяг, літак..).

- Який з них найшвидший?

- Так, я теж гадаю, що найшвидший транспорт, яким ми можемо потрапити до Мультляндії – це літак. Розправили крила – летимо!

(Діти іметують політ літака)

ІІІ. Основна частина

Зупинка 1.

  • От ми , діти і на місці! Перша наша зупинка – це селище «Математичних виразів». Кого ж ми зараз будемо рятувати?  Завдання ви знайдете в класній бібліотеці.

(У бібліотеці  конверти із завданням)

Завдання. Розв’яжіть вирази, і ви дізнаєтеся кого у цьому селищі зачаклувала зла відьма.

1 група:                                                        2 група:

62 – 47 + 24 =      (39 – Бу)                     82 – 39 + 24 =67

19 + 59 – 38 =      (40 – ра)                     28 + 17 – 30 =15

12 – 7 + 39 =        (44 – ті)                      27 + 50 – 9 = 68

78 + 19 – 27 =      (70 – но)                     55 + 25 – 10 =70

3 група:                                                         4 група:

38 + 45 – 19 =64                                          82 + (95 – 77 ) = 100

17 + (56 + 5) =78                                         45 + 17 – 8 =54

38 – (46 – 39) =31                                        86 – 38 + 12 =60

66 + 17 – 83 =0                                            22 + (84 – 55) =51

5 група: (інклюзія)

7 + 5 + 3 =15

(21 + 6) + 4 =31

4 + 14 – 10 =8

11 – 3 + 6 =14

(спочатку перевірити результати за допомогою сигнальних карток, а потім читати ім’я героя)

  • Молодці! Ви чудово впоралися із завданням.  З якого  мультфільму цей казковий герой?

(На картинці Буратіно).

  • Пригадайте, з чого тато Карло зробив Буратіно? (Відповіді дітей)
  • А що, ще роблять із дерева? (Відповіді дітей)
  • Останнім часом на планеті вирубується дуже багато дерев і це дуже непокоїть нашого Буратіно.  Він просить нас допомогти зберегти дерева, подумайте, як ми це можемо зробити?  (Відповіді дітей)

Фізхвилинка

  • Ви напевно трохи стомилися? Я пропоную відпочити разом з веселими гномами.

Зупинка 2.

- Відправляємося далі. Ми  опинилися з вами у дрімучому лісі «Задач».

Завдання непросте чекає знову, нам допоможуть капелюхи кольорові.

Завдання ви знайдете у будинку гнома. Колір конверта із завданням відповідає кольору вашого капелюшка.

  • Ви отримали задачу. Давайте  познайомимося з її змістом.

Задача:

    На дачі у Петренків росло 17 фруктових дерев. Восени дідусь посадив ще 5 яблунь і 3 вишні. Скільки фруктових дерев стало в садку Петренків?

A description... (вчитель) Читаю задачу. Проводимо аналіз задачі.

  • Кожна група отримала своє завдання для вирішення цієї задачі уважно його прочитайте і виконайте. Яке завдання отримали жовті капелюхи?

A description...

1команда: розв’язати задачу по діях с поясненням.

 

- Вам зрозуміле завдання? Працюйте. Яке завдання у червоних A description...капелюхах?

 

2 команда: скласти план розв’язання задачі.

 

- Питання є? Якщо ні, починайте складати план до задачі. Яке завдання у синіх капелюхів?

A description...

3 команда: Познайомитися із розв’язанням задачі та скласти обернену задачу.

Ви впораєтеся із завданням? Працюйте.

A description...

4 команда:  1)Познайомитися із розв’язанням задачі та знайти інший спосіб розв’язання цієї задачі.

1)5+3=8(д.) – посадив дідусь восени;

      2)17+8=25 (д.)

Відповідь: у садку стало 25 фруктових дерев.

A description...

5 команда: (інклюзія) – Розв’язати задачу користуючись опорною схемою.

  • Створити фото колаж і повідомити, що станеться якщо люди не перестануть вирубувати дерева.

(Почергова перевірка виконання завдань)

Перевіримо як команди справилися із завданнями.

  • Перша- червоні капелюхи
  • Про розв’язання задачі розкажуть жовті капелюхи. Вам слово.
  • Цю задачу можна було б розв`язати виразом. Який вираз склали зелені капелюхи.
  • Вам необхідно було дати відповідь на питання. Прочитайте його та прокоментуйте відповідь.
  • І над складанням оберненої задачі працювали сині капелюхи.
  • А що трапиться, якщо люди вирубуватимуть дерева. Слово чорним капелюхам.
  • Молодці, діти, ще одних  героїв ви звільнили від чар. З якого вони мультфільму?

(малюнок лісових гномів  та Білосніжки з мультфільму «Білосніжка і сім гномів»)

ІV. Заключна частина

  • А чи хочете ви дізнатися, хто ж зачарував усіх наших героїв?
  • У ваших скриньках є записки з ім’ям цієї лиходійки. Використавши дзеркальце ви прочитаєте у дзеркальному відображенні її ім’я.

(Кожна група отримує записку, де у дзеркальному відображенні діти читають імя відьми – Магіка. Показую портрет Магіки.)

Наша рятувальна місія завершена. Ви чудово попрацювали. Королева «Мультляндії» дякує вам, діти, за те, що ви врятували її країну і доручила мені взяти у вас інтерв’ю.

 

Якої мети ви досягли, працюючи у на уроці?

  • Навчилися розв’язувати приклади.
  • Повторили способи розв’язання рівнянь.
  • Навчилися розв’язувати задачі різними способами.
  • Розчаклували  казкових героїв.

 

Що для вас було найцікавішим?

  • Працювати в команді.
  • Читати за допомогою дзеркальця.
  • Долати труднощі.
  • Спілкування з друзями.

 Домашнє завдання:  розв’язати приклади №107-пригадавши порядок виконання дій. Задачу №111 розв’язати  за планом.

Самооцінювання.  Вправа «Сходинки»

Ось і закінчився наш урок.  Як ви працювали сьогодні? Оцініть свій внесок у роботу класу.

Хто вважає, що працював чудово? Прикріпіть фігурку на першу сходиноку.  Хто вважає, що працював добре, але міг би краще? Прикріпіть фігурку на другу сходинку. Чи були серед вас ті, хто не відрізнявся активністю? Прикріпіть фігурку на третю сходинку.

На перерві ви підійдете до мене і отримаєте оцінки.

(Кожний учень прикріплює силует фігурки

людини на відповідну сходинку).

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 березня 2020
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку