Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розвязування задач за короткими записами. Творча робота над задачами

Про матеріал

ознайомити учнів з випадками ділення числа на одиницю і діленням рівних чисел; розвивати вміння розв'язувати задачі на три дії; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Складання й розвязування задач за короткими записами. Творча робота над задачами

Мета: ознайомити учнів з випадками ділення числа на одиницю і діленням рівних чисел; розвивати вміння розв’язувати задачі на три дії; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

1) С. 50, завдання 357.

3. Конкурс «Бігунок»

— Який ряд швидше добіжить до фінішу — обчислить усі рівності?

1 • 9                                    1 • 7

1 • 6                                    1 • 1

0 • 1                                    1 • 2

0 • 7                                    1 • 1

0 • 4                                    9 • 0

15 • 1                                 15 • 0

14 • 1                                29 • 0

13 • 1                                25 • 0

0 • 17                                28 • 0

0 • 4                                  0 • 10

6 • 0

4. Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

1. Розв’яжіть задачу.

Першого дня крокодил виплакав 230 сльозинок, другого — на 110 менше, третього — стільки, скільки першого і другого дня разом. Скільки сльозинок виплакав крокодил третього дня?

2. Обчисліть вирази.

1 • 41 • (27 – 18)    1 • 16 – 57 • 1

60 • 1 + 13       21 • 0                 16 • 0 + 4

Картка 2

1. Розв’яжіть задачу.

Цибуліно вів щоденник добрих справ. На першій сторінці альбому Цибуліно записав 315 добрих справ, на другій сторінці — на 106 менше, а на третій — стільки, скільки на першій і другій разом. Скільки добрих справ записав Цибуліно на третій сторінці?

2. Обчисліть вирази.

0 • 6          0 • 57             1 • 12                     1 • 4 + 23                   9 • 0

0 • (45 – 27)        25 • 1            18 • 1 – 15

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми розглянемо деякі випадки ділення та продовжимо роботу над задачами.

IV. Робота над темою уроку

1. Підготовча робота (с. 50, завдання 358)

— З кожного прикладу на множення та його значення складіть по дві рівності на ділення.

2. Обчислення прикладів з коментуванням (с. 50, завдання 359)

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа на 1? (Те саме число.)

— Що дістанемо в частці, при діленні будь-якого числа на це саме число, крім нуля? (1)

— Отже, якщо число a розділити на 1, отримаємо число a.

а : 1 = а

Якщо число a розділити на а, отримаємо 1.

а : а = 1

3. Тренувальна вправа (с. 50, завдання 360)

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 50, завдання 361)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

Шовку — 6 м

Сатину — ?, у 2 рази >

Сукна — ?, на 3 м <

— Яке головне питання задачі?

— Чи можемо відразу дати відповідь на це питання? Чому?

— Як дізнатися, скільки купили сатину?

— Якою дією дізнаємось кількість шовку і сатину разом?

Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки.

Розв’язання

1) 6 • 2 = 12 (м) — купили сатину

2) 12 + 6 = 18 (м) — купили шовку і сатину

3) 18 – 3 = 15 (м)

Відповідь: 15 м сукна купили.

2. Усне складання задачі за малюнком (с. 51, завдання 362)

VI. Підсумок уроку

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа на 1?

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа, крім нуля, на це саме число?

— Чи можна ділити на 0?

VII. Домашнє завдання

№ 364,365.

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку