Робота з педагогами закладів дошкільної освіти яка набуває ще більшої актуальності під час воєнного стану в країні. Ділова гра «Створення в ЗДО безпечного середовища для дитини». Мета заходу: визначити рівень компетентності педагогів з даного питання; розвивати комунікативні здібності педагогів; поглиблювати знання та вдосконалювати навички з питань ОБЖ.
Ділова гра для педагогів
«Створення в ЗДО безпечного
середовища для дитини»
Мета: визначити рівень компетентності вихователів з даного питання; розвивати комунікативні здібності педагогів; поглиблювати знання та вдосконалювати навички з питань ОБЖ.
Правила:
запитань;
Хід гри
1. Рольовий поділ педагогічних працівників на команди. Запропонувати командам вибрати назву своєї команди. (3 команди);
2. Розминка
Я вважаю, що всі ви любите і добре знаєте світ казок та мультфільмів. Хай же у вашій уяві всі казки оживуть, і їхні герої до нас прийдуть. Ваші знання, хай вам допоможуть перемогти у вікторині.
Якісь чудернацькі вислови! Відгадаєте?
1) На свято не зможу прибути, розбила золоте яєчко. (Курочка Ряба)
2) Врятуйте мене від лиски, яка занесла мене за зелені ліси, за жовті піски, за бистрії води, за високі гори. (Котик і Півник)
3) Коли мучить ностальгія – чемодан, вокзал (росія)
4) Не можу всплити, пішов за вказаним курсом. (Рускій воєнний корабль)
5) Надсилаю телеграму і усіх вас благаю, знайдіть мій кришталевий черевичок. (Попелюшка)
6) Розповім трохи про себе «Танки гриз як барбарис, бо я є (Джонсонюк Борис)
7) Чемних діток я вітаю забіяк попереджаю: слухайтесь, бо буде так:
як ущипну, буде знак. (Рак , «Коза Дереза»)
8) Звернення до українців 24 лютого: «Не панікуйте, не поширюйте фейки, не створюйте затори на дорогах», одне з останніх звернень («Не збивайте самостійно іранські дрони»)
9) Куди преш, москалю, я тут (Грядку вскопала)
10) «Від дідуся втік, від бабусі втік, скоро буду у вас». (Колобок)
11) Ми як ніколи сьогодні єдині, доброго вечора (Ми з України).
3.Бліц -турнір
Запитання:
4. Чарівна шкатулка
Кожна команда зі шкатулки дістають картки із запитаннями та по черзі відповідають.
Якщо розбили ртутний градусник, спершу:
Викликати рятувальників або отримати консультацію можна за номером служби порятунку — 101, або служби оперативного реагування — 067 010 15 80.
Особливо варто викликати спеціалістів, якщо ртуть знаходиться у важкодоступних місцях, або ви не знаєте куди розкотилися кульки (наприклад, ви знайшли термометр уже розбитим, його розбив хтось інший або це сталося у громадському місці). Спеціалісти виміряють рівень ртутних випарів та проведуть демеркуризацію спеціальними розчинами.
Але якщо рятувальники відмовляються приїхати до вас і вашого розбитого термометра (на жаль, таке трапляється), ви можете прибрати ртуть самостійно.
Що потрібно підготувати для самостійного прибирання:
- Маску або вологу марлеву пов’язку;
- Гумові або латексні рукавички;
- Банку з міцною кришкою з розчином води та марганцівки (у співвідношенні 1 літр до 2 грам відповідно), щоб зібрати туди ртуть;
Мильно-содовий розчин (400 грамів мила і 500 грамів кальцинованої соди на 10 літрів води) або розчин марганцівки (20 грамів на 10 літрів води), щоб вимити приміщення. Не використовуйте харчову соду — її властивості у цій ситуації заслабкі.
- Скотч, папір, піпетку, спринцівку або шприц.
- Ліхтарик або настільна лампа.
- Поліетиленовий пакет або пакет із застібкою.
Постарайтеся зберігати в домі всі потрібні засоби та речовини в місці, про яке ви легко згадаєте у стресовій ситуації.
Якщо під час ракетного обстрілу ви знаходитеся вдома. Головне – дотримуватися двох правил: “трикутника життя” і “двох стін”. Між вами та вулицею має бути мінімум 2 стіни. Сісти треба нижче за вікна, в кутку кімнати. Бажано, щоб навпроти вас була стіна. Сидіти треба в позі ембріона, підтягнувши коліна до підборіддя і накрити голову руками. Коли руйнуються стіни, то перекриття падають на меблі та інші великі предмети, а навколо них створюється вільний простір, що називається “трикутником життя”.
- Питання: Алгоритм дій при ядерній небезпеці вдома, в ЗДО.
Орієнтовна відповідь: Почувши сигнал тривоги, якщо у вашій місцевості розміщена АЕС і на ній сталася аварія, залишайтеся в приміщенні або негайно зайдіть у нього, якщо ви на вулиці. Найкраще – в укриття або підвал. Радіоактивний матеріал осідає на зовнішній стороні будівлі, тому треба триматися якнайдалі від стін і даху.
- Швидко надягніть респіратор або ватно-марлеву пов’язку; якщо їх немає, прикрийте ніс і рот рушником, хусткою або шарфом.
- Закрийте та заблокуйте всі вікна, двері та вентиляційні отвори в приміщенні та не підходьте до них без нагальної потреби; вимкніть кондиціонер та обігрівачі.
- Заздалегідь подбайте про запас води в герметичних ємностях так, щоб вистачило на кілька днів. Загорніть продукти в плівку та покладіть у холодильник або шафу.
- Стежте за подальшими повідомленнями від ДСНС, армії, поліції чи місцевих органів управління. Вони сповістять про необхідність йодної профілактики, евакуацію та правила безпеки.
- Корисні застосунки для інформування про надзвичайні ситуації: “Тривога” (розробник – Мінцифри), “є Тривога” (розроблений українськими IT-волонтерами в Польщі), “Київ Цифровий” (тільки для мешканців столиці)
- Проведіть йодопрофілактику.
Якщо на момент ядерного вибуху діти знаходяться у закладі дошкільної освіти, вони мають залишатись в укритті.
Навіть якщо садок в пʼятихвилинному доступі від дому, батькам не потрібно виходити з укриття і забирати дитину. Це нашкодить як дорослим (на вулиці можна зазнати радіаційного впливу) так і дітям й вихователям, які перебувають в укритті садочка.
Згідно норм безпеки приміщення для укриття працівниками ЗДО буде загерметизоване зсередини, аби туди не потрапляти шкідливі речовини ззовні. Батьки, що прийшли з вулиці, можуть переносити на одязі радіоактивний пил, або він разом з повітрям може потрапити у приміщення, де переховуються діти.
Тож вийти назовні означає наражати на небезпеку не лише себе, а й дітей та персонал. У випадку аварії з викидом або ядерного вибуху у будь-якій споруді безпечніше, ніж на вулиці.
Адміністрація попереджає всіх батьків, що у випадку ядерного вибуху двері укриття, де перебувають діти – не будуть відчиняти, допоки не буде дозволу від органів влади.
Це значить, що прийти і забрати дітей, поки немає офіційних оголошень, що загроза минула – буде неможливо. Зайве відчинення дверей укриття і допуск туди батьків, що прийшли з вулиці – нашкодить дітям.
Якщо ядерний вибух застав у приміщенні працівники зобов’язані:
5. Складання абетки – ланцюжка «Безпека від А до Я».
Абетка – ланцюжок
«Безпека від А до Я»
А – аварія; О – отрута;
Б – безпека, багор, буря; П – пожежа, падіння;
В – водій, вода, вогонь; Р – рак, руйнування, ртуть;
Г – газ, голка; С – скло;
Д – діжка, дорога, джміль; Т – термометр;
Е – евакуація, електрика; У – удар;
Ж – життя; Ф – фрамуга, фара;
З – змія; Х – хімікати, хлор;
І – іскра; Ц – циклон;
Й – йод; Ч – чад;
К – кропива; Ш – шпилька;
Л – льодохід; Щ – щука, щупальці;
М – муха, мухомор; Ю – юрист;
Н – нападник; Я – яма, ягода.
6. Практична робота по підгрупам. Робота з додатком НУМО.
Практичні можливості застосування додатку Нумо в роботі з дітьми дошкільного віку в НС (перебування в укритті при Blackout) як педагогами так і батьками.
Ігри в застосунку є різноплановими:
- за віком: до 3 років, 3-4 роки, 4-5 років і 5-6 років, тож ви точно знайдете те, що зацікавить саме вашу дитину;
- за складністю: різні тематичні рівні для кожної вікової аудиторії;
- за наповненням: завдання та малюнки допоможуть збагатити знання з мови й математики, розвинути логіку та креативність й опанувати інші важливі навички дошкільняти (більше про них дізнавайтесь на numo.mon.gov.ua). Різноманітність НУМО застосунку та тем ігор дасть змогу вашій дитині дізнаватися нові й цікаві факти про навколишній світ.
Застосунок дуже простий у використанні, тож малеча буде у захваті.
При завантаженні потрібно пройти невеличку реєстрацію для зручності використання застосунку саме для вашої дитини.
Нумо допоможе навчатися граючись, адже це весело, корисно та практично. Застосунок створено з ініціативи UNICEF.
6. Анкетування педагогів.
Діагностичне анкетування вихователів на тему «Безпека життєдіяльності дітей дошкільного віку»
1. Яким видам діяльності та формам роботи з дітьми віддаєте перевагу.
2. Оцініть свої знання правил поведінки: в загальних місцях, на вулиці, на воді та під час стихійних лих (%).
3. Ваші дії під час сигналу повітряної тривоги на роботі, вдам?
3. Які свої наробки щодо безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку ви можете запропонувати колегам?
4. У яких видах роботи щодо безпеки життєдіяльності дітей потрібна допомога? Що викликає труднощі?
5. Які консультації, яку допомогу хотіли би отримати з питань безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку?
7. Рекомендації семінару:
щодо формування навичок та вмінь з безпеки життєдіяльності
1. Створити безпечні умови для формування всебічно розвиненої творчої особистості дитини.
2. Формувати елементарну компетенцію з питань безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
3. Виховувати основи безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях, особливу увагу безпеці дітей приділяти під час воєнного стану в країні, а також виховувати культуру безпеки у дорослих, відповідального ставлення до життя і здоров’я малят.
4. Готувати дошкільників до реального життя, насиченого різними подіями, непередбачуваними ситуаціями тощо.
5. Формувати у дітей культуру безпеки життєдіяльності, сприяти свідомому обранню ними здорового способу життя, розвивати у дітей позитивні мотивації до вивчення питань особистої безпеки. Створити або поновити куточки з техніки безпеки в приміщенні закладу.
6. Створити безпечне розвивальне середовище та налагодити систему роботи з безпеки життєдіяльності з дітьми і батьками, що включає комплекс взаємопов’язаних заходів.
7. При організації освітньої роботи з формування основ безпечної поведінки у дітей дошкільного віку перевагу надавати спостереженням, екскурсіям, цільовим прогулянкам, довірчим бесідам та розмовам віч-на-віч, моделюванню та аналізу проблемних ситуацій, різним видам ігрової, трудової та пошуково-дослідницької діяльності, інтегрованим заняттям, розробленню спільних проектів, проведенню
розваг, «Днів та тижнів безпеки».
8. Залучати батьків до різних заходів: практичних семінарів-тренінгів, консультацій, родинних клубів за інтересами.
8. Зворотній зв'язок, обговорення очікувань і отриманих результатів, підбиття підсумків ділового спілкування.