Тема уроку: Таблиця множення числа 8. Тип уроку: комбінований. За підручником М. Козак
Урок 39. Таблиця множення числа 8
Мета. Дидактична. Скласти таблицю множення числа 8 та працювати над її засвоєнням. Розвивальна. Розвивати пам’ять, мислення, увагу, математичну компетенцію, критичне мислення та ініціативність. Виховна. Виховувати дисциплінованість під час гри, відчуття часу, прагнення раціонально використовувати час на уроці.
Засоби навчання. Підручник, світлофорики (цеглинки), гра «Яка команда швидше звільнить зайчика?», записи для опитування.
Хід уроку
І. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Усні обчислення. Гра «Яка команда швидше звільнить зайчика?». Учні класу об’єднуються у 3 команди. За сигналом учителя учні починають обчислювати вирази. Перемагає та команда, члени якої найшвидше і без помилок обчислять значення всіх виразів і «звільнять» зайчика.
II. Вивчення нового матеріалу.
Підготовча робота. За вправою 281. Пояснення нового матеріалу.
За вправою 282 (аналогічно до складання таблиці множення числа 4).
Закріплення нового матеріалу. Вправа 283. Коментоване обчислення значень виразів першого та другого стовпчиків. Перший стовпчик — біля дошки, другий — з місця. Значення решти виразів учні обчислюють самостійно. Під час перевірки один учень зачитує рівності, а решта сигналізують світлофориками.
ІІI. Розвиток математичних знань і вмінь.
1. Диференційована робота за вправою 284. Під час повторення умови задачі один учень виконує її короткий запис на дошці. Пік — 23 р. Пак — на 4 р. більше Пок — на 15 р. менше За коротким записом учні повторюють умову задачі. Після цього вчитель повідомляє час, упродовж якого потрібно записати розв’язання з поясненням до даних запитань задачі. 2. Учні за чергою обчислюють «ланцюжки» вправи 285.
Пояснення домашнього завдання.
1. Вправа 286. Після того як учні прочитали задачу і розказали план її розв’язування, учитель пропонує, щоб розв’язання задачі учні записали окремими діями, а за бажанням — можна ще й виразом.
2. Вправа 287. Учитель звертає увагу учнів на структуру виразів і з’ясовує, як можна назвати ці вирази.
Підсумок уроку.
Гра «День - ніч». Запис домашнього завдання у щоденники.