Урок "Множення чисел 1 і 0. Множення на 1 і 0"

Про матеріал

Дана розробка уроку допоможе вчителю ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0;закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати уважність, любов до Батьківщини, почуття патріотизму та гордості за свою країну.

Перегляд файлу

Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1

Мета: ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0;

закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати уважність, любов до Батьківщини, почуття патріотизму та гордості за свою країну.

Хід уроку

І.Організація класу


Ми вам раді, добрі люди,

Та вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у 3 клас!

Дітки, всі приготувались,

На перерві постарались.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.


Перевірка настрою.

  • А який же настрій ви взяли на урок?
  • Вправа «Очікування»
  • А чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
  • Щоб на уроці нас чекав успіх, якими ми повинні бути?

У-важними

Р-озумними

О-хайними

К-мітливими

Щоб країні прислужитись,

Ви повинні добре вчитись —

Для могутності і слави

Української держави.

II. Актуалізація опорних знань

  • Тож давайте відкриємо зошити і запишемо в 8 листопада,  класна робота.

Каліграфічна хвилинка.

14  14 14 14 14 14 24 24 24 24 24

  • Дітки, а ви здогадалися, чому саме ці числа ми писали? Як вони пов’язані з Україною? (14 жовтня – день захисника України, 24 серпня - день незалежності).
  • Щоб трошки більше дізнатися про нашу Батьківщину, ми сьогодні на уроці здійснимо подорож по містам України і доведемо, що в Ріпкинській гімназії навчаються розумні і кмітливі діти, які люблять Україну і добре навчаються, аби згодом принести користь своїй державі і прославити її науковими здобутками. А мандрувати ми будемо на поїзді, тому рушаємо на вокзал. А щоб веселіше було йти, ми з вами проспіваємо і пригадаємо таблицю множення числа 9.

Пісня «Таблиця множення числа 9».

  • Ось ми й дібралися до вокзалу. У мене є для вас білети, але вони стануть дійсними, коли ми заплатимо за них своїми знаннями. Чим більше завдань ви зробите правильно, тим кращу оцінку отримаєте, і займете в поїзді кращі місця.

 Самостійна робота.

Пальчикова гімнастика

 Здавна в нашій Україні
 Люблять фарби жовті й сині.
 Хай гойдає вітерець
 Український  прапорець.

  • Давайте візьмемо прапорці з собою і будемо залишати їх в містах, які відвідаємо.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Білети в нас тепер дійсні і ми заходимо у вагон.  У нас ще є 2 вільні місця. З нами повинні їхати незвичайні пасажири. Ви здогадаєтесь, хто це , коли послухаєте віршик про них.

Веселий нуль прошепотів

Сусідці-одиниці:

- З тобою поруч я б хотів

Постояти, сестрице! -

Та одиниця каже: - Ні,

Ти нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені

Це завсім неприємно! -

А нуль на це: - Я знаю сам,

Що в світі значу мало...

Та якби поруч стати нам,

Десятка б з тебе стала!

Поглянь на себе: ти ж у нас

Мала та худорлява,

Та станеш більша в десять раз,

Коли я стану справа!

Нехай не кажуть, що нулі

Такі нікчемні та малі:


  • Ображений Нулик побіг від Одинички. Але вона хоче вибачитись.

Гра «Допоможи Одиничці наздогнати Нулика»

  • Одиничка і Нулик хочуть, подорожувати разом з нами, не тільки для того, щоб помиритися, а й  щоб ми навчилися множити їх на інші числа.
  • Отже, тема нашого уроку «Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1»
  • Наш поїзд їде в столицю нашої країни – м. Київ. Київ називають містом каштанів, бо їх там багато насаджено. А зараз осінь і все листя опало. Ми його приберемо, коли ознайомимося з новою темою. 

IV. Робота над темою уроку

1. Підготовча робота (с. 49, завдання 347)

— Поясніть, що показує кожний множник.

— З якою дією пов’язана дія множення? (Із дією додавання)

— Замініть множення додаванням.

— Обчисліть кожну рівність.

2. Пояснення нового матеріалу (с. 49, завдання 348)

— Замініть дію множення дією додавання.

— Знайдіть результат.

1 • 4 = 1 + 1 + 1 + 1 = 4

1 • 6 = 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 6

Висновок. При множенні на 1 отримали у добутку те число, на яке множили.

1 • a = a

0 • 5 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 0

0 • 7 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 0

Висновок. При множенні числа 0 на будь-яке число отримуємо нуль.

0 • a = 0

— На що вказує перший множник? (Яке число будемо додавати.)

— На що вказує другий множник? (Скільки разів будемо додавати другий множник.)

 

3. Тренувальна вправа (с. 49, завдання 349)

— Чи можна замінити додаванням добутки 5 • 1 та 6 • 0? (Добутки 5 • 1 та 6 • 0 не можна замінити додаванням однакових доданків. При множенні на 1 та 0 застосовують відповідні правила.)

4. Повторення теоретичного матеріалу

При множенні будь-якого числа на одиницю у добутку дістаємо те саме число.

а • 1 = а

При множенні будь-якого числа на нуль у добутку дістаємо нуль.

а • 0 = 0

Київ нам  вдячний, а ми вирушаємо до Львова. Його називають культурною столицею, тому ми відвідаємо тут театр, де нам покажуть казкову виставу про множення 0  і одинички, щоб ми краще запам’ятали правила множення цих чисел і ніколи не плутали.

А акторами будуть наші друзі  1 і 0 та інші цифри. Вони дуже хвилюються, підтримаємо їх оплесками.

Жили собі Нулик і Одиничка і весь час сварилися між собою. Побачила це зла відьма і перетворила Одиничку на дзеркало, а нулика на свій капелюх. Приходять числа множитися до Одинички, а бачать лиш себе. Тому при множенні на 1 виходить теж саме число. Приходять цифри множитися до нулика, а вони зникають в шляпі, тобто немає нічого – 0.

5. Усна лічба

А ми відвідаємо гори Карпати. Щоб на них вилізти треба розв’язати приклади, записуємо тільки останню відповідь. Хто вилізе на гору, той закриває оченята і відпочиває.

Хвилинка релаксації.

А зараз ми з вами поїдемо на схід України. По дорозі повторимо Повторили , можна й потанцювати.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

  • Рушаємо далі. Наступна станція – Донецьк – промисловий центр України, її вугільне серце.
  • Які події там зараз відбуваються?(АТО).
  • А як ви підтримуєте солдатів-захисників? (малюємо малюнки. Збираємо продукти, теплі речі) .
  • Донецьк просить допомоги у виконанні такого завдання. 

Розв’яжіть задачу. (Слабшим учням роздаю порядок дій).

Збираючи подарунки для воїнів АТО, гімназисти зібрали  12 кг   печива в шести однакових коробках.  Скільки потрібно таких  коробок, щоб розкласти 18 кг печива?

      1) 12 : 6 = 2(кг) – печива в у коробці;

      2) 18: 2 = 9 (к.) – потрібно, щоб розкласти 18 кг печива.

Відповідь: 9 коробок.

  • Прощаємося з містом Донецьк і вирушаємо далі з вірою в те, що скоро там настане мир, будуть відновлені міста і села. А донецький край знову процвітатиме.
  • Наступним нас зустрічає південне місто, столиця гумору – місто-герой Одеса.

Одесити пропонують нам розв’язати жартівливі задачі.

Робота в групах.

  1. У бабусі Ганни є онучка Даша, кішка Мурка и собачка Жучка. Сколько всего онуків у бабусі?
  2. Горіло 7 свічок. 2 свічки потухли. Скільки свічок залишилося?
  3. На березі три товсті гілки, на кожній товстій гілці по три тонкі. На кожній тонкій по одному яблуку. Скільки всього яблук?
  4. Над річкою летіли: голуб, щука,  2 горобці, 2 синички, 1 ворона и 5 карасів. Скільки птахів летіло над річкою?
  5. Йшла баба в Одесу і зустріла троє мужиків. Кожен з них ніс по мішку, а в кожному мішку по котові. Скільки істот йшло в Одесу?
  6. На столі стояло 5 чашок чаю. Олег випив одну чашку чаю та поставив порожню чашку на стіл. Скільки чашок залишилося?

VII. Домашнє завдання  №355, №356.

     VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінка.

  1. Бесіда. Вправа «Мікрофон»
  • А ми повертаємося у рідні Ріпки, де всіх нас чекає дорога серцю гімназія і вчителі, які  вчать вас бути розумними, добрими  і віддано любити Батьківщину.

       Чи сподобалась вам подорож?

       Скільки міст ми відвідали?(6)

       Де вам сподобалось найбільше?

  •  Чому  навчилися?

     — Що отримаємо в добутку при множенні на 1?

     — Що отримаємо при множенні будь-якого числа на 0?

  • Я ви думаєте, чи подружилися Нулик  з Одиничкою?
  • А хто з вас став другом Нулика та Одинички?
  1. Вправа «Настрій»
  • У кого сумний настрій погладьте себе, у кого звичайний    помахайте мені рукою, а в кого гарний обніміть свого сусіда.
  1. Самооцінка.
  • Перед вами дерево успіху. Оцініть свою роботу на уроці. Якщо тема вам здалася важкою, приклейте на дерево червоний листок, якщо ви майже все зрозуміли – жовтий, а якщо вам було легко і ви можете пояснити іншим учням цю тему – приклейте зелений листок.
  • Ви всі дітки в мене молодці ! А закінчити урок хочеться словами: «Україна в нас єдина – бережи її, дитино!»
docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку