Методичний квест " Освіта для сталого розвитку – майбутнє, якого ми прагнемо"

Про матеріал

Дана розробка має на меті підготовку педагогів до роботи в умовах впровадження Концепції «Нова школа. Простір освітніх можливостей». Методичний квест є однією із сучасних інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів із пасивних об'єктів навчальної діяльності в її активних суб'єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.

Перегляд файлу

 

Освіта для сталого розвитку – майбутнє, якого ми прагнемо

 

підготувала заступник директора з НВР

Білицької ЗОШ І-ІІІ ст.№ 9

Добропільської міської ради

Климовець Т.Л.

 

Мета: підготовка педагогів до роботи в умовах впровадження Концепції «Нова школа. Простір освітніх можливостей»; підвищення мотивації професійної діяльності учасників, їх соціальної та пізнавальної активності; набуття досвіду колективної діяльності, взаємної поваги, підтримки, співпраці.

Хід проведення

1. Вступне слово

2. Представлення команд.

3. Отримання маршрутних листів.

4. Робота в командах.

5. Підведення підсумків. Оцінювання.

6. Рефлексія.

Очікувані результати:

  • Висока мотивація 
  • Міцність знань
  • Творчість і фантазія 
  • Комунікабельність
  • Командний дух
  • Свобода самовираження 
  • Бажання саморозвитку та самовдосконалення
  • Взаємоповага
  • Демократичність

 

1. Вступне слово

  Досвід управлінської діяльності показує, що підвищенню професійної компетентності педагогів, зростанню творчої ініціативи, визначенню педагогічних орієнтирів у роботі всього закладу, сприяють інтерактивні форми методичної роботи. Для них характерні відсутність жорсткої регламентації діяльності, значне розширення інформаційного поля, модернізація соціальних функцій педагога, створення атмосфери стимулювання педагогічної творчості. Саме інтерактивні форми роботи розвивають творчі й дослідницькі навички, базуються на педагогічній взаємодії, дають можливість кожному відчувати свою успішність та інтелектуальну спроможність.

 

Проведення інтерактивних методичних заходів має чимало переваг:

  • нестандартний підхід до організації навчання;
  • активна міжособистісна взаємодія;
  • система оцінювання процесу та результатів спільної діяльності;
  • розвиток навичок спілкування та взаємодії в групі: керівник — група, педагог — учасник, учасник — група, учасник — учасник;
  • розвиток самоаналізу й аналізу інших у процесі групової роботи;
  • становлення креативної особистості педагога як людини, яка володіє сучасними способами отримання і обробки інформації, прийомами самопрезентації;
  • зростання показників конкурентоспроможності закладу;
  • формування колективу «однодумців»;
  • відмова від стереотипів мислення та шаблонної педагогіки;
  • зростання мотиву самоосвіти;
  • зростання фахового і кваліфікаційного рівня педагогів;
  • зростання інноваційної активності вчителя, продукування авторських технологій навчання та виховання.

 

Інтерактивні форми методичної роботи дають змогу:

♦ створити умови для активної пізнавальної діяльності кожного педагога;

♦ підвищити рівень мотивації, активності й творчості;

♦ сприяти встановленню відносин співробітництва між колегами;

♦ формувати організаторські здібності та навички спілкування;

♦ виробляти вміння приймати нестандартні рішення;

♦ аналізувати й оцінювати свої дії, рівень власної компетентності;

♦ набагато краще запам'ятовувати матеріал.

 

   Усім відомо, що однією з найбільших сухопутних тварин на Землі є слон. Дорослий слон має гігантську силу. Не зважаючи на це слони підкоряються значно слабшим істотам – людям. Чи знаєте ви, як слоненя привчають до мотузки ? Його прив’язують до товстого дерева . Слоненяті це звичайно не подобається. Він що сили намагається звільнитися. Але він ще малий і сили не вистачає, щоб розірвати мотузку, яка здається надто міцною. Тварина звикає до того, що мотузка сильніша за неї. Минає час. Слоненя перетворюється на великого слона. Тепер, здавалось би, його нічого не може стримати. Він прив’язаний тією ж мотузкою. Проте слон більше не перевіряє її на міцність. Чи не так і ми звикаємо до обставин і навіть не намагаємось що-небудь змінити? Але ж у тому, щоб спробувати, немає взагалі ніякого ризику, адже насправді у нас достатньо сил.

 

     Пропонуємо вашій увазі одну із сучасних інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності - методичний квест. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів із пасивних об’єктів навчальної діяльності в її активних суб’єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.

Чому саме квест? «Коли дорослі краще вчаться?»

Дорослі вчаться краще: 

  • коли вони самі цього хочуть і відчувають повну відповідальність за процес навчання;
  • якщо відчувають у цьому потребу;
  • через діяльність;
  • шляхом розв’язання реальних проблем, які їх стосуються;
  • якщо матеріал пов’язаний з їхнім досвідом;
  • у неформальній атмосфері.

 

 Будь-який квест має типові поняття: 

  • Час проходження - час, що витрачається на проходження всієї гри;
  • Завдання - етап сценарія гри, що складається з одного або декількох завдань;
  • Капітан - обов'язковий учасник команди, який представляє її інтереси перед організаторами; 
  • Мапа - мапа місцевості;
  • Квестер - гравець в один з видів квеста
  • Код - буквено-цифрова інформація, яка служить для підтвердження проходження завдання та отримання наступного, або фіксації часу його проходження;
  • Команда - добровільне об'єднання, зареєстроване для участі у грі;
  • Рейтинг - кількісний показник (або показники) участі команди в грі протягом певного періоду часу; 
  • Сценарій - сукупність всіх завданнь, послідовність вирішення яких заздалегідь невідома учасникам і визначається в ході проходження рівней гри;
  • Чек-пойнт - пункт перевірки присутності команди на відповідному завданні.

2. Предсталення команд. Отримання маршрутних листів.

Учасники семінару об’єднуються в групи, отримують маршрутні листи і проходять за вказаним маршрутом, виконуючи завдання. Групи проходять однакові маршрути, але в різному порядку. На кожній станції, виконавши завдання, отримують пазл із фрагментом вислову. Повернувшись, учасники складають пазли і можуть прочитати вислів.

- Людина досконало володіє лише тим, що сама здобуває власною працею( С.Л.Рубінштейн)

- Школа славна не числом, а славою своїх учнів ( М. Пирогов)

- Робота вчителя –це творчість, а не буденне зштовхування в дітей

готових знань. (В. Сухомлинський)

- Ключові компетентності й наскрізні вміння створюють «канву», яка є основою для успішної самореалізації учня як особистості, громадянина і фахівця.

У маршрутному листі – 4 станції ( у 4-ох різних аудиторіях)

3. Робота в команді.

 Перша станція  «Термінологічна розминка»

 За запропонованим описом або визначенням зясувати, про яке поняття йдеться

 1. Складна інтегрована якість особистості педагога, що включає засвоєння вчителем професійних знань та умінь, готовність і спроможність реалізувати свій потенціал ( знання, уміння, досвід, особистісні якості тощо) для успішної, творчої, продуктивної діяльності шляхом професійного й особистісного самовдосконалення – професійна компетентність

2.  Динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність – компетентність

3.  Модель навчання, побудована на основі діалогічного середовища –активна.

4.  Спрямування школярів на навчальну діяльність, внутрішнє ставлення до неї – мотивація.

5. Підхід, який сприяє формуванню ключових і предметних компетенцій- компетентнісний.

6.  Підхід, спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища -  діяльнісний.

7. Форми навчання як дорослих, так і дітей охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності (соціальної, емоційної та інтелектуальної), самостійність, здатність до прийняття рішень, взаємодії – Інтерактивні.

8 Спрямування навчально-виховного процесу на оволодіння різними видами діяльності, у процесі якої учні здобувають знання, набувають діяльнісного досвіду, формують навички взаємодії зі світом, суспільством, іншими людьми – це … (діяльнісний підхід).

Друга станція «Формула нової школи»

1. Побудувати модель випускника початкової школи

2. Побудувати модель випускника

З. Побудувати моденл ь нового вчителя

4. Побудувати модель конкурентоспроможної особистості.

 Кожна група повертається до аудиторії зі своїм плакатом.

Третя станція «Уроки відомих учителів»

Розмістити під портретами вислови, що характеризують переконання та діяльність Сократа, Я. Коменського, В. Сухомлинського, Ш Амонашвілі.

Четверта станція «Випробування для професіоналів»

Завдання скласти порівняльну таблицю традиційного й компетентнісного підходів навчання.

 

Традиційний підхід

Компетентнісний підхід

 

Мета навчання

Передача / придбання суми знань, умінь та навичок, що становлять зміст освіти

Орієнтація на практичну складову змісту освіти

Характер навчального процесу

Репродуктивний

Продуктивний

Домінуючий компонент освітнього процесу

Контроль

Практика та самостійна робота

Основна формула результату

 

Знаю ЩО

Знаю ЯК

Роль педагога

 

Основний і найбільш компетентне джерело знань, який контролює суб'єкт пізнання

 

 

Організатор самостійної, активної, пізнавальної діяльності учнів

 

 

4. Підведення підсумків. Оцінювання.

 

  Після проходження станцій групи повертаються на своїї місця, складають пазли, презентують результати роботи.

Слово ведучого

    Сучасний етап розвитку системи освіти України характеризується її реформуванням, пошуком шляхів приведення змісту у відповідність з особистісними запитами учнів, світовими стандартами.

  У сучасних умовах змінюються і погляди на вчителя як носія культурно-історичної спадщини, загальнолюдських і національних цінностей. Педагог сьогодні перестає бути для учнів єдиним джерелом знань. У будь-якому разі потрібно рухатися. Іншого, ощадливішого виходу немає. Навіть, якщо хочемо залишатися там, де ми зараз є, ми повинні рухатися. Тим паче мусимо рухатися, якщо не хочемо зупинятися там, де ми є сьогодні.

    Основне завдання школи – це перехід від пріоритетного раніше завдання – формування знань, умінь та навичок з певного предмета- до формування в учнів груп компетентностей, тобто виховання компетентної особистості. Іншими словами, відбувається переорієнтація освіти зі знаннєвої парадигми на дяльнісну.

   У казці Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» король однієї планети говорив: «Якщо б я звелів своєму генералові перекинутися морською чайкою, і якщо б генерал не виконав би наказу, це буде не його вина, а моя». Не буду мучити вас і питати, що означають для вас ці слова. По суті в них укладено одне з найважливіших правил успішного навчання: ставте перед собою і перед тими, кого навчаєте, реальні цілі. Слід підкреслити, що будь-які педагогічні інновації повинні використовуватися грамотно, і педагог повинен завжди керуватись принципом: «Головне - не нашкодити!». Ми прагнемо знайти нові форми, які допоможуть нам успішно освоїти стратегію компетентнісного підходу. І ми пропоную вам наступну лінію дій: спробуй сам – запропонуй тим, хто навчається - поділися з колегами - знайди однодумців - об'єднайте зусилля. Адже тільки разом можна домогтися найкращого успіху.

 6. Рефлексія. «Мікрофон»

  • Що нового ви дізнались, зрозуміли, переосмислили під час роботи?
  • Який вид діяльності приніс найбільше задоволення?
  • Які висновки зробили в ході роботи семінару?
  • Що, на вашу думку, потребує  змін?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
7749
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку