ДІЛЕННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ
Мета уроку: закріпити навички і вміння учнів ділити звичайні дроби та використовувати знання в нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення учнів.
ХІД УРОКУ
Учштель. Сьогодні ми проведемо урок-казку. Усі — і дорослі і діти люблять казки. Саме в казці сконцентровані споконвічні категорії моралі — добро і зло, правда і кривда, щастя і горе, те, що повинна засвоїти дитина, щоб вирости справжньою Людиною. Тож давайте ці 45 хв присвятимо її величності Казці.
День незвичайний в нас сьогодні — Запрошуємо казку в клас, Адже домовились напередодні — Урок незвичний буде в нас. Казка забутими стежками Через ліси та океани Приводить нас в чарівний світ. Там під дубом вчений кіт, Русалонька за принцем плаче, Коник-Горбоконик на підмогу скаче, Привид Кентервільський всіх лякає, Їван-Царевич Змія перемагає. Та є ще казка, яку ніхто не знає, Тож слухайте уважно, ось вона.
У ті давні часи, коли міста знаходилися за високими мурами, коли жили царі та царівни, а ліси та болота населяли хижі потвори й чудовиська, в країні Чудес сталася ця історія.
Злий чарівник Морок захопив країну і ув'язнив у темницях прекрасних принцес: Доброту, Чесність, Любов. Страшна темрява оповила країну Чудес, не сходило більше над нею сонце. Жадібність, Бідність, Лихо і Злоба запанували в країні. Хвороби і війни нищили країну. І ось відважний лицар Ольдеквіт зібрався в похід визволити принцес і подолати Морока. Але, як кажуть — один у полі не воїн, тож допоможемо Ольдеквіту. Але як подолати Морока? Давайте звернемося за допомогою до сивого Мудреця.
Мудрець. Любі діти! У вас щирі та добрі серця, ви обов'язково подолаєте всі перешкоди. А їх на вашому шляху буде багато. Я допоможу вам, якщо ви правильно виконаєте завдання.
Завдання Мудреця
Що більше:
а) 5 чи 5 : ; ( 5< 6)
б) чи : ( )
в) 3 чи 3:; ( 3> 2 )
г) 1 чи 1: (1 3 )
Учні самостійно виконують завдання. Хто зробив перший, записує на дошці відповідь.
Мудрець. Молодці, діти. Ви впоралися із завданнями, подолали Жадібність і звільнили Доброту. Тепер ідіть до Змія. Подолавши Змія, ви подолаєте Бідність, яка оповила країну Чудес.
Учитель. Мерщій у дорогу. Давайте спільними зусиллями подолаємо Змія. У нього полум'я з рота пашить, нижня губа до землі звисає, а верхня до хмари дістає.
(Дістає конверт із завданням від Змія.)
Завдання Змія
Виконайте дії: ( - )* 23: 1
Учні по черзі розв'язують вправу по діях на дошці.
Відповідь.2
Учитель. Молодці! Ви звільнили Чесність. Тепер наш шлях пролягає через болота, у яких водиться Лихо. (Відкриває конверт із завданнями Лиха.)
Завдання Лиха
Коли в бочку налили 80 л води, то заповнили — її частини. Скільки літрів води вмішує бочка?
Учні розв'язують задачу самостійно в зошитах.
Відповідь. 200 л.
Учитель. Ви молодці — звільнили принцесу Любов. Тепер перед нами простягся темний, густий ліс. Пройти його можна лише з дозволу лісового царя Оха. До дошки підуть 3 учні і виконають завдання від Оха.
Завдання Оха
Розв'яжіть рівняння:
Учитель. Молодці, діти! Ви подолали всі перешкоди: Жадібність, Бідність, Лихо і Злобу. Здолали Морока і звільнили всіх принцес. Тепер у країні Чудес панує злагода та мир.
Якщо вам сподобалася подорож у країну Чудес, то ви можете продовжити її в малюнках та кросвордах, що і буде домашнім завданням.