29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Ділення з остачею. Властивості остачі.

Про матеріал
Розробка уроку містить різноманітні види і методи роботи на уроці математики в 3 класі.
Перегляд файлу

Тема. Ділення з остачею. Властивість остачі

Мета: навчати учнів виконувати ділення з остачею за алгоритмом; сприяти осмисленню того, що остача завжди менша, ніж дільник; удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку. Комбінований

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 1064

Прочитайте приклади з остачею 1 (22 : 7 = 3 (ост. 1), 50 : 7 = 7 (ост. 1), 25 : 4 = 6 (ост. 1), 33 : 8 = 4 (ост. 1)); з остачею 2 (12 : 5 = 2 (ост. 2), 14 : 3 = 4 (ост. 2)); з остачею 3 (21 : 6 = 3 (ост. 3), 75 : 6 = 12 (ост. 3)); з остачею 4 (60 : 7 = 8 (ост. 4)); з остачею 5 (40 : 7 = 5 (ост. 5)).

Завдання 1065

— Скільки було качок? (60 – 60 : 6 = 50 качок)

2.2. Робота на індивідуальних картках

2.3.Хвилинк каліграфії

Продовжи рядки

20, 18, 16, 14, 12, …, …, …, … .

5, 10, 15, 20, …, …, …, … .

2.3 Робота в групах

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над діленням з остачею.

IV. Вивчення нового матеріалу

4.2. Робота за таблицею в парах (с. 161, завдання 1067)

— Перевірте, чи правильно знайдено остачі при діленні на 2; 3; 4; 5, та зробіть висновок.

— Якими цифрами закінчуються числа, які діляться на 2 без остачі? А на 5?

— Порівняйте найбільшу остачу з дільником. Зробіть висновок.

Висновок. Остача менша від дільника.

4.3. Усні обчислення «Гра Футбол»

7:7=       10:7=       13:7=      16:7=

 8:7=        11:7=       14:7=      17:7=

 9:7=        12:7=       15:7=      18:7=

V. Фізкультхвилинка

VІ. Розвиток математичних знань

6.1. Робота над задачею (с. 161, завдання 1069)

— Про що йдеться в задачі?

— Яким є питання?

— Скільки всього дітей у хорі?

— Що сказано про кількість хлопчиків?

— Якою дією знайдемо дев’яту частину всіх дітей?

— Що сказано про кількість дівчаток?

— Як знайдемо решту?

— Якою дією відповімо на питання задачі?

Після цього учні працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою.

Розв’язання

1) 36 : 9 = 4 (хл.) — хлопчиків у хорі;

2) 36 – 9 = 27 (дівч.) — дівчаток у хорі;

3) 27 – 4 = 23 (дівч.)

Відповідь: на 23 в хорі більше дівчаток, ніж хлопчиків.

6.2. Офтальмологічна пауза

6.3. . Складання істинних рівностей за блок-схемами (с. 161, завдання 1066)

Запишіть виразом в зошит

                    

60 – 6 • 7 = 18;                  23 • 5 + 45 = 160;                          63 : (49 : 7) = 9

6.4. Тестування

D:\Documents\Desktop\Свидетельства\Scan_20190507_105348_001.jpg          D:\Documents\Desktop\Свидетельства\Scan_20190507_105439.jpg

VІІ. Підсумок уроку

7.1. Гра «Мікрофон»

— Які остачі можуть вийти при діленні на 3; 4?

— Чи може остача дорівнювати дільнику?

VІІІ . Домашнє завдання

С.162, завдання 1073; 1074

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 травня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку