Взаємно обернені чмсла

Про матеріал
Методична розробка уроку з математики в 6 класі з використанням інтерактивних вправ
Перегляд файлу

Тема. Взаємно обернені числа

Мета. Ознайомити учнів із поняттям «взаємно обернені числа» і до­могтися його засвоєння; виробляти вміння перевіряти чи є дані два числа взаємно оберненими, знаходити число, обернене до даного; розвивати логічне мислення.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Обладнання.  Роздатковий  матеріал, проектор, презентація по темі уроку.

Методи і прийоми навчання. Колективне розв’язування вправ,  фронтальна бесіда, метод «ланцюжок».

Хід уроку

І.Організаційна частина. Формування робочого настрою

Вправи на розвиток пам'яті.
За 7 сек. запам'ятати ряд чисел5, 6, 19, 3, 1, 4, 12, 8. Дати відповідь на питання.
• Назвати перше і останнє числа.
• Назвати третє число.
• Назвати двозначні числа.
• Чи правда, що п'ятим було число 1?

ІІ. Актуалізація знань умінь та навичок

Бліц-опитування

За якого значення дробу виконується рівність:

а) ;   б) ;   в) ;   г) ?

IIІ. Мотивація навчання

Сьогодні на уроці ми поговоримо про взаємно обернені числа. (Запис в зошиті теми уроку.)

Давайте пригадаємо, можливо ми вже десь зустрічались з цим поняттям «взаємно обернені  числа»? (відповідь дітей)

Отже, мета сьогоднішнього уроку: дати означення взаємно обернених чисел, навчитись знаходити число, взаємно обернене до даного.

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

Орієнтовний конспект учня

, тоді і — взаємно обернені.

, отже, a і — взаємно обернені.

Наприклад, взаємно оберненими є числа і ; і 7; і , оскільки ; ; .

Завдання 1. (усно)

Завдання 2. (письмово)

VІ. Формування вмінь

Виконання усних вправ

Учні «ланцюжком» говорять відповіді.

№ 374, № 375, № 377

Колективно № 384

Виконання письмових вправ. Учні колективно розв’язують вправи.

№ 379, № 381

Додаткові задачі

Задача 1. Одного разу Петрик Тяпляпкін увесь вечір намагався від­шукати два правильних дроби, які були б взаємно оберненими, але все марно. Чому?

Задача 2. Петрик Тяпляпкін записував два будь-які числа, потім зна­ходив для них взаємно обернені. Потім перемножував усі чотири числа. І, дивна річ, у добутку завжди діставав 1. Чому?

Ігровий момент. Учитель записує на дошці вираз:  і говорить: «Ви можете назвати будь-яке значення х і я одразу ж назву значення всього виразу. Хто може зробити так само?»

VІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна гра «Здогадайся»

У клоуна було три пари карток (див. рисунок). Значення виразів кожної пари — взаємно обернені числа. Мавпочка вихопила одну з карток. Залишилися такі:

; ; ; ;  

Сполучіть лінією картки, на яких значення записаних виразів є взаємно оберненими числами, та знайдіть значення виразу з тієї картки, яку вихопила мавпочка.

VIІІ. Домашнє завдання

Повторіть теоретичний матеріал за параграфом 16.

Виконайте вправи. § 16, № 378, 382, 386

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 травня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку